My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Monique,

Welkom terug, ik hoop dat je ondanks alles een fijne periode met je vader hebt kunnen doorbrengen. Wat vond je vader van de foto's van de vakantie, hopelijk is hij er nog redelijk goed aan. Jeetje, wat zal het allemaal moeilijk voor je zijn geweest, maar toch ook wel weer heel fijn om je vader en je broer te hebben gezien en dat jullie hebben kunnen bijkletsen in real life.

Kom eerst maar even tot rust, en daarna willen we uiteraard wel weer foto's zien.

Liefs, Karin


Monky

Dank je wel Karin  :)

Ik had wel de presentatie van de foto's meegenomen, maar hij kon zich er helaas niet lang genoeg op concentreren. Dus hij heeft maar een deel gezien.

Het waren 2 hele intensieve, vermoeiende en emotionele weken. Ik heb mijn vader zoveel mogelijk geholpen, waar ik kon.

Er is veel gebeurd en niet alles even positief. Het is te veel om hier neer te zetten en het past ook niet in dit boekje  :P

Gelukkig hebben we ook wat gezellige dingen gedaan, ook al had ik op meer gehoopt. Maar het betekende al veel voor mij om hem te kunnen helpen.

Komend weekend heb ik met mijn zus onze jaarlijkse tuin uitje. Ik heb er echt zin in. We hebben heel veel aan elkaar in dit soort tijden.

Maar goed... Nu even on toppic....

Ik heb wat foto's gemaakt, maar het lukt me niet om echt mooie te maken. Ik blijf het proberen, maar dan volgende week.
Wat ik zoooo schattig vind is hoe Zowie met Lulac omgaat. Hij is een vast koppeltje met Whooshy, maar hij lijkt een goede vriend van Lulac. Waarschijnlijk is dat nog van de periode dat ik ze bij elkaar had gezet om het een koppeltje te laten worden. Zowie had echter zijn oog al snel op Whooshy laten vallen. Blijkbaar hebben ze toch er een band aan overgehouden, want ze zijn toch regelmatig bij elkaar te vinden. Hij geeft haar af en toe een kroeltje en ze zitten redelijk dicht bij elkaar.

Zo'n lief gezicht is dat.

Verassend genoeg is de vogelkamer redelijk koel gebleven tijdens onze afwezigheid. Ik heb nu een ventilator aan en ze vinden dat heerlijk.

Ze zijn wel een beetje uit hun doen doordat we de laatste tijd zoveel weg zijn geweest. Ik zal het de komende weken helemaal goed maken  ;D

Ik ga weer aan de slag...

Groetjes,
Monky

Monky

Hey allemaal,

Ik moet gaan bekennen dat mijn birdies laatste half jaar  minder aandacht hebben gekregen door de omstandigheden rondom mijn vader.
Toch hebben ze me door de moeilijke tijden heen gesleept met hun gekke kapriolen. Ik weet niet wat ik zonder hen had gemoeten...

Ik begin de omstandigheden rond mijn vader langzaam aan een plekje te geven en er komt weer een klein beetje rust. Vooral nu hij weer even stabiel is.

Ik heb dan ook voor mezelf besloten om weer intensiever met de birdies bezig te gaan. Ze zijn nog steeds half tam en ik wil kijken of ik dat een stapje verder kan brengen. In elk geval de 3 in de aparte kooi en misschien zelfs een aantal in de voliere... Vooral als straks een maatje voor Neona erbij komt, die als het goed is helemaal tam is, dan kan ik die natuurlijk niet bij een halftamme vriendinnetje zetten, toch  :)

Het zal me ook nog meer helpen mijn zinnen te verzetten en ze verdienen meer aandacht en vrijheid... want dat is er de laatste tijd ook een beetje bij ingeschoten en daar baal ik misschien nog wel het meeste van  >:(

Ik hoop dus nu in de nabije toekomst wat leuke vorderende berichtjes te kunnen plaatsen over de vooruitgang die ik hopelijk boek met mijn tammaakpogingen.

