## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Caroline en dat je nog maar een grote meis mag worden  :-* :-* :-*

Je hebt jezelf een prachtig cadeautje gegeven met een supermooie naam... dus nu blijven er twee witte dames bij je, eentje in het wit en de andere met een vlekje!

Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

Liefs Manon

*Yvon

Hoi hoi

GEFELCITEEEEEEEERD !!  ;D

En ook gefeliciteerd met de mooie Ashley !!  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jel

hoi Carolien,

gefeliciteerd met je verjaardag!
een heel leuk kado ;)

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

christa

hoi caroline

een beetje te laat :-[ maar niet minder gemeend: van harte met je verjaardag en nog vele jaren. :D
een mooi kadootje heb je jezelf toegedacht.

groeten christa ;)

Dierenfreackske

Hoi Caroline, gefeliciteerd met je cadeautje,  heel leuk! Grtjs. Ann   :) :)

Landiej

Dat zijn de betere cadeaus :D
Te laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag :)

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat een geweldige foto's allemaal weer! ook wil ik je nog van harte feliciteren met je verjaardag, ondanks dat ik 'te laat' ben, is het niet minder gemeend hoor meid! Fijn dat je jezelf zo'n heerlijk cadeau hebt gedaan  :D

Dikke knuf,

Liefs, Karin

♪ Marlies

Ook ik ben weer te laat. :-\

Toch wil ik je nog van harte feliciteren en nog vele gezonde jaren toewensen. :-*
Zo'n cadeautje wil toch iedereen wel. :P

Caroline

Jeetje, wat een berg felicitaties!!!!  :o ;D Gaaf!!!  :D

Dank je wel, iedereen!!!!  :-* :-* :-*

====

Even een leuke update over de gang van zaken hier in mijn kweekkamertje.  :)

Het V-nest

* Vince krijgt al een paar daagjes alleen nog maar 's avonds zijn papje. Hij weegt nu weer elke morgen 1 grammetje meer wat betekend dat hij zelf elke dag een beetje meer zelf gaat eten. Vanavond gaat hij zijn papje over slaan, we gaan proberen om het zonder pap te gaan doen.  :D

* Violet (Snowy) is net als Vince ook al goed zelf aan het eten en mag het vanaf vandaag ook helemaal zelf gaan proberen. Beide zitten nu helemaal in de veertjes en gaan er steeds mooier uitzien.  :D

* Valentijntje (Rico) eet natuurlijk als eerste al goed zijn zaadjes maar omdat hij zijn papje nog zo lekker vond mocht hij ook nog 's avonds een spuitje van zo'n 12 ml. lekkere warme pap. ;) Uiteraard gaat ook hij vanavond zonder pap naar zijn "bedje". Ook Valentijn zit zo goed als helemaal in een nieuw verenkostuumpje, alleen aan zijn rechterzijde moeten zijn slagpennetjes nog volgroeien. Hier zitten al nieuwe veren maar het duurt natuurlijk even voor deze helemaal lang zijn :D

* Vlindertje (mijn eigen Violetje), in het blok al het ergste geplukt van alle vier. Bij haar waren echt bijna alle slagpennen en staartveren eraf geplukt door haar vader naast alle andere veertjes. Ik weet op dit moment niet eens of alle slagpennen bij haar wel allemaal terug gaan komen, om die reden heb ik zelf ook voor Vlindertje gekozen, ik vond Violet en Vlinder namelijk allebei even lief en even mooi maar kon al zien dat Violet veel eerder mooi in de veren zou komen daarom heb ik Violet laten reserveren en blijft Vlindertje lekker hier. Ook met een paar slagpennetjes minder, is ze me net zo lief. :-* Zeker de eerste periode had heeft ze heel erg veel energie moeten stoppen in het krijgen van nieuwe pennetjes en in het zichzelf warm houden. Daarom had zij ook echt 3 x per dag pap nodig. Gisterenochtend met een leeg kropje woog ze voor het eerst echt duidelijk zwaarder, zij krijgt vanaf vandaag nog maar 2 papmaaltijden. Dit vindt ze niet leuk, ze bedelt dan ook flink als ze me ziet maar dan zet ik haar gewoon op de voerbak waarna ze toch gaan knabbelen op de zaadjes. :D

