## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Ook vanuit een (weer) zonnig Krimpen hartelijke felicitaties voor de jarige J'adore.

:-*  :-*  :-*  :-*

Anke

Hoi Caroline,
Hoera voor J'adore ;D
Veel plezier met het sinterklaasfeest!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Dank je wel voor de lieve felicitaties en Lorenzo, voor je mooie foto van Euro, ze doet het super hè?? FIjn hoor!!  :D

Er is hier weer een hoop gebeurt maar ik ben helaas niet zo veel online .... punt 1 erg druk geweest met alle Sinterklazen overal (op hun scholen en sportverenigingen) te bezoeken met de kinderen, daarnaast vanavond natuurlijk pakjesavond gehad met ons gezinnetje, dat was erg geslaagd en gezellig en .... zelf ben ik nu al een week grieperig, gelukkig met 6-8 paracetamolletjes per dag niet ziek genoeg om in bed te moeten blijven maar helaas ook niet echt fit met enkele dagen (lichte) migraine erbij en nu al weer een paar daagjes last van zenuwenpijn in mijn kaak, overblijfsel van de gordelroos bij stresssituaties of tijdens periode van verminderde weerstand. Allemaal niet echt zorgwekkend maar wel errrug lastig, je kunt gewoon niet lekker vooruit zoals je gewend bent en hebt het gevoel dat er een hoop dingen blijven liggen.  :-\

De auto wordt dinsdag helemaal nagekeken en dan horen we ook of het garantie is omdat het dezelfde klachten zijn als de vorige keer en waarvoor we dus 2 nieuwe bobines in hebben laten zetten, totale kosten toen € 400,=  :o Ik hoop het maar want ander ben ik niet echt vrolijk.

Ook heb ik inmiddels mijn nieuwe bankpasje binnen en deze werkt weer prima!!  :D Tot nu toe was er niks door derden dan de rekening afgeschreven dus naast het feit dat het vervelend is loopt het verder met een sisser af, gelukkig.

Met de valkjes/donsjes/eitjes gaat het echt super!!!

Alleen vond ik vanmorgen een ijskoud donsje bij Kouros & Lou Lou, net als Anja vorige week meemaakte met kleine Do, met de ouders mee gesleurd van de broertjes/zusjes vandaan. Het was de jongste, kleine Wobke, en ik dacht even dat hij er niet meer was toen ik hem uit het blok tilde tot hij ineens een zacht piepje gaf. Eenmaal in de warmte van mijn handen begon het ook weer wat te bewegen maar het lag al in de houding van gestorven zijn ...
Gelukkig had ik net een beker koffie gemaakt waarmee ik mijn handen goed kon warmen en eenmaal weer wat op temperatuur terug tussen nestgenootjes ging mama er snel op liggen, betere warmte kan natuurlijk niet. Ik zag een half uurtje later niks meer aan hem/haar. :D

En .... net een uurtje geleden na het pappen van de U-tjes, tijdens mijn laatste nestcontrole ronde vond ik zijn oudere broertje/zusje, Wiebe, ook ijskoud maar nog wel op beide pootjes staan aan de andere kant van het nest. Het zijn ook zo'n viespeuken, dit koppel, de jongen plakken gewoon van het voer, dit ligt ook in het blok wat veel vochtiger is als normaal en .... beide ouders hebben ook nog eens hele lange bevedering waarin ook veel makkelijker de jongen blijven hangen, ik ken dit probleem namelijk ook bij Kouros zijn moeder, Diégah. J'adore, vandaag 2 jaar geworden vond ik ook een paar dagen oud meer dood dan levend aan de andere kant van het blok dan waar de andere donsjes lagen. En niet alleen J'adore maar meerdere jongen van Amor & Diégah van div. nesten vond ik zo. Gelukkig nog altijd op tijd. :)

Even een snelle update uit de kweekkamer voor ik ga slapen:

