## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Caroline,

Jij mag zeuren en mopperen hoor. Het is ook niet niks wat je mee maakt met de valkjes.

Een piepei...........dat wordt spannend.

Liefs,

Anja

Hermien

Kan een megaknuf van Binky je troost bieden? Die is toch maar een heel mooi ventje geworden! Dát is de goéde kant van het kweekverhaal! En ik hier maar super genieten van hem! Houd dít ook maar even voor ogen, hè? Zo'n mooi, lief en supertam manneke die mij elke ochtend blij maakt met zijn ochtendserenade.

Ons SUPERgozertje!

:-*    :-*   :-*   :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

HoiCaroline,

Helaas heeft het kweken van valkjes ook de mindere kanten. Maar alle succes verhalen tellen dubbel en dwars.
Aan jou goede zorgen ligt het in iedergeval niet!

Groetjes Sabine

Saar

Heey lieve Caroline,
Dat gevoel van waarom gaat alles verkeerd, dat heb ik ook  gehad. Nu er donsjes zijn, heb ik weer heel veel plezier van de valkjes. Toen met de dood van Uk en Ludo was ik ze eventjes helemaal zat :-[ Ik snap je gevoel helemaal, maar uiteindelijk zal ook het zonnetje weer in jou valkenkamertje gaan schijnen :D :-*
Liefs Saar :-*

Kirsten

Lieve Caroline,

Natuurlijk baal je, dat snap ik maar al te goed. Je hebt op een gegeven moment toch de gedachte dat de pech even achter je gelaten kan worden en je een keer wat onbezorgder voorruit kan kijken. Als je dan elke keer toch iets hebt, dan wordt het toch op een moment even te veel.

Fijn dat je het met ons deelt, dan kunnen we je steunen hierbij.
Ik vind je een kanjer dat weet je en oh wat zou ik willen dat we wat dichterbij elkaar zouden wonen omdat we zoveel delen,. maarja zoals ik aan Jan schreef toen hij in Zweden was,.. "Wie tot 10 kan tellen kan de hele wereld bellen" en "Hoe ver het ook is, het is altijd dichtbij" hahaha

Voor Quinn zou ik zoals ik je per IM schreef eens Arnicazalf proberen, zit bijv in de "Arnikind" ook wel "vallen en stoten gel" van VSM.
Zoals de omschrijving zegt: Verkoelende gel toegepast als natuurlijk EHBO middel bij kinderen die blauwe plekken, lichte schaafwondjes, zwellingen en kneuzingen oplopen.
Het onsteking is nog wel iets anders, maar de werking van deze gel kan volgens mij wel in postieve zin bijdragen op de genezing.

Meid succes met je kleine Quinn, Jeh voor het piepei en hopelijk straks even lekker slapen.

Liefs
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Yvon

Gegoedemorgen !!

Ik kan het me ook wel indenken hoor dat na al die tegenslagen
de moed soms diep in je schoenen zakt.  :-\
Op die momenten moet je dan gewoon even terugblikken naar de heerlijke voergeluid-momenten,de prachtige jongen die de valkjes en jij wel goed groot hebben gebracht.  ;)
Dan weet je ook waar je toch voor door wilt blijven gaan.

Geniet van alle heerlijke momenten die de valkjes met zich meebrengen en alles komt weer goed.  :-* :-*

Is het piep-ei al een piepend donsje ??  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

gelukkig kan en mag je mopperen hier..je hebt er geloof ik ook wel alle reden toe..
er is je dit kweek seizoen ook niets bespaard gebleven..het is gewoon echt niet leuk als het niet goed blijft gaan terwijl je er alles voor doet om het zo goed mogenlijk te laten verlopen..
de natuur wil helaas niet altijd mee werken..

maar ook zal het bij jou weer goed komen..zeker met zoveel inzet en liefde die jij al je diertjes geeft..

hoe is het met je piep eitje?

liefs gerdy

Caroline

Goeiemorgen!!!

