## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

carco

Hoe gaat het nu met Summer?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Het moet nu echt ophouden ...



Ik schreef het gisteren al ... onze Summer is niet zichzelf en ze loopt heel erg slecht, met slepende nageltjes en mank.  :-\

Nu weet ik dat ze ruim 11 jaar is, best oud voor een hond maar normaal gaat dit geleidelijk aan, bij Summer ging het van de ene op de andere dag en dit was/is niet het enige. Zo kan ze geluid niet goed plaatsen maar ze is zeker niet doof, haar zicht is niet zoals het hoort maar ze ziet wel, ze heeft over meerdere spieren geen controle en ook haar reuk is minder. Kortom, er klopt iets niet en dit allemaal in 1 dag tijd ...

Om kwart voor 12 konden we bij de dierenarts terecht die haar helemaal heeft nagekeken en tot de volgende conclusies kwam:

Het kan 2 dingen zijn of in het ergste geval heeft ze beiden want ze heeft van beide dingen symptomen.

- nekhernia
- hersenbloeding/tia

De uitval van haar voorpootjes, het krom zitten en de pijn die ze aangeeft als ze oefeningen met haar nek moet doen wijzen op een nekhernia maar deze symptomen kunnen ook bij een hersenbloeding/tia passen en dan zijn ook de andere sypmtomen beter te verklaren maar ... ook deze kunnen bij een hoge nekhernia voorkomen.

Op dit moment is er verder niks over te zeggen. Ze heeft een zware spuit gekregen die enkele dagen werkt, deze moet ervoor gaan zorgen dat de eventuele zwellingen in haar hersenen oplossen, het bloed van de bloeding moet door het lichaam zelf worden afgevoerd.

Is het een hersenbloeding geweest moet deze enting de komende dagen echt verlichting op leveren en moeten de uitvallen in ieder geval niet verergen en in het gunstigste geval verbetering geven. De tijd zal het dan uit moeten wijzen in hoeverre haar hersentjes zijn beschadigd.

Is het een nekhernia zal ze geen baat hebben bij deze medicatie. In dat geval is er ook niks meer aan te doen ... gezien haar leeftijd en haar heupgewrichten die al niet meer zo best zijn zal er dan gekeken gaan worden of de uitvallen stabiel blijven en hoe ze er mee kan leven, eventueel met pijnstilling.(Rimadyl)

Het wordt een onzekere tijd voor ons ...

De komende dagen zijn belangrijk, maandag moet ik weer telefonisch contact met haar opnemen en bespreken we hoe nu verder, het kan nog alle kanten opgaan. Ze kan er nog een hersenbloeding overheen krijgen en helemaal verlamd raken, ze kan de rest van haar leventje een hersenbeschadiging eraan over gehouden hebben als het een hersenbloeding is geweest of ze heeft hernia en dan is het een aflopende zaak want deze zal steeds meer schade aanrichten.

Kortom niet alleen onzekerheid over onze Kippie, nu ook over onze Summer.  :-\

Ik weet echt even niet hoe ik hiermee mee om moet gaan.  ???

Eerst Kip, dan Youp en nu Summer ....

Op dit moment heeft onze Summer pijnstilling omdat ze bij de dierenarts duidelijk aangaaf dat ze pijn had, dit zal ze waarschijnlijk moeten blijven gebruiken. Tevens heb ik overleg gehad over onze Kippie gehad. Ik ben vandaag gestart met de halve dosis Prednadol en dit zal ze de rest van haar leventje moeten blijven slikken en niet zoals ik eerder schreef, ook dit afbouwen.

Hoe raar kan het leven van je honden lopen ... een paar weekjes geleden gingen we dagelijks met de honden naar de bossen en rende, speelde, klom en zwom onze Fleur met gemak 1 - 1 1/2  uur samen met Kippie en Summer en was er een pup, onze Youp onderweg.

