## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Caroline , lekker geslapen deze nacht ?  Grtjs Ann

♥Debby♥

oh..  :D (ik lach niet) dat had ik toch mee willen maken caroline.. sorry..  maar wat moet je schrikken zeg.. ineens op de grond..

Mooie foto's van Anaïs.. schitterend hoor.. Ik geloof dat bij jou de valkjeslimiet nog niet bereikt is..  :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

☺ Pita ☺

Proessssssst  ;D kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Maar als je dit leest  ;D
Beetje leed vermaak. Hoe ist met de kleine? beetje opgeknapt?
Jij een beetje geslapen?
Hoop het voor je,ik kon vanmorgen uitslapen bellen ze op "we komen je scooter halen voor een beurt" om 08.00 uur smorgens.
Nah jha was toch al wakker.
Heej Caroline ik kan alleen zaterdag de 18e de rest moet ik werken helaas.
Ik hoor het wel he ;)

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat een nachtelijke belevenis joh!
Ik moest stiekem ook wel effe lachen hoor, zie het al zo gebeuren  :D ;D ;D :-X

Wat gaaf dat er eitjes op komst zijn... en ja... inderdaad... lekker veel kourosjes  ;D ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Wilma1

Wat hebben jullie allemaal aan de hand, daar in Veghel  ;D eerst de vogels en nu jullie zelf en dán het bed in elkaar zetten ??? Waarom leg je niet het matras gewoon op de grond  ::) :P

Over het 'reserveren'.... ik dacht dat je ergens een bed wilde reserveren, het staat er zo pal achteraan  ::) ;D ;D ;D

Voorlopig maar even minder aan toestanden hoor, tis nu wel genoeg geweest  ;)

;D  Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Kan je eindelijk doorslapen, krijgen jullie dit!, pff erg schrikken lijkt me dat.

Hihi ondertussen bij de earlybird tekst typen, haha je wordt al net zo creatief als ik geloof ik.

Groetjes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Ik heb nog niks gelezen .... plaats alleen even een updeetJE  ;D ;D

Ben nu snel weg, Sanne naar kinderfeestje brengen, met Thomas naar de zwemles, daarna BH  ;) ruilen bij de HEMA, avondeten, Sanne streetdance ...... en dan kom ik weer eventjes hier.  ;D ;)

Goeiemorgen!!

Of eigenlijk is het al middag als ik dit berichtje plaats, ik zit nu namelijk in de auto in Den Bosch, Jasper is van 9.30-11.30 uur naar de Early Bird, zijn klasje voor kindjes met Down syndroom. Van Veghel uit 35-45 minuten rijden, afhankelijk van het verkeer, dus niet de moeite waard om op en neer naar huis te rijden. Als Ed vrij is (ligt nu te slapen na een nachtdienst) gaan we meestal samen de stad in, beetje winkelen en ergens brunchen maar om nou in mijn eentje in de stromende regen te gaan winkelen en brunchen ..... dus laptoppie (helaas geen internetverbinding) mee en cd'tje aan, dan zijn de 2 uurtjes zo om.

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

De valkjes in de huiskamer.

Vannacht is er weer een lichte paniek geweest, gelukkig maar heel kort en de valkjes zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, op JOOP! na, die heeft op 1 klein plekje zijn korst wat beschadigd.

Volgens mij heb ik de oorzaak .... van de week zijn er ergens een "nest" van die grote zwarte bromvliegen uitgekomen in huis. Ik denk dat ondanks alle horren toch ergens een bromvlieg binnen is gekomen, hoe en waar zij hun eitjes leggen weet ik niet maar goed van de ene op de andere dag hadden we ineens zeker 30 bromvliegen in huis. Brrrrh. De meeste heb ik dood kunnen slaan of door de opendeur naar buiten kunnen loodsen, een enkeling is zo snel en slim die kreeg ik te pakken. Er vliegen nu nog zo'n 6-7 van die brommers in huis. Helaas geen ééndagsvliegjes.   
Zijn de valkjes actief in de kooi zijn de bromvliegen niet te vinden bij hen, 's avonds laat en 's nachts gaan de brommers toch naar de kooien toe, er ligt altijd wel wat op de bodem. In de kweekkamer zijn de valkjes daar duidelijk niet van onder de indruk ..... in de huiskamer zit er denk ik 1 die er van schrikt en is er eenmaal paniek, gaan ze allemaal. Aan de heftigheid van de aanvallen (die duidelijk minder wordt) kun ik merken dat de angst toch minder wordt.