Allereerst dank je wel voor jullie lieve oppeppende woorden en steun.  :-* :-*

Het ontroerde me gisterenavond helemaal.  :-[

Tuurlijk weet ik dat ik moet kijken naar alle mooie kanten van onze hobby, prachtige lieve valkjes heb ik over het hele forum verspreid zitten, bij allemaal tevreden baasjes, zelfs voor mijn "kneusjes" was er een warm nestje, Quinn is zelfs al verzekerd van een fijn thuis waar hij zelfs met een handicap mag komen wonen, mits hij een vogelwaardig leven kan lijden.  :D En als ik bezig ben met mijn valkjes, net als vanmorgen en ik kijk naar mijn geweldige valkjes die stuk voor stuk even lekker gekroeld willen worden door me, de Q-tjes die nog lekker tegen me blazen, mijn mooie Naomi die nog heerlijk tegen me bedelt als ze me ziet en mooie Nina Ricci die er aan gaat komen, ja dan weet ik weer waar ik het allemaal voor doe, dat sneeuwt de vervelende ervaringen onder.  :)

Ook al gaan de gedachte weleens op slechte momenten door mijn hoofd om te stoppen met kweken en gewoon lekker van mijn valkjes te genieten maar het kweken is mijn hobby, mijn uitlaatklep, hier vind ik mijn ontspanning na een zware dag met de kinderen, even niet aan alle problemen c.q. zorgen rondom Thomas en Jasper denken, nee, stoppen kan ik niet maar leuk is het natuurlijk niet om altijd maar tegenslagen te verwerken te krijgen. ;)

Vannacht lag ik wakker, het was nood weer en toen bedacht ik me dat ik zelfs nog 2 kleine tegenvallertjes was vergeten, Floortje en Tommie met hun "foute " snaveltje.  :P Ook bedacht ik me dat het waarschijnlijk ook allemaal een reden heeft gehad .... ik denk namelijk als alles was gegaan zoals het hoorde te gaan ik nog niet de helft had geleerd van wat ik nu in die paar jaar heb geleerd.  ;) :D Als ik niet had geleerd om met een kropnaald te voeren, had Unique vorige week misschien wel bij een VA zonde voeding moeten krijgen, nu kon ik hem zelf voeren en is hij er weer bovenop.  :D
Kortom .... niks voor niks. :)

Kom ik meteen even op het nood weer terug .... jemig wat ging het te keer, ik heb zeker een half uur bij mijn valkjes in mijn kweekkamertje gezeten. Tussen 4-5 uur kwam het hier met bakken naar beneden, een flinke onweersbui kwam er over en hagelstenen zo groot als knikkers sloegen tegen de rolluiken en .... op het platdak van mijn kweekkamer. JOOP! & Jim waren flink in paniek, beide hebben dan ook aan beide kanten een wondje op hun vleugelboog, Naomi in de kooi naast hun hing in de tralies maar was verder rustig en heeft even bij me gezeten maar het ergste was Armani & Princess, beide flink fladderend in de tralies hangend toen ik beneden kwam, hun eitjes alleen gelaten. :o Toen ik de kamer binnenkwam werd Princess gelukkig iets rustiger en kroop snel weer in het blok, Armani bleef zeker een kwartier in de tralies hangen en elke keer als ik tegen hem praatte raakte hij weer in paniek.  :o

Mijn grootste zorgen waren natuurlijk het piepeitje of zelfs al het donsje, hoelang was Princess al van het nest?? Ik wist het niet. Ook durfde ik haar in hun paniek niet weer uit het blok te jagen en nam me voor om weer te gaan proberen te slapen en vanmorgen pas te gaan kijken.  :-\

Na eerst een paar keer geluisterd te hebben en nog geen donsje te horen heb ik rond 9 uur, toen Sanne, Thomas en Jasper op school waren, toch maar even Princess van de eitjes afgehaald, het donsje was druk aan het piepen en tikken in zijn eitje. Het avontuur vannacht is dus gelukkig met een sisser afgelopen. :D

Terwijl ik het blok verschoonde van de Q-tjes heb ik ze meteen even op de foto gezet en het beentje van Quinn even gemasseerd. ;) Ook heb ik wat leuke foto's gemaakt van Anaïs en Naomi, beide fel gele (zie je helaas niet goed op de foto  :-\ ) bonte cinnamon geparelde popjes, de ene met oranje wangen, de andere met gele. :D

Hier alvast een voorproefje, de rest volgt vanavond. ;)

V.l.n.r. Quicky, Quinn en Quote. :-* :-* :-*

L. Naomi, rechts Anaïs, mijn eerste donsje van dit kweekseizoen. :D

Ik ga er weer vol goeie moed tegenaan!!!! ;D :D ;D

Zodra ik voerder geluidjes hoor uit het blok bij Armani & Princess, meld ik me weer even hier!!!! :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat is het toch heerlijk en herkenbaar hoe jij over je gevoelens tov van je valkjes schrijft.
Hoe naar dingen ook kunnen zijn die je overkomen,
als je dan met je valkjes bezig bent verdwijnt het allemaal.

