## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Wat een goede berichten Caroline.

Dolce is prachtig!

Geniet van deze mooie momenten  :-*

Liefs Manon

Gerdine

Wat een droppies weer die baby vogeltjes  :-* Om over de Teckeltjes maar te zwijgen... ;D

Wat fijn dat je Ollie langs wilt komen brengen, ik wacht geduldig af!

gr. Gerdine

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de donsjes !!  :D
En de teckeltjesfoto's.......... zoooo liefffffff !!!  :-* :-*
Spannend dat Isaatje en Tommy een blok hebben.
Ik hoop dat ze het ook helemaal goed gaan doen en er prachtige jongen uitkomen.
Maar dat kan haast niet anders.  ;) :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Thanks voor de leuke en lieve berichtjes.  :-*

Even een snelle update want ik ben de komende week errrrug weinig online ben ik bang ...

Vanavond start voor ons de avond-4-daagse en gaat we met ons hele gezinnetje de 5 km lopen. Donderdag en vrijdag loop ik alleen met de kinderen want dan is Ed werken.  ;)

Na het lopen vanavond ben ik meteen door want ik heb op Jasper zijn school cursus Nederlands met gebaren.  :P

En de rest van de week heb ik eigenlijk wel elke dag nog wat te doen.

- Kippie weer naar de dierenarts, haar elleboogje wordt alleen maar erger i.p.v. beter met de zalf en de ab.  :-\

- intakegesprek van Sophy, die gaat na de grote vakantie, 22 augustus, namelijk ook naar school.  :-\ ;)

- meerdere verjaardagen en niet te vergeten zondag Vaderdag, zowel hier thuis als bij beide opa's.  ;)

- div. jongen die deze week nog gaan verhuizen.  :D

Kortom druk druk druk ...

==================================

Vanmorgen ben ik geschrokken van kleine Violet ... mijn te vroeg geboren lutino bleekmasker meisje ...

Ze zat in een hoekje helemaal koud, donker van kleur met een leeg kropje.  :-\

Ik heb haar opgewarmd, pap gegeven en weer terug gezet tussen (pleeg)broers en zusjes. Ze is vandaag 11 dagen oud dus volledig op handopfok verkleind sowieso haar kansen.
Ik hou haar nu goed in de gaten, mocht het nodig krijgt ze om de 2 uur pap, ik hoop dat dit voldoende is om haar uit te laten groeien tot een mooi gezond meisje ...

Eerder (vorig kweekseizoen) heb ik Birdy verloren, hij was ook te vroeg geboren en bleef ondanks dat leven, dag 8 ging hij achteruit en stierf dezelfde avond nog ... hopelijk ga ik dit nu niet weer mee maken.  :'(

Het enige verschil tussen Violet en Birdy is dat Violet wel volledig haar dooier op had genomen en Birdy niet.

==============================

De andere jongen doen het goed, zowel Qartier, de witmasker van Caroline als Qwin, de geelwang van Caroline (Carco) en de kleine River, gisteren geboren uit een eitje van Kouros & Nina is al gegroeid en wordt prima gevoerd.

Eitje 2 met de luchtkamer op de verkeerde plek, is nog stil, geen gepiep, geen getik, geen barstjes maar nog wel steeds geweging in het eitje. Vandaag dag 17 ...

De grote lummels eten allemaal zelfstandig, ik kijk het nog een paar daagjes aan en dan krijgen ook de laatste 2, Plume en Pancho het groene licht. Ollie is al zelfstandig maar kan door Gerdine nog niet gehaald worden, Ozzy wordt eind van deze week door Lynette gehaald en Phoenix/Zazou wordt snel door Yvonne gehaald, we hebben al mailcontact en moeten alleen nog een datum prikken.  ;)

Met mijn eigen lummeltjes gaat het ook goed.

- Lilly zit inmiddels in de jeugdrui en is nog steeds een heel lief en aanhankelijk meisje.

- Zara zit bij Azzaro in de kweekkooi en dit gaat goed, alhoewel ze beiden meer op mij gericht zijn dan op elkaar.  :P Beide kroelen liever met mij dan met elkaar. Azzaro is een echte immitator ... hij fluit alle geluiden die hij hoort na, de merels buiten, het bedelen wat Zara deed, het fluitje van Jasper, de deuntjes van de andere valkjes, kortom van alles.  ;D

- Valentino is ook een lief en makkelijk ventje, rustig en relaxt in de kooi minder kroelerig dan zijn zusje. Maar wel regelmatig bij zijn zusje Lilly te vinden.