Alle V-tjes wegen tussen 90-100 gram, mooie gewichten dus. ;)

Het W-nest

* Wayan vond het in het begin moeilijk om zelf te gaan eten maar pap vond hij ook niks. :-\ ::) Nu gaat het eigenlijk best goed, hij komt elke morgen 1-2 gram aan dus ook hij mag het vandaag alleen gaan proberen. Het is een lief en rustig kereltje wat echt maatjes is met zijn broertje Wiebe. Ze kroelen wat af die twee. :D

* Wonder (Angel) zit samen met haar jongere broertje apart in een kooi, zij gaan straks ook samen wonen. ;) Wonder eet ook al goed zelf zaadjes maar vond de pap ook nog best lekker. Vandaag hoort zij ook tot de groep die zelf moet gaan eten. Het tijd om koffertje te gaan pakken voor die grote lummels. ;) Ook Wonder zit meestal samen met haar jongere broertje Wobke op 1 stokje maar ik heb ze nog niet zien kroelen. Het is een lief en rustig meisje. :-*

* Wiebe en Wobke (Milow) doen het eigenlijk allebei al erg goed voor hun leeftijd. Vanavond krijgen ze nog samen met Vlindertje pap maar als hun gewicht morgen weer omhoog is gegaan, gaan ook beide kereltjes het zonder pap proberen. :D

Op dit moment ligt er in de kooien geen trosgierst meer, ze moeten zich echt op gewicht gaan houden met grasparkietenzaadjes, valkparkietenzaadjes, onkruidzaadjes en pellets (B14 van Nutribrid). Blijven ze een dag of 4-5 naar tevredenheid op gewicht ga ik hun koffertjes pakken en krijgen ze het groene licht. :D Op dit moment wegen ze allemaal rond de 90 gram. :)

Het X-nest

* Xenox wordt echt apart mooi. Zijn grijze veertjes zijn zo donker dat het bijna zwart is. Het is een bonte (getekende) split {X1 cinnamon} {X2 opaline}  MAN met 66 % kans op split witmasker. Gisteren was hij 4 weken, ik verwacht dus dat hij snel uit (het blok) zal vliegen. :D
Mocht je interesse hebben, Xenox is nog te reserveren. ;)

* Xante wordt trouwens ook elke dag weer een beetje mooier. Zij is een bonte (getekende) cinnamon opaline witmasker POP, vandaag 4 weken. Als ze 5 - 5 ½ week oud zijn gaan zij verhuizen naar de grote lummelkooi om zelf te leren eten maar tot die tijd mogen ze nog lekker genieten bij hun ouders. :D
Op Xante hebben 2 mensen een optie. ::)

* Xoe (mijn eigen mooie Ashley) .... ik ben nog steeds verliefd. Ik heb haar gisteren zomaar eens gewogen, mijn meisje woog 105 gram. ;D Vanavond heeft Sanne lekker met haar zitten kroelen. :)

* Zilver, het pleegknulletje van Amor & Diégah wat eigenlijk bij het Z-nest hoort maar bij het X-nest geboren is omdat tussen eitje 3 en eitje 4 5 dagen zat, Zilver's eitje was precies het eitje wat het "gat dichtte". ;) Zilver is een bonte witmasker split {X1 cinnamon} {X2 opaline} MAN. Verrassend om nu eens een donsje van Unique & Queenie MET veertjes te zien, papa Unique plutk namelijk de ruggetjes kaal.  Net als Xenox heeft ook Zilver extreem donkere grijze veren, erg mooi!!! :D

* Xion, het hekkensluitertje. Een mooi bont (getekend) cinnamon opaline POPje 66 % kans op split witmasker. Xion is nog echt een kleintje natuurlijk maar zit nu al volop in de pennetjes en de veertjes komen nu ook al door.
Op Xion zit ook een optie. :)

