Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Nadiine

6 september 2011, 08:25:20 #525 Last Edit: 6 september 2011, 08:54:41 by Nadiine
Hihi en nu is hij van mij! ::) :P

Nou ze zitten rustig in hun kooi hoor!  ;D
Ze hebben vrijwel de hele avond en nacht tegen de tralies aan gehangen, waarschijnlijk zoekend naar papa en mama ofzo :)
Toen ze daar vanmorgen nog steeds hingen hebben we de kamer licht gemaakt en de radio aan gezet, voer gegeven en daarna heeft Anton ze op hun stokken gezet, dit deden ze heel netjes hoor! :D Elvis heeft ook al wat trosgierst uit de hand gegeten, maar wel nog wat versuft, en falco moest er nog niks van hebben. Nu laten we ze even alles rustig observeren..
Ze zijn lekker boven in de kooi gaan zitten  ;)

En iemo? Haha die is alleen maar druk met zichzelf bezig, hij heeft ze volgens mij nog niet eens gezien! :P

Je kunt ons hier nu ook volgens in ons eigen dakboekje;
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Landiej

Haha lief zijn ze hè :) Ik heb net al even in je dagboekje gekeken Nadiine, ik zal daar zeker meelezen!

Hier is het inmiddels weer akelig stil :-\ Altijd even wennen als de jongen weer de deur uit zijn, maar gelukkig hebben we weer leuke nieuwe baasjes gevonden :)

Loekie & Lola zijn nog steeds druk aan het wipwappen, en we hebben alweer wat eitjes weg moeten halen uit voerbakjes en van de bodem van de kooi. Schijnbaar vinden Loekie & Lola het nog niet genoeg geweest, maar wij hebben besloten dat een half jaartje rust geen overbodige luxe is.
De eerste keer jongen, en dan gelijk twee nestjes achter elkaar, is natuurlijk niet niets!

Bovendien is het ook weleens leuk om te zien dat Loekie & Lola gewoon lief voor elkaar zijn :D Ze kroelen elkaar voor het eerst, hoewel Loekie denkt dat hij daarbij veren uit Lola's nek moet trekken >:( Als hij dat niet afleert zullen we ze tijdelijk apart moeten gaan zetten, want Lola's nek wordt zo langzamerhand wel erg kaal :-\
Loekie heeft nog wel "kroel-les" gehad van Falco, die zijn vader een paar daagjes terug nog heel schattig zat te kroelen. Nu maar hopen dat Loekie de les onthouden heeft ;)

Eerst maar eens even kijken hoe het gaat als ze alleen elkaar weer hebben. We hebben wat nieuwe zittouwen en een trapje gekocht bij webshop 't Valkje (valkparkiet.org) vanwege de leegverkoop. Misschien dat een kleine verandering in de omgeving Loekie ook van het plukken afbrengt!

Voor Sanne, Nadine & Anton en Dustin & Martine: heel veel plezier met jullie valkjes. We zullen ze missen!

Nadiine

Ik geloof best ja dat het nu eng stil in huis is..  :-X
Gelukkig heb je een fijne gedachte dat ze allemaal naar goede baasje zijn toegegaan en niet met dit vieze weer in een volière zijn gestopt ;)

Wat vervelend dat Lola maar eieren blijft leggen zeg! Ik hoop niet dat ze straks legnood gaat krijgen van al dat geleg maar dat zo zo hun rust gaan vinden en elkaar gewoon lekker blijven kroelen, zonder de veren er bij elkaar uit te trekken hihi  ::)

Jolanda wij zijn iedergeval heel erg blij met onze nieuwe aanwinsten! :D En jullie mogen ze natuurlijk altijd nog een keer weer op komen zoeken!  ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Sanne388

Heeft Lola nog veren in haar nek over ?
Of blijft Loekie maar plukken  ?
Wel leuk dat ze na al die kuikentjes nu weer even tijd voor elkaar hebben   ;)  2 verliefde vogeltjes is zo lief om te zien ;D

Nadiine

Hey Jolanda ik wou je toch even deze foto delen  ;)

Zoals je ziet gaat het goed met je oud kinders ;)

Hoe gaat het met Lola haar nek??

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Leuk om te zien dat al onze kindertjes zo mooi opgroeien!
Alpha, Cesar, Elvis en Falco kunnen we hier op het forum mooi volgen. Dat blijft toch wel erg fijn :) Van Bahco hebben we al een poosje niets gehoord, en de baasjes van Dudok (die inmiddels een andere naam heeft) zal ik vanmiddag eens mailen om te vragen hoe het gaat.

Met Loekie & Lola gaat het goed! Ze zijn flink in de rui, maar de veertjes in Lola's nek groeien daardoor wel weer een beetje sneller aan. Volgens mij plukt Loekie nog steeds een beetje, maar Lola bijt nu wat meer van zich af als hij het weer eens probeert. De schade blijft dus beperkt!

Binnenkort, als de rui een beetje afgelopen is en ze een lekkere douche hebben gehad, zal ik weer eens wat foto's maken!