- Dior fluit de sterren van de hemel. Hij lijkt zijn Cartier niet echt te missen. Ik heb wel Unique & Queenie bij hem in de kooi gedaan en dit gaat super met zijn drietjes.  :D Zodra Dolce, het mooie gele zusje van Cartier, zelfstandig kan eten mag zij bij deze 3 in de kooi. :)

- Noa daar en tegen mist haar zusje Chica wel heel erg. Ik moet haar echt in de gaten houden anders valt ze te veel af ... ze verzorgd zich niet zo goed en ik heb al meerdere malen haar snaveltje weer bij moeten knippen. Zij heeft een centenbakkie wat ze als bijna 6 jaar zelf bij houdt. Hopelijk vindt zij de kracht en plezier in haar leventje weer terug om ook zonder haar zusje verder te leven ...

- Als laatste nieuwtje nog even ... Tommy & Isabella, mijn getekende geelwang koppel hebben voor de eerste keer een blok gekregen. Gisterenavond betrapte ik ze tijdens een wip, Tommy zit regelmatig in het blok ... Isabella heb ik daarin nog niet gezien. Best spannend dus allemaal.  :)
Omdat ik natuurlijk rekening ermee hou dat deze geelwangetjes niet zelf hun eitjes uitbroeden en/of jongen groot brengen, krijgen zodra ik het vermoeden heb dat er eitjes onderweg zijn bij Isabella, Pablo & Coco en Van Gils & Perle ook een blok. Van beide koppels weet ik dat, hebben ze eenmaal een blok, ze binnen 2 weken het eerste eitje leggen.  ;) Zij worden dan de back-upkoppels voor Tommy & Isabelle.  :D

Ik ga snel weer wat doen.

Een fijne week allemaal en tot gauw.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

Om hier weer helemaal bijgelezen te zijn , heb ik ff de tijd voor genomen!!!
Wat een lange update!!!
Jij zult ook echt niet weten wat niets doen en verveling is.....
Veel plezier met lopen!! Is altijd een leuke sfeer.
Hoe is het met Violet??
Ben heeeelll benieuwd wat de geelwangen gaan doen.....
Ik blijf het hier volgen!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Ik ben ook weer bij. ;D

Die drukte heb ik net vorige week gehad.
Wij liepen alleen de 10km. Elke avond 2uur onderweg. Maar wel erg gezellig!
Arme Kippie, jammer dat het niet wil genezen. :'(
En Sophy al weer naar school!!! Dat gaat hard zeg.  :o

Maaaaar het is wel gezellige drukte, dat scheelt!

gr Esther

Ida

Lekkere lange update weer, hopelijk gaat het met Violet weer goed. je hebt genoeg narigheid meegemaakt de laatste tijd.

En Sophy in augustus al naar school, kleine meisjes worden groot  ;D

Doe rustig aan met alles wat er langs komt deze dagen.
Vooral genieten !

dikke knuffel van Rico

..Neline..

Zo, dat is een flinke update!  ;D
Ach, arme Violet. Hopelijk gaat het goed komen met haar!
Succes met alle drukte!  ;)

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline

Bedankt!!  :-*

Onze Sanne en Thomas wilde ook de 10 km gaan lopen bij de vierdaagse maar ik moet rekening houden met de 2 jongste ... onze Jasper en Sophy lopen namelijk ook allebei mee, Jasper al voor de derde keer zelf en Sophy voor de 2 x zonder buggy en dan vind ik 5 km per avond voldoende. Inderdaad ook voor de tijd, voor ze nu na een douche in bed liggen is het al half 9 geweest, lopen we de 10 km zijn we dan nog niet eens thuis en normaal liggen ze om 19.00 uur al op bed.  :-X

Met Kippie gaat het helemaal niet goed ... om half 1 moet ik de kinderen op school gaan halen en na de boterham meteen door naar de dierenarts met Kippy, onze Jack Russell. Ik vertelde al eerder, zij heeft al sinds ze een half jaartje oud is een soort wratje van een cm doorsnee op haar elleboogje. De dierenarts adviseerde toen om er niks aan te doen omdat er een wortel aan zat en het meestal niet goed weg te halen is en steeds terug zou komen. Dit ging 12 jaar goed, al die tijd was het een rustig plekje en een paar jaar geleden kwamen er zelfs in haar okseltje nog paar kleintjes bij die ik ook gewoon kon laten zitten. Het waren droge plekjes waar ze ook niet naar omkeek, het hoorde gewoon bij haar.