Uiteraard weet ik het niet 100 % zeker maar goed, het leek me wel een reële oorzaak.

Gisteren heb ik voor de brommers een blauwe  lamp gekocht voor  in het stopcontact tegen vliegen, dit ding werk tevens door de bepaald geluid (geloof ik) dat in een straal van 200 vierkant meter muizen en ratten op afstand blijven, deze worden helemaal gek van dat " geluid" en vluchten of als je de lamp eerder hebt, blijven weg.

Even voor de duidelijkheid .... ik heb nog geen muis en/of rat in huis gezien en ook geen aanwijzingen die erop duiden dat ze er zouden kunnen zijn maar buiten is er wel eens een veldmuisje te zien met een volière en konijnen in onze tuin en bij de buren een kippenhok.

Toen ik zag dat een blauwe lamp voor vliegen ook zo te combineren was had ik zoiets van beter voorkomen dan genezen. Toch??

Het heeft geen enkele invloed voor mensen en andere huisdieren op hamsters en tamme ratten en muizen na dan natuurlijk.

•   Armani & Princess  de wonden gaan er elke dag een beetje beter uit zien, ook zitten ze weer beter in hun velletje. De slagpennen die beiden niet meer meer hebben, Princess of 3 na, zullen uiteraard een anderhalve-twee maanden nodig hebben om volledig terug te komen. Gelukkig waren zij in hun rustperiode t/m januari .... anders was hun kweektijd mooi verloren gegaan. In januari verwacht ik dat ze weer helemaal straks in hun pak zitten. Jammer nu ze rust hebben kunnen ze niet vliegen.

•   Chica, Rocky, Noa en J'adore, de vrijgezelle dames  vermaken zich prima, doen aan zelfbevrediging in één van de voerbakken en kroelen doen ze onderling met elkaar. Wel lief om te zien hoe close ze toch zijn, als dames onder elkaar.

•   Cartier  heeft, inmiddels bijna 14 maanden, nog steeds geen partner. Ik had zo gehoopt dat er dit jaar ergens een ventje voor haar geboren zou worden. Helaas ben ik te veeleisend. Niet alleen wil ik alle mutaties die Cartier in zich heeft, in het ventje terug vinden. Dit zijn: cinnamon opaline(parels) geelwang bronze-fallow split bont. Alleen op die manier kan ik zelf Cartiertjes kweken. Daarnaast wil ik ook dat het ventje jong is en tam of zo jong dat het nog tam te maken is en .... misschien nog wel het allerbelangrijkste,  van een goeie bekende betrouwbare kweker/kweekster vandaan komen. Gelukkig vermaakt Cartier zichzelf ook in de voerbakken, hihihi, en weet we bij één van de andere dames ook wel een kroel te vinden.

•   Pablo & Coco  zijn flink in de rui en genieten duidelijk van hun rust. Wipwappen doen zij af en toe maar ze zijn niet op zoek naar ruimte dus verwacht ik geen vallende eitjes van hen. Hopelijk kunnen ze het volhouden tot februari.

•   JOOP!  fluit voor al het moois in de kooi naast hem de sterren uit de hemel ... gelukkig komt volgende week zijn mooie meisje Jil. Zij zal een weekje samen met Anaïs in de kooi gaan om even te wennen hier en dan verhuist JOOP! tijdelijk naar de kweekruimte om samen met Jil een koppeltje te worden in één van de wat kleinere kooien.

De valkjes in de kweekkamer

•   Amor & Diégah  wipwappen dagelijks meerdere malen en Diégah komt nog wel het blok uit zonder af gewisseld te worden om te ontlasten en te eten maar verder "broed" zij in het blok. Ik verwacht dan ook voor het weekend nog hun eerste eitje. Dit betekend als alles goed gaat jongen die tussen Sinterklaas en Kerstmis weg mogen.

•   Eros & Perle  zitten de hele dag in en om het blok heen maar wipwappen nog niet echt ..... Perle gaat ook nog niet kippetje zitten. Uiteraard hebben ze het blok ook pas kort dus hebben ze nog alle tijd. Desnoods krijgen ze maar 1 nestje, ook prima, toch??

•   Van Gils & Oilily  hebben het gezellig samen, daar is ook alles mee gezegd. Oilily staat zo'n beetje meer kippetje dan dat ze gewoon op de stok zit maar Van Gils heeft er duidelijk nog geen interesse in. Nou moet ik er wel bij zeggen dat nu hij zo in de rui is hij ook veel minder en sommige dagen zelfs helemaal niet fluit. Ik hoop dus echt dat als hij eenmaal door de rui heen is, hij wel interesse gaat tonen in Oilily. ZNiet zo zeer dat ik nou perse jongen van hen wil hebben maar ik zie hem liever als koppeltje in de grote kooi dan als vrijgezel. Oilily heeft sowieso weer een plaatsje tussen de vrijgezelle dames waar ze al 2 jaar tussen zat mocht hun avontuurtje op niks uit lopen maar Van Gils zal maar alleen zijn tussen de verschillende koppeltjes in de andere grote kooi in de huiskamer.

•   Unique & Queenie  zijn lief samen, Unique fluit veel voor haar en op zijn tijd gaat Queenie even een kroel halen bij Unique. Ik verwacht dan ook als bij Queenie eenmaal de hormoontjes op gang komen zij uiteindelijk wel voor elkaar zullen kiezen.  Het weekend gaan zij verhuizen, ze mogen samen met Pablo & Coco in de tweede grote kooi in de huiskamer gaan wonen. Toch samen en geen dames die op Unique zijn avances ingaan. Coco is megatrouw aan Pablo. In februari mogen ze dan weer samen in één van de kweekkooien, wennen en koppelen .... eind april, als Queenie bijna 1 jaar is krijgen ze dan een blok en mogen ze saampies 1 nestje proberen.

•   Kouros & Lou Lou  kroelen bijna de hele dag.Kouros fluit zijn mooiste deuntjes voor Lou Lou maar als ze niet reageert(logisch ze is net 11 weken) probeert hij het toch bij Queenie od Perle de beide dames in de kooien naast hem. Zolang ik hun kooi nog niet nodig heb voor de jongen om zelfstandig te leren eten, blijven ze gezellig samen zitten. Na die tijd zie ik wel weer waar ik ze in en bij ga doen. Kweken ga ik met hen sowieso pas vanaf september 2009.

En dan natuurlijk de 2 nieuwe "meiden". Jil  en Anaïs.

Waarom tussen " " de geslachten zijn een vermoeden naar aanleiding van hun gedrag, het kan zomaar zijn dat het anders is. Hihihihi!!

Volgende week ga ik beide dames halen bij Marlies. Na een weekje saampies te hebben gezeten zal ik JOOP! bij hen in de kooi plaatsen, voorlopig tot hun hormootjes gaan werken, Mocht ik eerder merken dat Anaïs heel erg naar JOOP! toe gaat trekken gaat zij bij de vrijgezelle dames in de huiskamer tot er een ventje voor haar geboren is. Een getekend witmasker split cinnamon en opaline MAN van Amor & Diégah.
Ik hoop dat JOOP! & Jil het gezellig zullen hebben saampies, in de toekomst zullen zij een definitieve plek in de grote kooi krijgen in de huiskamer. Uiteraard krijgen zij nooit kindertjes.

Nou .... jullie zijn weer helemaal bij gelezen, de regen is verdwenen en het zonnetje schijnt hier inmiddels. Sophy is wakker geworden, ik ga even lekker met haar wandelen tot we Jasper over een half uurtjes kunnen ophalen.

Tot later!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

dat was een hele update ;D
ik ben weer helemaal bij hoor.

het zou echt wel kunnen dat die paniek door die vliegen komt. bah zoveel vliegen in huis erg is dat he?
het zou mij niet verbazen in ieder geval hoor.
gelukkig is het vannacht niet te ernstig geweest met de verwondingen. als de vliegen weg zijn dan zal je het verchil toch moeten gaan merken.

veel plezier vandaag hoor!  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Petra*

Hoi Caroline,

Balen zeg, van die vliegen ..  ::).
Hopelijk ben je er snel van verlost.
Wat een leuke update, ben benieuwd met Diegah en Amor.

Groetjess Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Wauw.. dat is een hele upDEET hahaha...

Mag ik eens vragen.. Joop en Jill zullen nooit mogen kweken.. maar kunnen ze nou bijvoorbeeld wel als pleegouders ingezet worden?

Nou we zijn weer helemaal wat de vriendjes betreft.. gaaf!

Caroline

Goeie vraag Debby,

eerlijk gezegd heb ik er nog helemaal niet over na gedacht of zowel JOOP! als Jil wel kunnen functioneren als pleegouders.

Het is in ieder gevalvoorlopig helemaal niet de bedoeling, uiteraard moeten we ook niet vergeten dat Jil zelf een geelwang is.  ;)

En .... valkjes met een achterstand zijn vaak toch wat zwakker, een kweek ongeacht of de eitjes nu van hen zelf zijn of niet, het vergt heel erg veel van een koppeltje.

Ik moet er niet aan denken dat één van de 2 zo verzwakt door een nestje pleegkindertjes, dat het ziek wordt of erger erdoor overlijdt.  :'(

Nee .... ik ga eerst zorgen dat het beide volwassen en gelukkige valkjes worden die zoveel mogelijk hu achterstand in hebben gehaald en over een paar jaar .... dan zie ik wel weer, ik ga in ieder geval helemaal niks stimuleren.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

och ja wat dom ook.. jill is geelwang.. nou dan is de vraag al niet meer van toepassing..  ::) sorry...

Ik hoop dat ze samen gewoon heel erg gezellig oud mogen worden!  :D

*~Jeanine~*

Noem je dat een updeetje  :(

Het is een giga update. ;D

Als ik het goed begrijp. Als je "eindelijk" met Cartier kan kweken, dat je dan de eitjes sowieso moet overleggen naar een ander koppeltje omdat Cartier een geelwangetje is?

Broeden geelwangetjes dan helemaal nooit ofzo?
Misschien allemaal domme vragen maar ik zie wel eens foto's van geelwangetjes in een blok die toch "naar het schijnt" broeden.  ???

Caroline

Stomme vragen bestaan niet hoor Jeanine.  :D

Je begrijpt het helemaal goed, zodra Cartier straks een ventje heeft is de kans heele rg groot dat ze zelf haar eitjes nooit uitbroedt.

Haar eigen eitjes leg ik over. Even een voorbeeld:

--> Stel Van Gils & Oilily worden een goed zorgend koppeltje, dan komen daaruit waarschijnlijk alleen wildkleurtjes. Deze eitjes wissel ik dan met de eitjes van Cartier.
De eitjes van Cartier worden dan netjes uitgebroed door een goed koppel. De eitjes met wildkleurtjes liggen bij Cartier. heel soms broed een geelwang namelijk wel maar voeden ze niet. En soms doen ze het allemaal wel zelf maar dit is zelfzaam.

Ander voorbeeld:

--> Heb ik alleen maar koppeltjes met eitjes waaruit hele mooie mutaties komen dan is het natuurlijk zonde om hiermee te wisselen, Cartier krijgt dan neppertjes, de geelwang eitjes probeer ik dan te verdelen over de andere koppels, bijv. als A & D zelf 4 eitjes hebben leg ik daar 1  geelwang eitje bij. Hebben E & P er zelf maar 3, krijgen zij er 2 geelwangetjes bij enz. Eitjes kunnen als ze niet eerst worden bebroed een week of 2 bewaard blijven.

In het kweken van de geelwang is er over de hele wereld ergens genetisch iets fout gegaan. Ze stoppen dus meestal na een week, 10 dagen met broeden of als ze het broeden wel doen, stoppen ze vaak met eten geven na 1 week, 10 dagen.
Het gekke is dat het overal ter wereld hetzelde gaat met de geelwang.

Dit is ook de reden dat ik bewust kies om niet teveel geelwangkoppels aan te schaffen. Ik wil voldoende back-upkoppels hebben. Ik hoop straks 2 koppeltjes geelwangen te hebben. Eén koppel kweek ik mee sept. t/m jan. tegelijk met dan 4 koppels, het andere koppel geelwangen van febr. t/m juni ook tegelijk met 4 andere koppels. Er vanuit gaande dat beide koppels zelf geen jongen groot brengen. Mochten ze dit wel doen ben ik een bofkont.

Uiteraard is dit allemaal theoretisch .... de toekomst zal uit moeten wijzen hoe het allemaal gaat.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Bedankt voor je super uitleg.

Zelfs ik snap dit helemaal  :D ;D