Groetjes,
Monky



Monky

Hey allemaal,

Daar ben ik weer... dit keer met foto's...

Yaro (afgelopen vrijdag alweer 4 jaar geworden)


Whooshy


Vesna


Sanya


Isaura (met een kaalgevreten kuif  :-\ )


Garath


Zowie


Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monique,

gefeliciteerd met Yaro :D
wow wat heb jij mooie foto's gemaakt van je valkjes! prachtig hoor. leuk dat je er weer bent trouwens. ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Monique,

Mooie foto's weer, vooral die van Yaro. Arme Isaura, ze moet maar even niet in de spiegel kijken.
Fijn dat je op dit moment een beetje mentale rust hebt en van je vogels kan genieten.
Sneu te horen van Jocko, 12,5 jaar is niet niks.
Maar je foto's zijn weer als vanouds, zelfs met die minder lichtomstandigheden.
Ik hoop dat als stabiel blijft met je vader. Ook vanwege zijn mooie foto's van het heelal moet ik toch regelmatig aan hem denken.

Liefs, Gerda

Monky

Dank je Kim en Gerda  :)

Ik had de ISO wat hoger gezet... op 800 of 1600. Soms worden ze daar heel korrelig van, maar deze waren redelijk gelukt. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk de flits gebruiken.


Citaat van: Gerda op 22 juli 2010, 08:44:52
Ik hoop dat als stabiel blijft met je vader. Ook vanwege zijn mooie foto's van het heelal moet ik toch regelmatig aan hem denken.


Ik hoop het ook Gerda... ik hoop het ook.

Mijn vader wilde een album maken met de mooiste foto's die hij van het heelal gemaakt heeft. Als hij nog redelijk goed is in Oktober, kan ik hem er misschien bij helpen. Zou toch wel heel mooi zijn. Shit!!! Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht... dan had ik dat afgelopen vakantie met hem kunnen doen! Nu was hij nog redelijk goed... wie weet hoe hij in oktober is... Bedankt in elk geval dat je me op deze idee heb gebracht  :)

Groetjes,
Monky

Monky

Hey hallo...

Gisteren eens tijd doorgebracht in de vogelkamer. Ik denk dat ik wel een uur op mijn bank gezeten heb en naar de vogels heb gekeken.
Op gegeven moment zag ik Gizmo "kopjes geven" aan het belletje. Dat doen ze vooral als ze in de rui zijn, heb ik gemerkt. Ik dacht laat ik een poging doen om te kroelen...  vroeger liet hij dat wel toe, dus ik dacht, laat ik het eens proberen. Het lukte!!! Hij vond het heerlijk... tot ik bemerkte dat de andere vogels ook aandacht wilden  :P Vooral Ilo wordt dan jaloers en gaat dan zijn veren trekken. Het lijkt dan voor hem alsof ik dat gedaan heb en gaat hij mij bijten  ::) Ja Ilo is een slinkse dame.

Vanochtend deed ik het weer alleen werd nu de kroelsessie gestoord door Whooshy en Zowie, want die wilden neusje knabbelen en vlogen plomp tegen de tralies aan en van de schrik kreeg ik weer een knauw van Gizmo... zucht...

Als ik in de ochtend eten geef, haal ik alle 6 bakjes uit de kooi en ik hang ze aan de buitenkant zodat ik met mijn schepje de bakjes makkelijk langs kan om te vullen zonder al te veel te knoeien  ;D
Vaak zitten Yaro, Yara en Vesna in de eetkamer van de voliere, maar dit keer zat Garath er ook. Ik zorg er altijd voor dat ze me zien en daardoor niet al te veel schrikken. Ik moest dit keer over Garath heen, want hij stond in de weg. Hij zag mijn glimmende goudkleurige horloge en ging ermee spelen!! Nou ja... poging tot mollen komt dichter bij de waarheid denk ik, maar voor valkparkieten is dat hetzelfde volgens mij  :D Hij was niet bang of op zijn hoedde, maar zat rustig systematisch elke schakel uit te proberen. Echt zooo schattig. Ik trok mijn had op gegeven moment terug en hij wilde nog wel heel even met mijn nagel spelen, maar toen begon hij het weer een beetje eng te vinden.
Ik vraag me af of zijn rustige karakter weer wat boven komt nu Disa er niet meer is. Dat hij nu toch meer naar mij trekt dan naar de andere vogels. Hij leek even interesse te hebben in Isaura, maar nu lijkt dat weer niet.