Landiej

Het is alweer een héééle tijd geleden dat ik iets in ons boekje heb geplaatst zie ik! Ondertussen wel af en toe gereageerd bij anderen, maar ik merk dat het wat rustig is op het forum de laatste tijd.

Eens kijken of we daar wat verandering in kunnen brengen!

Een update: Loekie & Lola hebben besloten dat het kweekseizoen weer is begonnen. Dat wil zeggen: Lola heeft een eitje gelegd in één van de voerbakjes, en zit daarop te broeden. Loekie zingt hele serenades voor haar terwijl zij rustig blijft zitten.

Binnenkort gaan we het blok dus weer ophangen. Eerst even uitvogelen hoe we dat netjes gaan doen, want vorig jaar hing hij wat knullig met tie rips aan de kooi. Hoe hebben jullie dat gedaan? We hebben een montana kooi met een apart deurtje voor het blok. Het blok is 'horizontaal' en van hout, standaard grote parkieten blok.

Het eitje hebben voor nu maar even vervangen voor een neppert, zodra het blok er hangt mogen er donsjes komen :)

Landiej

Er zijn inmiddels weer 2 eitjes bij gekomen die we ook hebben vervangen voor nepeitjes.
Vanavond het blok maar opgehangen, in de hoop dat de volgende eitjes daar gelegd gaan worden! De eitjes verplaatsen van het voerbakje naar het blok is vorig jaar niet zo goed bevallen, vandaar dat we maar afwachten tot het stel zelf besluit dat het blok interessanter is :)

Morgen ga ik eens proberen om onze knapperds weer eens op de foto te zetten! Het zonnetje schijnt weer lekker buiten, dus waarschijnlijk is er licht genoeg om er wat moois van te kunnen maken.

Sanne388

Leuk! Benieuwd naar de foto's  ;D

Nadiine

Hey jolanda!

Haha wat leuk dat Lola en Loekie weer eitjes leggen! :D ben heel benieuwd at voor creaties er deze keer uitkomen, omdat er toch steeds wat anders uit kwam haha!

Met Elvis & Falco gaat het ontzettend goed! ze krijgen hun veren weer terug *eindelijk!* duurde zo lang.. Falco vliegt nu af en toe een rondje in de kamer ZONDER tegen de ramen te vliegen! hij heeft nu de helft van zijn veren terug ongeveer denk ik, dus duimen dat het nu zo blijft:) Elvis gaat iets langzamer, die kan alweer een beetje fladderen maar zakt nog wel omlaag, die kan bijvoorbeeld wel naar de vensterbank vliegen maar niet terug naar de kooi, hij laat zich dan vallen op de grond *echt heel stom ziet dat eruit* en dan wandeld hij naar de ladder en klimt de kooi weer in haha!

Falco is ook wel duidelijk een man haha zit op alle takken te rijden als de afstand net goed zit, de viespeuk! haha, en Elvis is een echte sloper, hij is gek op takken van buiten en mijn fotolijstjes + inzittende foto's, dennenappels, draadjes nouja alles wat beweegt zeg maar haha, We zijn toch wel heel benieuwd of de parels nou blijven of weg gaan, tot nu toe zitten ze er nog, maar dat is bij Falco idem.

De combinatie met de grasjes word ook steeds gekker hier;

Iemo, die heeft nog steeds een crush op Falco, en Falco die blijft ondertussen maar gewoon zitten want weglopen heeft geen zin, maar zaadjes aanpakken doet hij nog niet, ze snavel blijft stijf dicht haha!

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Altijd goed om te lezen dat het goed gaat met onze kleinkindertjes ;) Helaas is het eerste donsje uit het nestje van Loekie & Lola alweer overleden :( Denk dat het niet goed warmgehouden is, want ik vond het een eindje bij de eitjes vandaan. Eitje nummer twee piept inmiddels, dus dat donsje zal morgen ook wel geboren worden! Nu maar hopen dat het daarmee wel allemaal goed gaat :)

Landiej

Inmiddels weer twee kleine ukken erbij! Had niet gedacht dat de andere eitjes ook bevrucht waren, dus dat was een leuke verrassing :)

Hier een klein filmpje waarop je ze kan bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=5R3hWBUJMws (kan zijn dat het nog even duurt voor hij beschikbaar is op YouTube, heb hem net pas geupload :) )

Landiej

24 april 2012, 21:49:03 #538 Last Edit: 24 april 2012, 22:03:22 by Landiej
We hebben hier inmiddels 3 jongen in het blok: Goliath, Hercules en Isis. De twee oudste donsjes (G & H) zijn wit met zwarte ogen, geslacht onbekend. Dit zijn bonte witmaskers, gepareld en misschien cinnamon.

De derde kleine, Isis, is geel met rode oogjes: onze eerste lutino (tevens bont & gepareld). We denken dat we haar misschien zelf gaan houden. We hebben inmiddels een geïnteresseerde (Sven) voor één van de kleintjes. Er is er dus in elk geval nog eentje te reserveren! Als we het lutino popje niet zelf houden gaat zij naar Sven, en zijn er dus nog 2 bonte witmaskers (cinnamon) opaline te reserveren.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.