Het Z-nest doen het ondanks dat paps wederom weer wat plukt meer dan goed. Ze groeien lekker, helaas kan ik nog niet met 100 % zekerheid de mutaties zeggen, mede omdat er veertjes afgeknabbeld zijn waaraan ik kon zien of het geparelde veertjes waren. Vanmiddag zat kleine Zaza al op de bodem van de kooi, ik heb hem of haar maar snel terug gezet. De Z-jes zijn nog geen 4 weken, ik vond dit wel erg vroeg.
Als ze met een week of 4 ½ - 5 echt uitgevlogen zijn ga ik ze ook apart zetten, dan kunnen hun veertje weer aangroeien en kunnen ze mooi verhuizen naar hun nieuwe baasjes. ;)
Hieronder toch even de mutaties die ik denk te zien. ::)

* Zoëy: een bonte witmasker MAN

* Zaza: een bonte opaline witmasker MAN of POP, pas bekend na geslachtsbepaling d.m.v. DNA-analyse

* Zippo: ben ik erg blij mee. :D een bonte cinnamon witmasker POP Dit zou de eerste bonte witmasker zijn van Unique & Queenie MET cinnamon van 10 jongen. Ik wist dat ze deze als dochter konden krijgen maar ze kregen ze dus nog niet. Alleen .... volgens  mij zie ik ook pareltjes doorkomen, dit is weer apart want dit betekend dat het een crossing over is. Dat het een mutatie erbij heeft gekregen op hetzelfde gen. ;)

* Xora is nog net iets te klein om het geslacht te zien. Nog even geduld dus.

Het Z-nest bestaat dus inclusief Zilver uit 5 jonkies, hiervan zijn er 4 gereserveerd. Er is er dus nog eentje te reserveren. :D

Giorgio& Anaïs, mijn geelwang/getekend koppeltje wat vorige keer hun enige eigen eitje te vroeg opende waardoor het donsje na een paar uur stierf omdat de dooier nog niet volledig was opgenomen  :'( hebben 4 bevruchte eitjes en in de eerste zit een donsje te tikken. :D
Uiteraard ben ik erg bang dat ze weer het eitje te vroeg openen maar aan de andere kant moet ik ze ook vertrouwen. Ik duim gewoon dat het goed gaat.

Kouros & Lou Lou die nog een blok hebben om nog een eigen nestje te krijgen, hebben weer volop interesse in het blok, wipwappen weer en volgens mij gaat het wippen deze keer beter dan de vorige keren, zij kregen al 2 x 4 onbevruchte eitjes omdat Lou Lou liep tijdens de daad. ;) Zou wel leuk zijn als zij een keer jongen krijgen van hun zelf, ik ben erg benieuwd naar hun jongen. :)

Van Gils & Perle hebben het wel gezellig samen, er is wel een klik maar er is verder nog geen lichamelijk contact tussen hen geweest, al slapen ze 's nachts wel naast elkaar. :D

Dior & Cartier, mijn mooie cinnamon opaline geelwang bronze fallow poppetje wat 2 jaar op een ventje wachtte toen ik vorig jaar eindelijk een prachtig jong kereltje in dezelfde mutaties voor haar vond in België. Dior is volgende week 5 maanden en gisteren op mijn verjaardag maakte hij en Cartier hun eerste wip!!!! :D :D, Super, hè??

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte.

Uiteraard maak ik het weekend weer een paar mooie fotoreportages.

Ik ga nu even lekker languit op de bank liggen en daarna 3 kleintjes pappen, ik zag nog enkele nieuwe mailtjes en immetjes, die beantwoord ik morgen even, oké??

Tot morgen!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Mijn duimen draaien dat het nu goed gaat met de eitjes van Giorgio& Anaïs...

Verder ondanks hier en daar wat gepluk :-\ gaat het helemaal lekker bij jou ;D..

Weekend blijf ik thuis wil de foto's zien ;).....

Sweet dreams voor strakkies

Anja

Sow we zijn weer helemaal bij. Wat een goede update.

Mijn duimpjes draaien hoor en net wat je zegt, je moet ze vertrouwen. Wel spannend zeg.

Dikke knuf,

Anja

Ida

Heerlijk weer helemaal bijgelezen :P Fijn om te lezen dat het met alle donsjes/stekeltjes/pubertjes goed gaat !

