## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Nynke

Ach arme Kippie.
Een beste snee.
Mocht ze het koud hebben leg er dan nog een deken overheen..
Lotje is toen ook geopereerd en lag op het laatste moment met 8 dekens over en toen kreeg ze het weer warm..
Verwen Kippie maar lekker.

Gerdine

Ach die kippie....Hou d´r maar lekker warm en aan de Rimadyl, goed spul!

Heel veel sterkte ik duim dat t nu goed zal genezen!

groetjes
gerdine

Ida

Arme Kippie, ik hoop dat ze zich snel weer een beetje beter gaat voelen. Hopelijk kan ze van de wond afblijven zodat die goed kan genezen.
Sterkte - dikke knuffel  :-*

Tessa1986

Caroline

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes ...

Het gaat - voor zover ik zie - naar omstandigheden goed met ons Kippetje. Ik heb vannacht bij haar geslapen (wat niet ging op de bank dus bij haar gelegen ;) ) en ben om een uur of kwart voor 5 toch maar even op bed gaan liggen.  ;)

Ze heeft inmiddels gedronken en gegeten maar je merkt dat ze erg veel pijn heeft en buiten wandelen gaat dan ook nog niet zo lekker. Ze heeft geplast maar gepoept nog niet ... komt ook vast wel. Het trekt natuurlijk verschrikkelijk, zowel op haar elleboog, als in haar okseltje als op haar buik  is best veel huid weg gehaald.

Door de pijn blijft ze op dit moment gelukkig van haar pootje af, hopelijk blijft dit nog eventjes zo.

================================

Mijn valkjesnieuws ....

De pleegjongen van Armani & Princess:

- Qartier, Violet & Qwin uit eitjes van Caroline (Carco)
- River & ??? uit eitjes van Kouros & Nina Ricci

- Ik schreef het al eerder, Violet, het pleeg lutino bleekmaskermeisje wat hier blijft wonen heb ik van de week heel zwak en afgekoeld gevonden. :-\ Gelukkig knapte ze op van een paar keer pap met Calcitat maar ze blijft een achterstand houden.  :-\ Op dit moment wordt ze goed gevoerd, zie ik haar wel groeien en is ze verder wel goed alert. Ik hoop dan ook dat de achterstand komt door haar te vroege geboorte (met 16 dagen) en dat ze deze wel weer inhaalt ... dit zie je ook in de mensenwereld, prematuur geboren babietje hebben soms wel een jaar nodig om hun achterstand in te halen maar meestal zie je er daarna niks meer aan.  :)

- De andere pleegkinderen van Caroline (Carco) vandaan, het witmasker mannetje Qartier en de cinnamon opaline geelwang Qwin doen het goed en ontwikkelen ook normaal.  :D

- Van de week is daar nog een stiefbroertje of zusje bijgekomen, River uit het eerste eitje van Kouros & Nina wat ook bij Armani & Princess lag. Ook deze ontwikkeld goed en gaat lekker met de andere 3 mee. :D

- Alleen heb ik verdrietig nieuws over hun tweede eitje ... ik was er al een beetje bang voor. Bij dit eitje zat de luchtkamer niet aan de (bolle) onderkant maar aan een zijkant van het eitje. Ik maakte dit nog niet eerder mee. Het jong ontwikkelde wonder boven wonder wel normaal tot 1 dag voor het uit moest komen ... toen zag ik geen beweging meer.  :-\

De volgende dag zag ik nog niks en toen heb ik het eitje geopend ... hierin vond ik een volgroeid witmaskerdonsje, helaas overleden omdat het de weg naar buiten niet kon maken, nu het eitje niet normaal ontwikkeld was van binnen. De dooier was niet opgenomen, ik had het dus ook nooit kunnen helpen ...

- Gisteren was het derde en tevens laatste eitje van Kouros & Nina 18 dagen geleden gelegd. Gisteren was het druk aan het piepen en tikken. Vanmorgen vroeg was er nog geen donsje, het piepte maar heel zachtjes en ik hoorde het nog steeds tikken dus legde ik het weer terug. Nu was tussen al die schijtende donsjes/stekelvarkentjes dit eitje helemaal vol met opgedroogde poep komen te zitten. Hierdoor was de schaal van het eitje dikker en harder geworden, het leek of het donsje hier ook niet doorheen kon komen. Tevens was het een eitje met een deuk wat aangetipt was met nagellak. Maar omdat het donsje nog gewoon tikte en omdat ik, al was het zachter, ik het nog steeds hoorde piepen liet ik de natuur zijn werk doen.

