My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hey Sanna,

Citaat van: Sanna op 19 juli 2012, 18:36:16
Ik moet zo lachen: "Dit is echt de laatste"... We zullen zien  ;).


Het is wel serieus bedoeld hoor  ;D

Goed, ik heb wat foto's gemaakt van de birdies. Toch maar met de Olympus gemaakt, want  met de Cannon lukt het niet zo goed.

Lulac


Gizmo


Garath




Zowie


Whoosy en Zowie


Vesna






Isaura


Sanya


Dara


Grovertje









Richy









Van Yaro en Yara heb ik geen foto kunnen maken, want die wilden niet stil blijven zitten. Die houden jullie dus nog van me te goed.

Ik ga weer gauw de tuin in. Er moet nog veel gedaan worden en straks is het mooi weer... dan wil ik er wel van kunnen genieten  ;D

Groetjes,
Monky

ps even wat foto's van de katten die nu een jaar oud zijn... een aantal berichten terug zie je hoe ze eruit zagen toen ze 13 weken waren... Zo zien ze er nu uit:

Yindi





Tusa





Alexandra

Jeeeetje ... wat een mooie ................Katten!!!  ;D  :-*
Ben gek op langharige katten ... helaas mn ega niet ... vandaar dat we maar 4 kortharige katten hebben  ;)

(en ook mooie valkjes hoor  ;) )

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Sanna

Citaat van: Monky op 21 juli 2012, 11:28:34
Hey Sanna,

Citaat van: Sanna op 19 juli 2012, 18:36:16
Ik moet zo lachen: "Dit is echt de laatste"... We zullen zien  ;).


Het is wel serieus bedoeld hoor  ;D


;D ;D ;D

Aaaaaahhhh, genieten weer die foto's. Deze zijn mijn favorieten:





Groetjes, Sanna

Monky

Wow... Al heel lang niets geplaatst hier...
Ik zit al de hele tijd met de gedachte te spelen hier weer eens de stofdoek overheen te halen en te vertellen hoe het met mijn lieverds gaat en wat fotootjes te plaatsen.

Helaas zijn er in de afgelopen 1,5 jaar wel wat valkjes overleden en is er 1 bij gekomen.

Ze doen het verder allemaal goed, maar ik zal binnenkort een uitgebreidere update plaatsen met wat foto's  ;D

Tot binnenkort  ;)

Groetjes,
Monky

Rianne


Monky

Hey Rianne,

Ja, ik dacht, laat ik maar weer een update plaatsen... of in elk geval eerst aankondigen en dan plaatsen :)
Het is hier geloof ik niet zo druk meer als in het verleden. Wel jammer, maar andere media halen de fora in, geloof ik...  :-\

Ik vond het hier altijd erg leuk en gemoedelijk, dus stof ik de boel weer af... het is prachtig weer en we hebben nauwelijks winter gehad... Tijd om weer wat foto's te maken en te plaatsen  ;D

Groetjes,
Monky

bobbie

Heeeejjjjjj Monique :D :D :D

Leuk dat je je verhalenboekje af komt stoffen, belooft vast weer mooie foto's 8)

Groetjes, Nel :)


Monky

Hey Nel!! Leuk dat je ook even om de hoek komt kijken :-)

Vervelend dat niet al je vogels een goed eind hebben gehad en zeker niet na jou goede zorg.
Helaas kunnen we het niet altijd hebben zoals wij het zelf zouden willen :-)





Ik heb afgelopen weekend wat foto's gemaakt, maar nog niet val alle birdies. Het was eigenlijk te mooi weer waardoor ik de rest vergeten was  :-[

Het is dus in de maak. Misschien dat ik het eerste deel vandaag plaats en volgende week de rest of zo.
We gaan het beleven  :)

Groetjes,
Monky





bobbie

Hoi Monique, ik had al een heel stuk van mijn tekst weggehaald omdat ik naar mijn gevoel teveel sores van mezelf in je boekje had gezet :-[ maar je had het schijnbaar toch gelezen.