En weer een tikeitje... spannend he,  ik duim voor je dat alles goed gaat ;)
Succes met het maken van alle foto's..............een heel werkje.......maar altijd een super resultaat !
Kan bijna niet wachten - is het al weekend ? ;D

doei doei - knuffie voor Rico (Valentijntje) :-*

Caroline

Dank je wel, Sylvia, Anja en Ida .... tot nu toe helpt het duimen  ;D het eerste eitje is inmiddels een "piepeitje" geworden waarin hard wordt getikt, er zijn zelfs al barstjes gemaakt en .... ik weet het, ik juich nog niet te vroeg maar .... pa en ma  broeden netjes en laten het donsje mooi zelf zijn werk doen.  :D

Ik hoop zo dat ze het goed blijven doen. Het allereerste eitje wat ze uitbroeden, een pleegeitje van Amor & Diégah, nog voor hun eerst eigen eitje, kwam Xenox uit, deze keer ging wel goed, helaas 2 dagen later hielpen ze hun eigen jong, kleine Yindee, uit het ei wat na enkele uurtjes stierf omdat het nog niet "klaar" was.  :'( Na 2 dagen Xenox te mogen verzorgen heb ik ervoor gekozen om hem terug te leggen bij zijn eigen ouders en broertjes en zusjes, het is beter op te groeien met meedere jongen dan alleen.  ;)

Zodoende weet ik dat geelwang Giorgio keurig netjes mee broedt en voert, het zou wel heel erg sneu zijn als je een geelwangkoppel hebt wat zelf hun jongen groot kan brengen maar ze voortijdig laat sterven door ze uit het ei te halen. Ik hoop dat die ene keer een ongelukje is geweest want is dit niet het geval zal degene die het doet het blijven doen.  :-\ Uiteraard is dit wel op te lossen door de bevruchte eitjes onder te brengen bij een back-up-koppel en ze daar uit te laten komen maar liever niet natuurlijk.  ;)

====

Leuk nieuws voor de mensen die een jong van het Z-nest van Unique & Queenie hebben gereserveerd .... ik weet de mutaties en van 3 ook de geslachten.  :D

Als jullie willen mogen jullie me alvast je voorkeur geven, dan kan ik kijken of bij toeval ieder voor een andere kiest, dan hoeft het niet allemaal op volgorde te kiezen.  ;)

* Zilver --> een bonte witmasker split  {x1 cinnamon} {x2 opaline} MAN ♂

* Zoëy --> een bonte opaline witmasker ♂ of ♀

* Zaza --> een bonte opaline witmasker ♂ of ♀

* Zippo --> een bonte cinnamon opaline witmasker POP ♀

*Zora --> een bonte witmasker split  {x1 cinnamon} {x2 opaline} MAN ♂

Van Zoëy en Zaza zijn dus de geslachten niet bekend, indien je geen voorkeur hebt voor een geslacht is het dus het makkelijkste om voor één van deze te kiezen.  ;)

Wil je wel het geslacht van één van deze jongen weten dan kan dit maar dan moet ik een geslachtsbepaling laten doen d.m.v. DNA-analyse. Dan moet ik veertjes opsturen naar Gendika, KLIK hier voor info. Hier zitten kosten aan verbonden, € 21,= waarvoor je dan wel een officieel certificaat krijgt.  :)

Zilver en Zora zijn beiden mannen, gaat je voorkeur uit naar een man, kun je het beste uit deze 2 kiezen.  ;)

En Zippo is dus een popje, zij is een crossover. Zij heeft niet alleen het cinnamon gekregen maar door een crossing over op hetzelfde gen ook de mutatie opaline erbij gekregen.  :P Wil je echt 100 % een popje dan kun je het beste voor haar kiezen, zij is de enige pop welke je kunt kiezen zonder eerst een DNA-analyse te doen.  ;)

Ik hoor het wel van jullie en ....  mocht er nog iemand meer interesse hebben in een jong van het Z-nest, er is er nog eentje te reserveren.  8)

Groetjessssssssss

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

*Yvon

Hoi hoi

Ooooooohw,wat spannend hier !!  ;D
Ik ga keihard mee hopen dat Giorgio& Anaïs het helemaal zelf goed gaan doen.  :D
En je hebt ook een cross-overtje ertussen zitten.  ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >