Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

TheaV

Komt goed....  :)
Bij alle zorgen  die ik mij maakte bij ons 1e nestje, kreeg ik  ditr meermaals te horen hier van  velen....
En  he tis goed gekomen!
Gaat bij jou vast ook......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Hey ... ik zie nu pas dat er weer activiteit in je boekje is ... leuk, ga ik je weer volgen.  ;)

Succes met je vechtende valkjes, komt vast wel goed.

In ieder geval een fijn weekend.  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Landiej

Nu ze hun eerste nestje hebben is het weer leuk om een dagboekje bij te houden. Blijft spannend allemaal! Ben benieuwd of er wat uit gaat komen :D

Landiej

Lola is tot nu toe heel trouw met broeden. Ze heeft vannacht de hele nacht op haar 2 eitjes gezeten! Het laatste eitje is van afgelopen vrijdag, dus ik denk dat het bij 2 stuks blijft.
Misschien maar goed ook, want twee is wel genoeg voor zo'n eerste nestje :)

Of Loekie overdag ook broedt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat hij de hele dag in het blok zit ('s avonds in elk geval niet), maar ik denk dat Lola ook overdag regelmatig in het blok te vinden is.

Ze zijn nu wel redelijk lief tegen elkaar. Af en toe jagen ze elkaar nog wel de kooi door, maar dat is met name als wij in de buurt komen (heel vreemd, herkent iemand dit?).
Meestal is dit een kwestie van een paar seconden, tot één van de twee weer het blok in holt.

Als ze over een weekje nog steeds zo lekker bezig zijn ga ik de eitjes maar eens schouwen, als ik de kans krijg :)

Landiej

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Landiej

Loekie komt af en toe nog graag buiten de kooi :)

De eitjes!

Lola besloot opeens om een wandelingetje over de vloer te maken :o

Loekie :)

Nog een keer!

Zit je daar nou nog steeds? ::) ???

Okeeee dan kom ik er wel even bij zitten :)

Serita

Wat is Lola een mooie valk zeg!

Succes met de eitjes!!

☺ Pita ☺

Aaaah wat lief!!
Gefeliciteerd met je 3 eitjes :D worden er vast nog meer ;)

*Esther*

Landiej

Zo schattig als ze samen aan het broeden waren, zo heftig zijn de gevechten nu weer :-\

Serita

Hmm bummer zeg!! Hier blijven deze twee ook een haat liefde verhouding hebben hoor. Ik heb eigenlijk geen idee of dat wel vaker voorkomt.. Die van mij kunnen meestal niet met, maar ook zeeekker niet zonder elkaar

Landiej

Ik vind het zo raar dat het het ene moment gewoon goed gaat, en het andere moment hélemaal fout!
We hebben Loekie nu weer apart moeten zetten omdat hij Lola gewoon niet met rust laat, tenzij ze onder op de bodem van de kooi blijft zitten :-\ Ben bang dat het met de eitjes dus niets meer gaat worden, hoewel Lola wel erg trouw is.

*Esther*

Eitjes kunnen in de regel wel wat hebben hoor. Niet zomaar weghalen.
Kun je voor extra afleiding zorgen in de kooi? Een krop andijvie of ander voer of blaadjes, waar ze aan kunnen knagen en wat ze dus even bezig houdt?

Landiej

Ik zal eens kijken wat ik kan verzinnen om ze wat afleiding te bezorgen. Inmiddels is eitje 4 gelegd :)