Ik vind het eigenlijk nog steeds onwerkelijk dat Disa er niet meer is...

Ik merk dat de vogels niet super bang zijn voor mij. Ze zijn meer op hun hoede. Handen vinden ze niets, maar een gezicht of arm vinden ze prima. De ene kan ook iets meer hebben dan de andere. Ik denk dat Sanya nog het meest schuw is, maar zelfs zij is iets losser dan in het begin. Toen hoefde ik alleen maar naar haar te kijken en ze schoot in de stress.

Ik ben blij dat zelfs na een periode van verminderde contact, de band blijkbaar nog steeds aanwezig is.

Vanavond wil ik de kamervoliere valkjes los laten en kijken hoe ze nu op mij reageren. Ik denk dat ze het heerlijk zullen vinden om de vleugels even lekker te kunnen strekken. Vooral Grovertje zal het lekker vinden. Het is weer veel te lang geleden  :-[ Dus ik zal niet te veel van ze verlangen  :)

Ik ben ook trouwens bezig geweest met een verslag te maken van mijn reis naar Namibië. Liefhebbers... hou het boekje deze week in de gaten  ;)

Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monique,

wat een heerlijk verhaal. wat kan je dan lekker uren kijken he naar de valkjes.
ook grappig dat garath zo bij je kwam spelen  :D
het blijft ook onwerkelijk hoor als een bepaald valkje er niet meer is, ik snap dat gevoel  ;)
ik hou je boekje in de gaten van namibie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hoi

Nog gefeliciteerd met Yaro!
Wat een mooie foto's heb je gemaakt!
Leuk om te lezen dat het goed gaat met je valkjes en dat ze zo blij zijn om weer wat aandacht van je te krijgen.

Groetjes Sabine

Gerda

Ach Monique,

Je geniet er duidelijk van dat je valkjes je niet vergeten zijn en ze stapje voor stapje toch weer steeds tammer worden.
Heerlijk dat je er zo van kan genieten. En de energie die je in je valkjes steekt krijg je dubbel en dwars terug, gelukkig!
Fijn dat laadt je weer op, zodat je er weer tegen aan kan.
EN dat geeft ook weer vertrouwen dat je valkjes, na je volgende bezoek aan je vader(land), weer snel weer aan je gewend zijn en je dan door moeilijke periodes heen kunnen helpen.

Lieve groetjes, Gerda

ManjaV

Hoi Monky,

Heb weer eens een paar bladzijden terug in je boekje gelezen..heftig zeg allemaal... :-\

Ik vind het heel erg dat Disa en Jocko er niet meer zijn  :'( :'(
Ik weet nog goed hoe erg het was om Mikki en Calimero te verliezen. Vaak denk ik nog aan ze terug en dat zal jij ook zeker hebben. Heel veel sterkte.

En wat verdrietig te horen dat je vader ALS heeft.
Ik leef echt met je mee.

Je hebt prachtige foto's geplaatst van je valkjes  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Hey meis, prachtige foto's weer hoor.  :D

En leuke update over je valkjes heb je geschreven.

Sterkte met je vader.

Ook ik hou je boekje over de vakanties in de gaten.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Week 1 van mijn reis naar Namibië staat in mijn reisboekje.

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Fijn dat de band nog in orde is ;). Vonden ze het vliegen lekker?

Groetjes, Sanna