Rustig aan met de foto's, wat in het vat zit verzuurt niet. ;) Ik kom hier af en toe neuzen of ze er al staan.

Doei, Nel 8)

Ivy

Hey Monique :)
Grappig, ik had de laatste paar weken ook wat vaker zin om hier langs te komen en even rondneuzen....
Leuk om van je te lezen, ik zal zeker komen om de foto's te zien!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hey Nel,
Je mag best je sores in mijn boekje schrijven hoor. No Problemo. Je hebt tenslotte zelf geen boekje :)

Hey Ivy,
Leuk dat je ook weer even komt neuzen  :)
Helaas heb ik voor jou wel een beetje triest nieuws. Yaro is een tijdje terug overleden. Het was heel onverwachts  :'( Yara was echt helemaal van slag, maar ze lijkt nu langzaam maar zeker een vriendje te vinden in Kanoa.
Ik maakte me erg veel zorgen om haar, want ze begon er steeds slechter uit te zien. Ze is nu in de rui en lijkt ze nog beroerder, maar haar houding is wel veranderd. Ze zoekt nu de gezelschap van de anderen op, waar ze dat eerst dus helemaal niet deed. Er is dus een stijgende lijn.






De meeste van mij vogels beginnen nu langzaam maar zeker wat ouder te worden.

Gizmo is nu het oudst van het stel en wordt volgende maand 9 jaar oud. Kan je het je voorstellen??? Waar gaat de tijd heen?


Whooshy is maar een half jaartje jonger dan Gizmo. Ze begint wat rommelig in haar veren te zitten. Ze doet het verder helemaal goed. Ze eet, ze drinkt, ze is levendig... Ze heeft nooit echt een mooi verenkleed gehad, maar haar buik en borst beginnen wat uit te dunnen...
Qua karakter is ze nog steeds mijn heerlijke meisie, maar ik moet haar echt wel delen met Zowie. Ze volgen elkaar, waar de ander ook maar heengaat  :D


Garath is helaas nooit meer dezelfde sinds het overlijden van Disa. Hij probeert het af en toe aan te pappen met Sanya of met Isaura, maar de echte klik die hij had met Disa...
Verder maakt hij het prima en fluit hij de sterren van de hemel  :) Hij is in januari net 8 geworden.
IMG]http://i874.photobucket.com/albums/ab306/whooshy3/Valkparkieten%20maart%202014/KleinTrio02.jpg[/IMG]
Hier wordt hij vergezeld met Sanya (links) en Kanoa (rechts)

Dan is het tijd voor Vesna en Isaura... Vesna is gewoon Vesna. Ze is nog steeds een single en zoekt ook eigenlijk geen contact op met de andere vogels. Toch heb ik niet het idee dat ze ongelukkig is. Helaas is het me niet gelukt om een fatsoenlijke foto van haar te maken. Die houden jullie dus nog van me tegoed  :P

Isaura doet het prima. Ze krijgt duidelijk genoeg te eten binnen hahaha... Het is een klein propje  :)
Ik ben zo blij dat we haar pootje hebben kunnen redden toen die ring verkeerd ging zitten. Dat was echt wel even naar.
Hoe mooi ze ook is, toch laat ze zich alleen af en toe benaderen door Garath. Verder doet ze gewoon haar eigen ding.

In mei worden zowel Vesna als Isaura 8 jaar  :)

Yara wordt in juli 8 jaar, maar ze is nu eigenlijk een zielig hompje. Voor een deel komt het door de rui, want alle vogels zien er op het moment er uit als geplukte kippen, maar dat trekt wel weer bij. Ik hoop dat ze bij Kanoa vindt wat ze nu op dit moment enorm mist.

Yara zit rechts.

Zoals al gezegd is het enige echte koppel wat ik heb Whooshy en Zowie. Zij zijn echt heel trouw aan elkaar. Hij zingt echt te sterren van de hemel voor haar... 's ochtends vroeg als het weer licht wordt... om 5 uur 's in de morgen  :(
Whooshy is daar blijkbaar van gecharmeerd, want ze blijft bij hem  :D Het is echt een ontzettend lief koppeltje.