Een uurtje geleden vond ik tijdens een controle het eitje met een rond gat erin van zeker een halve cm doorsnee ... het donsje kwam niet verder en tikte en piepte niet meer ... ik moest iets doen.
Omdat het vandaag al 19 dagen geleden gelegd was en ik eigenlijk ook geen keuze had heb ik het toen maar geopend. Gelukkig, de dooier was opgenomen en het donsje leefde nog. Het ligt nu op te drogen. Ik ga nu even kijken en kom later nog even terug om deze kleine voor te stellen en met een paar fotootjes van deze 5 jongen.

Verder heb ik een retedruk weekend, we hebben straks een rondleiding bij de MARS chocoladefabriek waar mijn mannetje werkzaam is, tevens is daar voor de kinderen een heus circus waar we kaarten voor hebben en morgen is het natuurlijk Vaderdag voor Ed maar ook voor beide opa's en hebben we nog een verjaardag. ;)

Voor iedereen een fijn weekend en een leuke Vaderdag. :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hoi Caroline,

Ik dacht al je boekje gauw weer te zullen vinden!
Het was gezellig je weer na lange tijd gesproken te hebben :)
In mijn boekje gelijk een oproep voor valkjes vakantie oppas gedaan, ik hoop dat ik daar een mooie reactie op mag krijgen.

Ach die Kippie, dat zij maar snel op mag knappen!

Fijn weekend voor jou en je gezin, en ook een fijne vaderdag morgen,

Groetjes, Marian

*Yvon

Hoi hoi

Hopelijk blijft Kippie na de pijn er ook vanaf.
Grote kans van wel(toch?) nu de plekken er niet meer zitten en dus ook niet kunnen jeuken.
Jammer dat het ene eitje niet is uitgekomen en hopen dat je lutino bleekmaskermeisje toch groot en sterk wordt.
Een druk maar wel een fijn en gezellig weekend zo.  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Ramzi *

Ik schreef het vanmorgen al, een klein wit donsje is vanmorgen door mij uit het eitje gehaald ... boven op de foto is Ramzi één minuutje oud en nog drijf nat.

Inmiddels is het mooi opgedroogd pluisje wat al meerdere keren gevoerd is.  :)

Ik heb nog een paar fotootjes van gisteren en vandaag ...

Nogmaals, let niet op het vieze blok, nu het laatste eitje is uitgekomen moeten Armani & Princess er morgen aan geloven en maak ik het blok lekker schoon.  ;)

Kleine Qartier onder mama's vleugels.

Qartier, Violet & Qwin gisterenmiddag.

Qartier, Violet & Qwin gisterenmiddag. Op deze foto zie je ook goed dat Violet ondanks dat ze achterblijft wel goed gevoerd wordt. ;)

River, het (bonte) witmaskertje van Kouros & Nina.

Even een groepsfoto van alle vijf, 1 uur nadat Ramzi uit het eitje is geholpen. Links zie je kleine Ramzi al redelijk opgedroogd naast broertje/zusje River, recht de 3 grotere pleegkinderen van Caroline (Carco).

Mama Princess is boos. >:(

En nog een foto van de 5 stekeltjes/donsjes vanavond, een half uurtje geleden, 20.00 uur.  ;)

Ramzi, River, Qwin, Violet & Qartier

ALs laatste nog even een paar fotootjes van onze Youp!! (en nestgenootjes)

Afgelopen donderdag alweer 2 weken oud, het eerste meisje heeft haar oogjes open.

Vandaag, de 2 jongetjes, Guus en Youp.

En nog een keer Guus en Youp.

Liefffff, 2 meisjes met de oogjes open.