* Het T-nest van Eros & Perle ~~ Vanmiddag is Thunder verhuisd naar Gonnie. Die ken ik al een aantal jaar eerst via dit forum en nu hebben we nog contact via het forum van Kirsten. ;) Live zagen we elkaar voor het eerst, dit vond ik erg leuk. :D
Aankomende week verhuisd ook Sero naar Anika, we hebben al im-contact over een eventuele datum. :D Dan zijn de 4 T-tjes allemaal weer fijn terecht gekomen want ook Tiara en Tiamo, nu Jasmijntje bij Marian en Euro bij Lorenzo doen het heel erg goed, lees is regelmatig. ;)

* Het U-nest van Unique & Queenie ~~ Hebben vanavond nog volledig pap van me gehad maar ik ga dit afbouwen want ze hadden alle vier keurig zaadjes in hun kropje. :D Nu nog "borsthaar" dan kan ik eindelijk veertjes op gaan sturen voor de geslachten en kunnen hun toekomstige baasjes hun keuzes gaan maken. ;) De veertjes komen in ieder geval al volop door en je gaat nu echt zien hoe mooi ze worden. Ik probeer morgen of anders maandag weer eens foto's van ze te maken. :) Het zijn wel lekkere druktemakers. ;D ;D

* Het V-nest van Eros & Perle ~~ Vince het oudste kereltje heeft inmiddels al een ringetje om zijn linkerpootje en zowel Vince als Violet die morgen een ring krijgt hebben beide hun oogjes open. De jongen worden optimaal verzorgd, helaas knabbelt papa Eros ook dit nestje weer hier en daar, maar gelukkig tot nu toe nog niet zorgwekkend. Er is nog een witmasker mannetje met een hoop leuke splits te reserveren en een albinomeisje. :D

* Het W-nest van Amor & Diégah bij Kouros & Lou Lou ~~ Ondanks dat de 2 jongste W-tjes een heel koud avontuur hebben beleefd maken ze het alle vier prima. Kouros & Lou Lou zijn trouwe en lieve ouders en ze voeren de kropjes van de jongen keurig vol al zijn ze dan knoeipotten. Het blijft nog even spannend welke mutaties en geslachten de jongen gaan krijgen en nog veel belangrijker, hoe zal hun tekening zijn, zullen ze net zo mooi getekend zijn als hun vele mooie broertjes en zusjes?? ???

Naast deze nesten hebben ik ook nog in 3 blokken eitjes liggen, hieronder daarover nog even wat nieuws!! ;)

# Amor & Diégah ~~ Hebben op dit moment 4 eitjes waarvan de eerste 3 zeker bevrucht zijn, de laatste is vandaag pas gelegd dus is nog even afwachten. ;)

# Giorgio & Anaïs ~~ Hebben het bij 3 eitjes gelaten, helaas de laatste is niet bevrucht, de 2 eerste wel. Omdat er tussen beide eitjes 5 dagen zit qua legdatum zal ik vlak voor  uitkomen even het eerste eitje omwisselen met een eitje van Amor & Diégah. Op die manier zal er tussen de eerste 2 eitjes van Amor & Diégah maar 3 dagen zitten tegenover 5 dagen bij Giorgio & Anaïs, wat beter is.
Uiteraard krijgen Giorgio & Anaïs dan een eitje van Amor & Diégah  terug, eentje die qua legdatum meer overeenkomt met hun tweede eitje en .... stel Amor & Diégah leggen net als de vorige ronde weer 6 eitjes of 5 en deze zijn weer allen bevrucht dan krijgen Giorgio & Anaïs er zelfs 2. ;) Lekker makkelijk als je koppels bijna tegelijk eitjes leggen, kan je nog eens wat omwisselen. Uiteraard vergt dit een nauwkeurige boekhouding maar die heb ik. ;D

# Unique & Queenie ~~ Vanmorgen vond ik het tweede eitje bij hen en als ik het goed zag was eitje 1 bevrucht. :D

Als uit deze eitjes gezonde jongen mogen komen, zullen dit het X-nest, Y-nest en Z-nest worden. Ben ik het alfabet een keer rond. :D :D Uiteraard ga ik dan weer gewoon van voren beginnen. ;) Maar dat zal uiteraard met de volgende groep koppeltjes worden, deze koppeltjes krijgen hierna rust. ;)