Eind deze maand wordt hij 7 jaar.

Dara is nog steeds gewoon Dara. Ze is een schatje. Ze heeft een tijdje geleden problemen gehad met eten en heeft bij de dierenarts gezeten voor een paar dagen. Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt. De dierenartsen waren helemaal gek op haar, omdat ze zo lief was  :D Ze IS ook lief, wat dachten ze dan???  ;D En nog knap ook hahaha...


Ik heb alleen geen idee waar haar parels gebleven zijn  ???
Zij wordt in augustus 7 jaar.

Sanya is een pinnige dame. Ze bijt flink van zich af en is nog steeds wat aan de schuwe kant. Wel jammer, want ze is zo mooi. Af en toe papt ze aan met Garath, maar ook zij heeft geen vaste relatie  :) In april wordt ze 6 jaar.
Ze staat dus in de foto hierboven met Garath.

Richy is nog redelijk jong. Hij is geboren vlak nadat mijn vader overleed. Mijn vader heette Richard, dus ik heb hem Richy genoemd  :) Het is echt een stoere bink, maar hij heeft niet veel met Dara. Ze zitten samen in een aparte kooi omdat zij nog beide redelijk tam zijn. Maar er zit geen liefde tussen hun  :) Hij is in 2011 geboren en is dus net 3 jaar.



Mijn allerlaatste aanwinst is Kanoa. Ik had al een hele tijd mijn oog op zijn mutatie laten vallen, maar ze zijn redelijk zeldzaam. De kweekster van wie hij was deed hem weg omdat hij te veel last had van zijn hormonen en wilde niet op het toegewezen popje zijn hormonen loslaten. Hij verstoorde andere koppels en moest dus weg.
Hij heeft een Franse afkomst begreep ik, maar ik weet niet precies in welk jaar hij geboren is. Ik vermoed dat hij een jaar of 5 is.



Een kleine toegift: Isaura, Yara en Kanoa:


Dat waren dus al mijn valkparkietjes...
Ze zien er voor een deel niet uit door de rui. Ik zou 3 nieuwe vogels in de veren kunnen steken, zo veel veren veeg ik elke dag op  :P

Ik ga maar weer eens van het mooie weer genieten. Het waait misschien wel, maar in de zon is het heerlijk  8)

Groetjes,
Monky


bobbie

Hoi Monique,

WOw, wat een mooie foto's van je mooie valkjes. Ik heb ervan genoten. En ja, ze worden wat ouder, maar als wij wat ouder worden/zijn (ahum ::)) zien we er ook wat rommeliger (lees rimpels) uit hihi.

Mooi stel hoor Mo, bedankt voor het plaatsen. 8)

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Hey Monique! :D

Ik kom nog eens even bij je aankloppen! Het lijkt al eeuwen geleden dat ik nog op Valkparkiet.com kwam rondneuzen! :-[

Er is bij jou ook wel een en ander veranderd zie ik. Kanoa is wel een bijzondere mutatie!

Mooie foto's zoals we van jou gewend zijn! :D De foto's van Grovertje vind ik heel leuk! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey Marc,

Er is inderdaad wel wat veranderd. Helaas zijn er een aantal Valkjes weggevallen waaronder helaas Grovertje.
Ik haal geen nieuwe meer bij. Uiteindelijk wil ik er een stuk of 4 over houden. 
Ze zijn nog allemaal levendig en tierig dus dat gaat nog even duren.

De valkjes zijn nu trouwens wel allemaal min of meer door de rui heen en hebben bijna allemaal hun nieuwe veren.

Ik zal binnenkort nieuwe foto's maken.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Oei dat is niet zo leuk om te horen... :( Hopelijk kun je nog lang genieten van de overblijvende valkjes!

Ik ben benieuwd naar de foto's! :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -