## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

bobbie

Ach gossie, kleine Vlinder.  :-\ Hopelijk gaat het dankzij je goede zorgen helemaal goed komen en hoef je niet naar de VA. En ..... uhhh ............ wat is lumps? :-[

Wat een schrik als er een jong naar buiten wordt gesleurd bij verdedigen van het blok :o :o :o en wat een val  :o :o :o
Gelukkig mankeert ie niets.

Sterkte met het afscheid nemen van de kleintjes. Tjeetje, gisteren de vuurdoop weer, altijd moeilijk (vond ik). Gelukkig heb je allemaal goede huisjes waar ze terecht komen. :D

groetjes, Nel :)

*Manon*

Wat een schrik voor jou en kleine Ayo om zo door moeders meegesleurt te worden.
Gelukkig is er niks te zien aan Ayo, maar wat een stunt van Anaïs.

Ik ben benieuwd naar het nieuwste donsje  :D :D
:-* :-*

Ida

O wat zul je geschrokken zijn, ze is nog zo klein en dan zo'n val............vreselijk, hopelijk houdt ze er niks aan over ;)

Rico heeft goed geslapen en eet als een bouwvakker  ;D
Loopt over de stokken de kooi door en zit lekker te brabbelen, fluiten of hoe je het ook noemen mag. Begint dus  al lekker te wennen. En je knuffie van gisteren heb ik hem gegeven hoor ;)

Ben foto's aan het maken die komen zo snel mogelijk ;)
doei doei

Caroline

Hoi Nel, lumps is eigenlijk gewoon een ingegroeide veer net als bij mensen een ingegroeide haar voor komt.

Bij kanaries is het meestal een erfelijke aandoening maar het kan ook komen door het plukken van de ouders bij jongen, met name als er tot kort op de huid is geplukt.  :-\

Vlinder was heel erg zwaar geplukt door de ouders en 3 slagpennen leken niet goed meer te kunnen groeien hierdoor. Twee herstellen zich inmiddels en de veerschachten gaan er al veel rustiger uit zien, de derde is een knobbel van een halve cm en is tevens ontstoken.  :-\

Zelf heb ik in het verleden met kanaries gekweekt en was toen ook actief bij de vogelvereniging in Veghel. Zodoende leerde ik van de oudere kanariekwekers hierover. Ik heb het gelukkig zelf nooit mee gemaakt maar herken het nu wel bij Vlinder.  :-\

Hier een link met info over lumps KLIK HIER

Tot laterzzzz

PS> Ayo maakt het goed, hij heeft al eten gehad.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

wat een schrik zeg  :o gelukkig is het goed afgelopen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

Tammie

Hoi Caroline,

Snowy heeft gegeten!!!! Nog niet gedronken helaas, maar ze zit er voor dus ze weet denk ik wel dat ze daar water kan halen.
Moos en Snowy zitten zelfs al bij mekaar!!! :)
Ze waren zo naar mekaar aan het roepen dat ik dacht van het zal wel loslopen als ik ze bij elkaar zet. Ze zit nu mooi op haar stokje en moos zit er niet ver vanaf. En ze zijn nu stil haha ::)
Ze zit lekker te gapen en op een pootje dus dat komt helemaal goed, denk ik, heb er wel vertrouwen in!!!
Ik zal snel foto`s maken en proberen ze hierop te plaatsen.

Gr Tamara, Moosje en een knuffel van Snowy!!!
Groetjes Tamara, Snowy en Bailie

Tammie

Zijn het geen schatjes??? ;D

Er volgen er van de week meer.

Groetjes Tamara, Moosje en Snowy!!

Groetjes Tamara, Snowy en Bailie

Ida

Caroline

Dank je wel, Tamara en Ida.  :-* :-*

Super lieve foto's, ik heb ze opgeslagen.  ;)

Dikke knuffel terug voor Snowy en Rico.  :-* :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Dat is zeker schrikken, maar gelukkig gaat het weer goed.
Soms sta je er van te kijken wat die kleintjes allemaal kunnen hebben.

Ben heel benieuwd of je allereerste geelwangetje er bijzit, en niet onbelangrijk............of ze geel blijven. ::)

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Amore *

Als laatste is vannacht het vierde donsje, Amore, geboren van Giorgio & Anaïs. Dit nest hebben pa en/of ma de donsjes netjes zelf hun werk laten doen en niet in tegenstelling tot het vorige nest hun jong geholpen. Yindee kwam toen hierdoor te vroeg ter wereld en had de dooier nog niet tot zich genomen, zij heeft toen maar een paar uur geleefd.  :'(

We zijn net even wezen winkelen en toen ik thuis kwam zaten er 3 tevreden donsjes in het blok.  :-*

Ayo doet zijn naam eer aan, hij heeft echt geluk gehad, nu al 2 x. Ayo was degene wiens eitje wat beschadigd en gelijmd met nagellak en nu het donsje wat een val maakte van bijn ander halve meter.  :o

Ayo betekend GELUK in het Nigeriaans.  ;)

De komende foto's van van na de val.

Hier de nog niet helemaal opgedroogde Amore.

V.l.n.r. Amore, Ayo & Alpha, helaas is het tweede donsje, Amber, overleden.  :'( Maar 3 donsjes is ook een mooi nestje voor een jong nieuw koppel.  :)

:-* :-* :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hoi Caroline,

Ben weer bijgelezen..
Bedankt voor je mailtje terug ;)

Roerige afgelopen dagen voor jou/ jullie..
Mooie berichtjes en foto's van nieuwe Happy Baasjes 8)
Helaas ook triest nieuws, rust zacht lieve kleine Amber..
En zorgen omtrent Vlinder, ik hoop dat het badderen zorgt dat de ontsteking verdwijnt en de pennetje toch goed door kunnen komen!!
En dan nog de schrik van het naar beneden donderen van Ayo :o

De kids zijn gelukkig toch naar school, tof dat ze willen gaan ondanks hoesten en verkoudheid!
Kan me goed voorstellen dat Sophie je zorgen baart, altijd goed om meer info te verzamelen...
Waterwratjes, rotdingen zijn 't, je krijgt ze niet weg en ze komen en gaan wanneer ze zin hebben, helaas kunnen ze ook littekens achterlaten.
Lisa en Patrick hebben ze ook gehad, en na een jaar of 2 was ik het zo zat dat ik naar een handoplegger (of zoiets ::)) ben geweest in Nijmegen..... geloof het of niet ... ze waren met een paar weken allemaal verdwenen en nooit meer teruggekomen :D

Lieve groetjes uit Den Bosch :-*
Knuffeltje van lieve, ondeugende Jasmijn :-* en altijd even lieve Indy :-*

Op de valreep: Gefeliciteerd met Amore!! :D :D

Bello

Ochhhhhhhhhh wat ziet de foto met de 3 jonkies er liefffffffffff uit.

Zijn zo weer groot he, nu zijn het nog van die kleine donsjes.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Ida

Gefeliciteerd met je nieuwe donsje Amore !
Gisteren nog een tikeitje aan mijn oor en nu al geboren  ;)
Wat een lieve kleine schatjes  :-*

Ida