Eén van jouw "tegenvallertjes" zit natuurlijk hier.
En ik ben mega blij met het lekkere ventje. :-* :-*
Keep up the good work!!!!

Wat vervelend dat je valkjes zo geschrokken zijn van het noodweer :-\
Gelukkig heeft het donsje in het eitje er niet onder geleden :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Brrrrrrh!!!!!

Ik kom net thuis met Jasper en Sophy van de logopedie en zoals altijd is dan mijn eerste gang naar de kweekkamer, kijken of alles goed is daar.  ;) Ik zag Princess uit het blok, Armani in het blok en .... een donsje heel erg hard piepen.

YES!!!! Dacht ik, het is geboren, dus even gespiekt, zie ik tot mijn schrik dat het nog niet is geboren maar nog in het eitje zit.  :o In het eitje zit een gat van zeker een cm en daaruit steekt het natte koppie van een geel donsje.  :o

Eerst maar even Armani voorzichtig uit het blok laten gaan en daarna even het eitje gepakt om even goed te kijken. Wat er is gebeurt weer ik niet, maar in ieder geval was het vlies uiteraard gescheurd want het hoofdje van het donsje was al uit het ei, ik zag wat bloed en het donsje zat duidelijk vast. Zou pa of ma met opzet of per ongeluk een gat hebbe gemaakt?? Ik wist het niet maar ik wist wel dat ik iets moest doen. Aan het bloed zag ik dat het vliesje iets te vroeg was geopend .... aan het feit dat het donsje nog leefde terwijl het vlies al geopend was ging ik ervan uit dat de dooier al was opgenomen ....

Ik heb snel mijn camera aangezet, die al klaar lag  ;) en het eitje verder open gebroken.  :-[ Gelukkig!!!! De dooier was volledig opgenomen.  :D Daarna heb ik het donsje op de 3 warme onbevruchte eitjes gelegd in een dikke laag zaagsel waar Princess en Armani zich gelijk over het piepende donsje ontfermde.  :-*

Uiteraard als enig donsje in het nest wat ook nog eens met de letter R moest beginnen kon ik hem geen andere naam geven dan

Het ziet er allemaal wat bloederig uit maar het donsje maakte het goed.  :)

Ik heb Armani & Princess daarna met rust gelaten, zij zijn  mijn niet tamme/niet wilde koppel. Vorig jaar kregen zij 3 donsjes die ze netjes verzorgde, ze weten wat ze moeten doen.  ;)

Als vanavond de kinderen op bed liggen zal ik even bij ze kijken of de kleine het goed doet.

Tot later!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hilde

Hermien

Hier was het ook paniek vanwege het onweer. Eigenlijk denk ik eerder van het getril der aarde. Vogels voelen slecht weer en trillingen veel eerder aan dan wij, maar zelfs ík heb de grond voelen bewegen. Wat een nachtmerrie. Gelukkig brandt er altijd een lampje, zodat in paniekgevallen de valkjes zich snel weer kunnen oriënteren. Hoewel het ook behoorlijk flitse, echt continue, denk ik niet dat mijn 'Vliegtuig' zich daar heel veel van aantrekt. Zelfs van het zwaarste vuurwerk hebben ze nog nooit last gehad. Moeten we natuurlijk er ook nog even bij vertellen dat de regen met bakken uit de hemel kwam en echt behoorlijk tegen de ramen kletterde, nou ja zeg maar ramde. Ik was zelf ook enigszins paniekerig, moet ik bekennen. In ieder geval was ik op tijd om de jongens weer tot rust te brengen, wat snel lukte. Ben een uur op de bank bij ze blijven liggen en tegen 05.00 uur weer zelf op stok gegaan. En vanmorgen? Vanmorgen zong Bink weer het hoogste lied. Wat een nacht, dit was een nacht die je alleen in fillums ziet....... ;D

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met Remy ;D ;D ;D
Eén van mijn favoriete boeken als kind ;)

Het ziet er inderdaad eng bloederig uit :o :o
Gelukkig was je optijd om te helpen.
Fijn dat pa en ma zich er meteen over ontfermden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Gefeliciteerd met Remy,die je gelukkig net op tijd kon helpen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!