Tot 3 weken geleden, toen ging de eerste heel erg ontsteken, werd bijna 3 cm doorsnee en was een natte vieze plek waar ze zelf ook niet vanaf bleef, ze zat er de hele dag aan te likken. Bij de dierenarts kreeg ze een "lampenkap", wondzalf voor 3 x per dag en voor 10 dagen een antibioticakuur. Nu ze een kap aan had ging ze er aan krabbelen met haar achterpootje dus ze kreeg een oud rompertje van de kinderen aan, wat we dagelijks verschoonde zodat ze in ieder geval niet direct op de wond krapte ... we zijn nu 2 weken verder, i.p.v. vooruitgang is het alleen maar erger geworden, nu zijn ook alle plekken onder haar okseltje 3 x zo groot geworden en helemaal vochtig en ontstoken, zowel de antibiotica als de wondzalf hebben hun werk niet gedaan en dit terwijl ze ook al 2 weken 24 uur per dag met kap en romper aan loopt. Behalve als ze mee uit gaat, dan is alles uit.  ;)

Vanmiddag moet te dus terug en waarschijnlijk moeten we dan een afspraak maken om alles operatief te laten verwijderen ... jullie begrijpen dat ik hier heel erg tegen op zie, een hond van bijna 13 jaar onder narcose. Pffffh, echt naar word ik ervan als ik eraan denk maar zo kan het ook niet langer. Ze heeft echt nog nooit niks gemankeerd, nog geen diarree bij wijze van spreken en dan nu op deze leeftijd zoiets vervelend. Zielig hoor ...  :'(

Met Violet gaat het wat beter ... ze is niet meer zo donker en heeft na gisteren 2 x 1 1/2 ml. pap ook verder geen pap meer van  me nodig gehad. Ze blijft wel wat achter op de rest maar ik hou haar goed in de gaten.

Ik zal zo straks wat groepsfoto's plaatsen van Qartier, Violet, Qwin & River.

Eitje 2 is nog steeds geweging in maar ik hoor nog niks. Ik ben dan ook erg bang dat dit donsje niet uit dit gekke eitje komen. De luchtkamer zit namelijk niet waar het hoort.  :-\

Ik hou jullie op de hoogte ... ga weer gauw wat doen.  ;)

DOei doei!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Even 2 foto's van de donsjes ...

Let niet op het vieze blok.  :-[ Normaal had ik die al lang verschoond maar bij dit koppel, Armani & Princess, durf ik dat niet zo goed, zij zijn hier erg gevoelig voor en laat zo uren of langer het blok alleen als ik het verschoond heb, nu met nog 2 eitjes, kleine River en Violet met een achterstand wil ik ze liever IN het blok hebben, dus dan maar even een vies blok.  :P

Violet heeft sinds vandaag ook haar oogjes op een spleetje open.  ;D

Daisy, Fleur, Guus en onze Youp zie je ook dagelijks groeien ...

Nog een paar daagjes en dan gaan bij hen ook de oogjes open. :-*

Fijne dag.  8)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Ik ben net terug van de dierenarts en de plekken bij Kippie waren inderdaad zwaar verergerd ... omdat ze niet langer wilde wachten omdat ze zo groeien en je dan steeds minder huid over houdt om de boel dicht te naaien is er haast bij en wordt ze a.s. vrijdagochtend al geopereerd.  :-\ Omdat ze dan toch onder narcose is wordt meteen haar gebitje gereinigd ...

Erg spannend dus.  :-X

Hoe ik dit moet gaan combineren met de laatste dag en de defilé van de avond 4-daagse, vrijdagavond weet ik nog even niet, Ed is werken en ik ben die dag dus alleen.  :P

Wordt vervolgd ...

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nynke

Ach arme Kippie.
Ouderdom komt nou eenmaal met gebreken..
Ik ga hard voor je duimen vrijdag.. Zo oud en dan nog een operatie...

Wat een ongelooflijke scheet die Youp.
Het doet me weer denken aan onze Lotje...
Heerlijk...

ylona

Ida

Hi Caroline, sterkte vandaag met Kippie   :-*

knuffel vanuit Amersfoort

Caroline

Bedankt allemaal ... we gaan haar nu wegbrengen. Ik vind het doodeng, ben blij als ik straks het telefoontje heb gehad dat ik haar mag halen, dat ze wakker is. Ze heeft namelijk ook nog een hartruisje.  :(

Ik laat snel wat weten.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.