Ik ga ook mijn rust opzoeken en lekker naar mijn bedje, heb de afgelopen week erg weinig slaapuurtjes erop zitten. En .... morgen is het weer vroeg dag, ik moet om half 9 hier wegrijden om op tijd op het veld te staan samen Sanne en Fleur voor les 2 van de puppycursus. :D

Fijne zondag, allemaal.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Hoi Caroline,

Ben heel benieuwd naar de foto's van de U-tjes ;D
Gave foto van Euro :-*..

Liefs Syl

*Manon*

Mooie Updeet Caroline,

Ben weer helemaal bijgelezen  :D

Bello

Hoi Caroline,

Jeetje meis, je hebt een druk leven zeg.........................

leuk om tehoren dat het nu goed gaat met de donsjes.

Natuurlijk ook weer veertjes kijken.....(is eigenlijk geduld hebben ;D).

Groetjes Dorothé

ps natuurlijk zijn we benieuwd naar de foto's
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Caroline,

Zo we zijn weer helemaal up to date met je update  ;D ;D ;D

Jeetje jij vindt 2 donsjes koud. Ik lees dat het toch weer goed met ze gaat. Gelukkig maar.

En zoals mijn voorgangers ben ik ook benieuwd naar de foto's.

Jij ook een hele fijne zondag.

Liefs,

Anja

Nynke

Wat weer een update. Wat doen de donsjes het goed. Sisi is momenteel in de rui en wordt daar erg chagrijnig van. Gelukkig is Luna ook begonnen met ruien en hebben we twee kattenkoppen in een kooi :) Ze doet het perfect hier en zijn nog steeds super blij met haar!!

*Yvon

Hoi hoi

En lekker naar puppy-cursus geweest ?  :D

Nou heb je er weer 2 kunnen redden.  :o
Tis maar goed dat je geregeld blokcontrole kunt doen.  :D
Gelukkig liggen ze weer lekker warm.  :D

Ik ben verders weer helemaal op de hoogte.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Caroline ...aaaaaach, 2 donsjes gered, oef, gelukkig maar.
Fijn dat er twee eitjes van de drie van Georgio en Anais, he...
Natuurlijk w<el jammer van het ene eitje, aaach, ik kijk uit naar de foto's ook! Grtjs Ann

patty_dordtse valkjes

Zo ben weer helemaal bijgelezen.

Gelukkig dat je de 2 heb gevonden en lekker heb opgewarmt en terug gestopt heb...
Geef de kindjes en de ouders maar een slabbertje om dan knoeien ze wat minder  ;D
Verder gaat het goed zoals ik zie en gefeliciteerd met de bevruchte eitjes.

hoop datr het goed is gegaan met puppy curcus .

Ben benieuwd naar je foto's

en nog beterschap ken je nog wel gebruiken  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Even een korte update .... moet zo weg, zwemles Thomas.  ;)

Hier alles zijn gangetje .... griepje is niet over maar wel op de terugweg.  ;) Gelukkig neemt hij de gordelroos met zich mee.  :P

Ik heb foto's gemaakt!!!!  ;D ;D ;D

Van alle 13 jongen die nu nog hier wonen, van de koppeltjes met hun eitjes en .... en dat vind ik super gaaf!!!!

Van mijn wilde Diortje uit een buitenvolière --> opgestapt op mijn vinger (ook filmpie van  :P ) en terwijl hij gekroeld wordt.  :D :D :D

Verder gaat alles goed met de jongen en er liggen nu bij 3 koppeltjes 10 eitjes waarvan er zeker 8 zeker bevrucht zijn en ééntje nog te vroeg is om er wat in te zien.  ;) :D

Ik ga parkeercentjes pakken en weg .... tot later --> met foto's!!!!  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anja