My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Wow wat is Gisli mooi zeg! :D Istello zal zeker heel blij zijn! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♪ Marlies

Mooi grasje Monique. :o

Ik wil niet vervelend zijn, maar bij grasjes kun je toch aan de neusdop zien of het een mannetje of een vrouwtje is. Ik dacht dat de neusdop van mannetjes blauw was en van vrouwtjes vleeskleurig. :-\

Saar

Hihi ontdeugende Gisli ;D

En Marlies, op deze jonge leeftijd kan je bij sommige kleurslagen het geslacht niet zien ;) Ik heb ook 2 nestbroertjes van Gisli zitten en die zijn olijfgroen en overduidelijk mannen :) Duurt nog wel een paar weekjes. Daar en blauw en bruin in t neusdopje zitten is het gewoon nog even afwachten ;)
Groetjes Saar :-*

*Yvon

Hoi hoi

Wat een schitterende foto's weer !!  :-*
In watvoor bui de valkjes ook zijn,het blijven prachtige valkjes.  :D


Citaat van: Caroline op 22 juli 2009, 22:24:41
PS. Is Sanya nu ook van Extreem en Extran?? Zo ja, staat ze ook op de kalender?? ZIj is dan namelijk het zusje van mijn Naomi .... vind ik leuk, al die familie die op de kalender staat.  ;)

Caroline,als ik het goed heb is Sanya idd de oudere zus van jouw Naomi.
Net als onze Manchito Naomi's oudere broer is.  ;D
Sanya en Manchito komen uit hetzelfde nest.  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Gisli is leuK!!!!

En Yvon, bedankt, leuk dat Manchito ook weer een broertje is van Naomi. Wat een knappe familie.  :D

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Bedankt voor jullie reacties  :) Ze is zeker heel mooi.

Marlies, het klopt wat Saar zegt. Gisli is nog heel jong en de verkleuring van de neus komt pas later. 

Caroline en Yvon, we hebben een mooie familie zo bij elkaar  ;D Wel leuk trouwens. Ook met de familie van Dara :D






Hey allemaal,

Triest nieuws... Disa knabbelt weer aan haar veren  :'( >:(
Ze kennen nu de pellets en ik weet dat ze ervan eten.
Ik heb nu 2 bakjes zaad en 4 bakjes pellets in de kooi hangen. Als ze honger hebben zullen ze de pellets toch moeten eten.
Ik zal ook weer met vitaminedruppels beginnen. Ik heb dat gestopt tijdens de vakantie.

Wat dat betreft merk ik altijd dat de vakantie een impact heeft op de vogels. Ze krijgen meer eten en blijkbaar eten ze toch alleen de lekkere zaden eruit. Ze zijn dan ook altijd wat dikker als ik terug kom. Ze vinden het vaak ook niet leuk dat ik hun eten weer afmeet na de vakantie, maar het is voor hun eigen bestwil.

Ik zal nieuwe druppels bestellen bij Kirsten. De andere is op.

Ik baal er wel een beetje van. Ik hoopte dat ze weer zo mooi als vroeger zou worden. Ik ben bang dat ze van nu af aan altijd kwetsbaar zal blijven wat dat betreft.

Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monique,

oh ik kan mij voorstellen dat je ervan baalt :-\
ik hoop dat je het met de vitamines weer wat onder controle kan krijgen bij disa.
sterkte en succes!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Monique,

Logisch dat je baalt. Ik hoop dat ze snel stopt met knabbelen aan haar veren. Veel sterkte ermee.

Je foto's zijn weer geweldig hoor en je hebt er een mooie nieuwe aanwinst bij hoor.

Liefs,

Anja

Anke

Hoi,
Ach wat jammer dat Disa weer is gaan knabbelen :'(
Ik duim voor je dat ze vitaminedruppels zullen helpen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Jeetje wat balen zeg ....

Hopelijk slaan de vitaminedruppels snel aan.

Ik duim voor je.

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon


Ooooohw...... *ik schaam me diep*  :-[
Ik had je nog helemaal niet gezegd dat ik Gisli ook een heel mooi parkietje vind.  :-*
Bij deze dan.  :D

Arme Disa.....waarom,waarom doet je dat nou ??  ::)
Zouden de pellets toch niet helpen ??
Zou het dan toch een gewoonte zijn geworden ??

Groetjessss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marc van de Kuifjes

Dat is echt geen leuk nieuws van Disa! :(
Toch wel vreemd dat ze dat een tijd niet gedaan heeft en er nu plots weer mee begint! Zou het echt betekenen dat ze iets tekort komt of zou het "gewoon" zoiets zijn als nagelbijten bij mensen? ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties  :-*

Het is inderdaad heel erg jammer dat ze er weer aan begonnen is.

Yvon en Marc,
Ik heb het idee dat ze in de vakantie weer op haar oude patroon is verder gegaan.
De buren gaven veel zaad tijdens de vakantie. Ze eet weer de lekkere zaden eruit en kijkt niet om naar de andere zaden.

Ik forceer de vogels nu eigenlijk pellets te eten. Ik heb het ze allemaal zien doen, dus ik weet dat ze het eten. Ze zijn er alleen niet blij mee. Ik heb wel 2 bakjes zaad in de kooi gehangen dus wie het eerst komt die het eerst maalt. Anders is het pellets eten.
Later ga ik wel weer over op mijn oude methode, maar ze moeten weer even afvallen... zal ik maar zeggen  :P En de vitaminedruppels zal ik weer in het water doen. Daarvan weet ik het zeker dat het bij haar binnen komt.

Het is natuurlijk altijd gissen. Het kan heel goed tussen de oren zitten... maar als het wel aan het eten ligt, dan moet ik het wel proberen.

Met de andere birdies gaat het gelukkig goed.
Ik wilde gisteren echt deel 2 klaarmaken van mijn vakantie, maar het was zulk mooi weer... ik vond het zonde om achter de pc te gaan zitten  :-[
Ik zal me best doen om het in elk geval deze week gedaan te krijgen. Morgen zou het weer minder worden geloof ik...  8)

Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monique,

succes maar weer met de pellets. welke geef jij trouwens?
inderdaad, als het wel aan de voeding ligt, dan is het het proberen weer waard vind ik.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Kimm,
Ik geef ze nutribird voor parkietjes.






Nou, ze vinden me op dit moment niet lief  :P ::) :-X
Ze vinden zaden beduidend lekkerder dan de pellets.

Kan het zijn dat ze van pellets minder nodige hebben dan van zaden? Het lijkt in elk geval minder snel op te gaan.

Verder gaat het lekker met ze. Ik zet als ik thuis ben de ramen open en ze vinden het dan heerlijk om in het zonnetje en briesje te zitten... ze hangen zelfs aan de tralies om een zuchtje wind op te vangen  :) Je ziet het kuifje dan een beetje wapperen... de oogjes ietsjes gesloten... lekker genieten  :)

Nu Grovertje, Dara en Neona in die andere kooi zitten, hoef ik niet meer bezorgd te zijn dat ze ontsnappen  :D

Groetjes,
Monky