Nu is Youp ingeslapen en zijn de levensverwachtingen van onze Kippie en onze Summer beide heel onzeker.  :'( :'(

Dit moest echt niet mogen.  >:(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Gadverdamme, het leed blijft jullie niet bespaard deze tijd... Het is echt ongelooflijk dat ik hier elke keer zulke slechte berichten over je hondjes moet lezen... Zoals je al schrijft, het moet nu echt een keer ophouden. Sterkte hier weer mee...

Cherro

Wat schrikken weer Caroline   :-\

Ik hoop dat ze snel weer de oude zal zijn!

En superleuke foto's weer!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

cals

Jeetje wat krijgen jullie veel te verduren zeg, niet normaal. Wij duimen heel hard voor Summer dat ze in ieder geval pijnvrij is door de injectie. Verder weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen, 3 hondjes in zo'n korte tijd met slecht nieuws.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.
Groetjes van Carla

Nynke

Het zit jullie echt niet mee...
Wat een gedoe...
Hopen dat de medicatie Summer wat verlichting kan geven.

Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel uit Sleen.

*Esther*

Pfffff, ik weet niet meer hoe te reageren. :-[
Ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken mbt de hondjes.
Geniet je wel vd vogeltjes? Of is dat nu ook wat minder?
Sterkte.

gr Esther

☺ Pita ☺

Potverdorie waneer gaan die donderwolken nu eens weg
en gaat de zon weer eens schijnen voor jullie ????
Ik weet dat het niet veel helpt maar een knuffel van mij voor jullie.


Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Always look..


Caroline





Er zijn gewoon geen woorden voor ...

Het is dat ik het zelf mee maak want zou ik het verhaal over iemand anders te horen krijgen zou ik moeite hebben om het te geloven, dit kan bijna niet waar zijn. 

Het lijkt of ik in een nachtmerrie ben beland waaruit ik elk moment wakker ga worden.

Helaas is dit niet het geval ...

Bedankt voor jullie lieve woorden.  :-*

PS. Esther, gelukkig gaat het met de valkjes nu allemaal goed want voor de rottijd met de honden had ik ook een hele nare tijd met de valkjes ...

Ik verloor in korte tijd Chica (5 1/2 jr.), uit de sectie kwam dat ze maar één long en een niet goed ontwikkelde lever en schildklier had, moest ik Cartier in laten slapen omdat ze eierstokkanker had en kreeg ik het slechte nieuws dat Vlinder niet geholpen kon worden aan de cystes op haar rechtervleugeltje ...

Ons vakantiegeld is voor een heel groot deel opgegaan aan div. dierenartsen in ieder geval.  ::)

Maar nu het met de valkjes goed gaat kan ik daar uiteraard lekker van genieten en ook wel mijn ontspanning uithalen en ook van Kippie geniet ik weer nu het met haar ook wat beter gaat.  :)

En het aller aller belangrijkste, met ons gezinnetje gaat het helemaal super. En dat is waar ik me maar aan vast blijven houden ... gelukkig zijn onze kinderen en Ed en ik zelf gezond.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Cherro

Zoals je alles omschrijft zou het dat idd best eens kunnen zijn een van beide :(

Ik hoop dat de pijnstilling en de enting resultaten en vooral verbetering op gaan leveren.

Ik vind het zo erg voor jullie :(
Soms is het idd gewoon TEVEEL :(

Dikke  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Gerdy

lieve caroline,

Wat is dit allemaal heftig om mee te maken..vanaf hier kan ik jullie alleen maar heel veel sterkte en liefs geven.

Gerdy

Gerdine

Hai Caroline,

Jullie zijn in een wel hele slechte film beland...kan me voorstellen dat dit alles moeilijk te bevatten is!

Heel veel sterkte!

gr. Gerdine

Ida

Hi Caroline,

Ik kom jullie even een hele dikke knuffel brengen :-* .........wat een narigheid komt er toch allemaal langs......komt er dan nooit een eind aan........
Het is echt niet te bevatten zeg, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet.

Heel veel sterkte - ook Rico stuurt je een hele dikke kroel  ;)