## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Amor & Diégah,

1 Getekend cin. opaline popje, Anaïs.

5 eitjes, ronde 2, 4 zeker BEVRUCHT.

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

Ronde 1:

Donsje 1   26 okt. geboren = Magic//Anaïs  Cin. opaline getekend POP ♀

Ronde 2:

Eitje 1  16 nov. gelegd = BEVRUCHT  4 dec. donsje verwacht
Eitje 2  17 nov. gelegd = BEVRUCHT  5 dec. donsje verwacht
Eitje 3  19 nov. gelegd = BEVRUCHT  7 dec. donsje verwacht
Eitje 4  21 nov. gelegd = BEVRUCHT  9 dec. donsje verwacht
Eitje 5  23 nov. gelegd = ??

Bij de data dat ik de donsjes verwacht ben ik uitgegaan van18 dagen, bij Amor & Diégah komen sommige donsjes al na 17 dagen.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

gaaf hoor. ik wens je deze ronde ontzettend veel geluk hoor! ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi caroline,

vandaag nog alles goed met de eitje?
oh het is toch wel weer spannend hoor!!!  :-*

Caroline

Gelukkig wel, Kim, alles nog steeds goed hier, zowel met de eitjes als met de jongen, als met mijn valkjes.  :D

De Ennetjes worden helaas allemaal een beetje geplukt .... Anaïs wordt nog steeds door papa en mama gevoerd en is nog niet uitgevlogen, ze vind het veel te gezellig in het blok.  ;D

Eitje 5 was nog te vroeg, kon ik nog geen leven in zien.

Met al mijn andere lieverds gaat het goed, die vermaken zich wel.  :D

Verder geen nieuws.  :D

Tot later!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

fijn dat het goed gaat. och wat een lieve foto van anais. schattig hoor!!!

Anke

Hoi Caroline,
Sooo wat wordt Anaiis groot ;D
Hi hi lekker lui nog bij pa en ma in het blok ::)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

wat een lieve foto van Anaïs.. en ze heeft nog even tijd he.. lekker bij pap en mams in het blok.. lekker warm toch..  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Amor & Diégah,

6 eitjes, ronde 2, 4 zeker BEVRUCHT.

Ik heb even een half uurtje "niks te doen" voor ik ga koken dus ik denk ik pak Anaïs even bij me want pa en ma zijn zo ontzettend fel tegen me dat ik haar regelmatig even lekker bij me pak.  ;)

Wat denken jullie .... vind ik het zesde eitje.  :o

Jeetje, 6 jongen is wel veel maar aan de andere kant, het zijn geweldige ouders en ze hadden/hebben in de eerste ronde maar één jong, Anaïs, en .... de vorige ronde kwamen 4 jongen niet levend uit het eitje .... deze ronde is het maar weer afwachten hoe het gaat .... ik heb dan ook besloten dat ik alle 6 de eitjes laat liggen.  ;) Mochten ze nog een zevende gaan leggen, wissel ik deze om voor een neppertje.  :)

Anaïs is een luie tante .... ze is vandaag 4 weken en 2 dagen en maakt nog geen enkele aanstalten om ook maar in de deuropening te gaan zitten laat staan dat ze plannen heeft om op kamers te gaan wonen.  :P

Volgende week woensdag-donderdag verwacht ik het eerst donsje bij Amor & Diégah, dan wil ik uiteraard Anaïs uit het blok hebben en er schoon zaagsel in hebben liggen.  ;)

Zaterdag hebben we een mega drukke dag met op het voetbalveld een bezoek aan Sinterklaas en een bezoekje in de Pietenkamer hier in het raadshuis.  ;) 's avonds hebben we personeelsfeest van Ed zijn werk, inclusief diner dus ben ik erg weinig thuis. Daarom heb ik besloten dat zondag Anaïs op zichzelf gaat wonen in de hamsterkooi waarin ook Harrie een tijdje woonde, ze is dan 5 weken.

Het voordeel van deze kooi is dat hij niet zo hoog is maar wel tralies heeft. Rondom zit plastic om de warmte toch wat binnen te houden.  ;)

Mocht ze zelf uitvliegen laat ik de kooi van Harrie op zolder.  ;) Dan gaat ze gelijk in de grote lummelkooi. Na een weekje zet ik dan haar toekomstige partner Giorgio erbij. Op die manier kunnen ze gelijk wennen aan elkaar en Anaïs heeft een voorbeeld hoe ze zelf moet eten.  :D

In de grote lummelkooi zitten op dit moment Kouros & Lou Lou maar die gaan al zeker een weekje elke dag in de tweede grote kooi spelen en slapen alleen 's nachts nog in de lummelkooi in de kweekkamer, net als JOOP! & Jil.
Volgende week zijn ze voldoende gewend om ook 's nachts in de grote kooi te blijven slapen.  8)

Even een paar foto's van de valkjes waar mijn updeet vandaag over ging.  ;)

Anaïs

Haar toekomstige partner, Giorgio.

JOOP! & Jil

Kouros & Lou Lou

Mijn half uurtje is voorbij .... ik ga macaroni maken voor mijn kindertjes, lekker makkelijk, Ed is werken dus we eten met z'n vijfjes.  ;)

Tot straks.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Gaaf hoor Caroline , wat worden de Emmetjes al groot ! , Whaaaaaaauuuuuuuuuuw , straks alweer nieuwe donsjes ! Ik kijk er al naar uit om ze te kunnen bewonderen hier ! Grtjs Ann

Hermien

Hahahahaha, er zijn kinderen die nóóit bij hun ouders weg gaan. Die moet je gewoon het huis uit tráppen....óf even een mailtje sturen naar Dr Phill? :P

mar

hoi caroline
ik lees ook soms in jou dag boek en ik bewonder steeds je mooie foto's en je mooie valkjes en mooie namen heb je voor je valkjes

gr marianne

Caroline

Ik ging net even het kropje controleren van Anaïs. Dit doe ik elke avond rond half10-10 uur, is het niet gevuld krijgt ze van mij nog wat pap zodat ze niet met een leeg "maagje" naar bed hoeft.  ;) Gelukkig is het kropje elke avond goed gevuld.  :D

Maar goed, wat ik wilde vertellen, toen ik het blok in keek lagen strak tegen elkaar op een rijtje mama Diégah, papa Amor en hun dochter Anaïs saampies op de 6 eitjes. Zo lief, helaas werden ze boos toen ik het blok opende om een foto ervan te maken.  >:( :o

Ik heb nu alleen deze foto's kunnen maken, ook wel lief maar toch anders.  ;)

Mama al boos uit het blok gevlogen, papa er achteraan.  >:(

Anaïs op de 6 eitjes.  :-*

Papa Amor, bewaakt ze liever zelf.  ;)

Anaïs heeft duidelijk het cinnamon van haar papa en ....

.... de pareltjes van haar mama.  ;)
Anaïs is alleen feller geel, net als haar zusje Feline bij Jeanine.

Het vervelende is alleen het blok verschonen .... normaal doe ik dat bijna dagelijks, zeker met een groot nest, nu met zoveel eitjes erin en met maar één jong wat het bevuild, probeer ik het zo lang mogelijk met dezelfde zaagsel vol te houden om de ouders niet meer dan nodig is stress en spanningen te bezorgen.

ZOndag doe ik het blok even helemaal goed schoonmaken, als Anaïs op kamers gaat en dan kunnen de jongen geboren worden in een schoon bedje.  ;)

Ik ben Nell aan het kijken, voor de tigste keer, het blijft een mooie film.  :D

Voor straks welterusten.

Tot morgen.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

christa

wat een schatje!maar waarom verschoon je zo vaak  het broedblok?
ik doe dat in de voliere niet eerder als ze uit zijn gevlogen.
omdat mij dat is geadviseerd.
groeten en ook weltrusten voor straks. :)

Caroline

Dank je, CHrista.  :D

Waarom zo vaak het blok verschonen?? Om te beginnen heb ik het allemaal in huis, ik moet er niet aan denken dat het gaat stinken, daarnaast liggen de jongen dan ook de hele dag in de stront, zeker met 5-6 jongen van een paar weken oud zit het hele blok na 1 dag helemaal vol. Ik maak mijn jongen tam door ze aandacht te geven, dus niet vanaf een bepaalde leeftijd met pap. Pap krijgen ze hier alleen uit noodzaak.  ;) Als het echt nodig is. Aandacht geven wil zeggen, als ik 's avonds op de bank hang tv te kijken, liggen er een paar jongen in mijn nek .... nou geloof mee, dat wil je echt niet als ze de hele dag in hun eigen stront liggen te rollen.  :-X

Dus daarom .... met grote regelmaat, even het oude zaagsel eruit steken en een lekkere laag frisse zaagsel erin.  ;)

Als de jongen zijn uitgevlogen, krijgt het blok een grote schoonmaak, dan schrob ik het helemaal met Dettol, spoel het uit en laat het op de verwarming drogen, dit kan ik helaas niet doen met dit blok, dan kunnen pa en ma zeker een uur niet op de eitjes.  :-\

Dus zondag alleen schone zaagsel.  ;)

Snappie??  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Ooooooh wat dat snel hier!! Zo groot al weer en 6 EITJES?? jeetje je krijgt het druk meis :P