Fijne avond, ik ga even liggen, ben snipverkouden.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

wat een lieve foto's van de pups zeg  :-*

felie met Ramzi  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Ida

Gefeliciteerd met Ramzi  ;D wat een klein drolletje zeg.
Ze zien er allemaal goed uit hoor  ;)

En die pups............ik smelt helemaal hier  :P

hele fijne zondag en Vaderdag.
knuffel voor Violet

*Manon*

Heerlijke update, heerlijke jonge valkjes en superlieve teckeltjes..... wat zijn ze mooi.....!!!!!

:-*

Liefs Manon

Serita

Oh ik vind altijd dat je zulke mooie foto's maakt van de kleintjes!
En ook leuke foto's van de pups :D

Caroline

Dank je wel voor de lieve reacties.  :-*

Met Kippie gaat het naar omstandigheden heel goed. Je merkt wel wanneer ze haar pijnstilling heeft gehad, dan gaat het lopen een stuk makkelijker.

De wond geneest mooi, eraan komen kan en probeert ze tot nu toe ook gelukkig niet. Dit doet nu natuurlijk ook nog erg zeer. De lastigste fase is als het straks gaat genezen en jeuken.

Mee wandelen wil ze niet echt en omdat ze - vermoedelijk door de Rimadyl - wat meer drinkt en plast laten we haar nu maar een paar keer per dag in de tuin. Het belangrijkste is dat ze zich in ieder geval ontlast, toch??  ;)

Met de valkjes gaat het ook goed, de 2 kleine witmaskertjes worden netjes gevoerd door de pleegouders, Violet blijft ondanks de goede verzorging van de pleegouders flink achter op de rest. Ze heeft nog steeds geen ringetje om zo iel zijn haar pootjes, nu 18 dagen oud krijgt ze een iniminie kuifje en ook de pennetjes zijn nog minimaal.  :-\ Ze krijgt van mij extra Calcitat maar meer kan ik niet doen, de ouders voeren haar meer dan voldoende, ik krijg er echt geen pap meer bij en ook haar kropje werkt gewoon goed. De tijd zal het leren of ze haar achterstand in kan halen of niet. In het laatste geval zal ik haar uiteraard niet als kweekpopje gaan gebruiken en op zoek moeten gaan naar een ander albino of lutino bleekmasker split bont meisje voor mijn eigen Valentino, de bonte opaline bleekmasker. ;) Maar voorlopig kijk ik het eerst aan met Violetje.  :-*

Vanavond worden Plume en Pancho opgehaald en ik verwacht deze week dat ook Ozzy en Phoenix/Zazou worden gehaald. Dan is er alleen nog Ollie maar die kunnen ze zelf niet halen en zal ik waarschijnlijk gaan brengen als we richting Zuid-Holland gaan.  ;)

Verder heb ik nog zomaar een leuk nieuwtje. Bij ons in de straat woont een ezelechtpaar, Pasja en Monique. Monique was drachtig en uitgeteld tussen Pasen en Pinksteren. Een ruim begrip en we gaan dan ook dagelijks even kijken of Monique al bevallen is. Vorige week was het Pinsteren maar nog geen babie-ezel ....

Afgelopen vrijdagavond om 22.40 uur is kleine Anne geboren en ze is lieffffff!!!!!!

Gisteren ging ik met de kinderen even bij de wei kijken en mochten we haar even aaien. Zo zacht. Mama en dochter maken het goed. Dit is zo leuk voor de kinderen om van zo dichtbij mee te maken.

Monique met de nog geen 2 dagen oude Anne.

Zo lief en al zo compleet.  :-*

Ik hou jullie op de hoogte, een fijne dag allemaal.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Wat een mooi klein ezelientje.
Kinderen vinden dat super

joey en naomi willen wel elke dag naar de kinderboerderij >:(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Landiej

Kinderboerderijen zijn ook leuk! Zeker als ze ook valkparkieten hebben ;)

Anne is wel héél schattig inderdaad. Op die eerste foto is mooi te zien dat ze nog niet helemaal zeker op haar benen staat :-*

Fijn dat het met Kippie goed gaat! Misschien helpt het om met vaseline te smeren als ze straks jeuk krijgt bij de genezing van de wond? Ik bedoel dan met name de huid rondom de wond, omdat die gaat trekken. Ik doe dat bij mezelf ook altijd omdat ik de neiging heb om elk genezend wondje weer open te krabben ::)