My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hey allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ze zijn mooi, hè?

Saar, ik ben heel benieuwd wanneer de eerste jongen geboren worden  :) Die regenboog parkietjes vind ik eigenlijk wel erg mooi... heb je die er straks ook tussen zitten?






De birdies maken het prima. Afgelopen weken heb ik iets minder tijd voor ze gehad helaas, maar ja, dat soort weken zitten er ook soms tussen.

Ik heb vorige week de indeling van de volière veranderd. Ik heb de ladder die horizontaal liep vervangen voor lianen. Ik heb wat speeltjes anders gehangen en wat zitstokken toegevoegd. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Het leuke is dat koppeltjes nu makkelijker naast elkaar kunnen zitten dan voorheen. De vogels moesten natuurlijk eerst even wennen, maar nu vinden ze het allemaal best.

Disa is bijna weer de oude wat haar veren betreft. Er zitten nog wel wat gerafelde veren tussen, maar die zijn wel in de minderheid.
Ik ben echt wel heel blij dat ze er vanaf is. Ze zag er echt niet uit.

Tot slot heb ik nog wat kiekjes gemaakt. Lang niet van de kwaliteit van mijn broer, maar wel enigszins de moeite waard  ;)

Ik begin met Disa:

:D

Dan haar mutatiegenootje, Sanya:




Yaro en Yara:




Neona en Lulac:




De broertjes Grovertje en Garath:




Tot slot Garath en Lulac:



Groetjes,
Monky

Caroline

Mooie foto's hoor .... super dat Disa zoveel beter eruit ziet.

Leuk allemaal veranderingen in de kooi.

En ben zelf een muts die helemaal niet van veranderingen in mijn huis hou, mijn kooien zien er dan ook al jaren hetzelfde uit.  :-[ ;D

Succes met alle drukte.

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Mooie valkjes heb je toch Monique. :D

Het is wel niet het goede boekje, maar met de kleine gaat het goed. :D

Monky

Hey Caroline,

De veranderingen waren eigenlijk geboren uit bittere noodzaak... De ladder die over dwars hing was bijna helemaal doorgeknabbeld.  ::) Om ongelukken te voorkomen, heb ik ze vervangen voor de lianen... tja... en als je dan toch bezig bent  ;D

De vogelarts zei trouwens toen ik met Disa daar was dat verandering in de kooi ook goed was voor de vogels omdat het stimuleert om te gaan ontdekken en zorgt voor afleiding.

Bij jou vliegen ze vaker rond dan bij mij, dus zal het bij jou minder noodzakelijk zijn.

Groetjes,
Monky

Oy Marlies... ik lees nog net je berichtje  :D Gaaf dat het goed gaat met de kleine. Ik ben al benieuwd naar de foto's  ;)

Saar

Citaat van: Monky op 21 mei 2009, 21:17:14


Saar, ik ben heel benieuwd wanneer de eerste jongen geboren worden  :) Die regenboog parkietjes vind ik eigenlijk wel erg mooi... heb je die er straks ook tussen zitten?


Groetjes,
Monky [/color][/size]


Mooie foto's :D
En qua kleur kan ik helaas pindakaas nog niet zeggen...
Mijn 2 regenboogjes buiten (man en pop) zijn wel een koppel, maar dan zal je net zien, komen er hele andere kleuren uit ::)
Het eerste kleintje is er inmiddels, en er zijn nu nog 8!! bevruchte eitjes :o Dus jij mag samen met Agnes (van het forum) als eerste knokken ;) om het mooiste grasje ;D
Groetjes Saar :-*

Romy

Hoi Monky

Waauw zeg, wat ziet Disa er al véél beter uit  :D Het lijkt er inderdaad op dat ze helemaal genezen is, oef! Je andere birdies zijn er ook heel goed uit!

Die lianen vind ik er wel heel leuk uit zien. Waar heb je die gehaald? En wat voor materiaal zijn die eigenlijk?

Groetjes
Romy

Anja

Mooie foto's Monique. Wat is Lulac geel zeg. Wow wow.

Wat een mooie takken waar ze op zitten uhhhhhhhh sorry lianen. Kun je die in de dierenwinkel kopen?

Liefs,

Anja

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat Disa er al veel beter uitziet !!  :D
Na de volgende rui zal ze er wel weer helemaal toppie uitzien.  ;)
Je hebt weer schitterende foto's geplaatst van je lieverdjes.  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hallo Monique,

Dat zijn weer prachtige foto's hoor!
Ook het diepe geel van Lulac is erg mooi overgekomen :-*
Ik verander de kooi ook regelmatig, zeker wanneer er een nieuw valkjes bij wordt gezet, hihi, moeten ze allemaal weer wennen ;)
En ik vind het ook leuk om mijn eigen 'kooi' eens om te gooien ;D

Groetjes, Marian

Mara

Hey Monique

Prachtige foto's. En krijg je een grasje? Leuk hoor!

Mara

Monky

Sanya is niet lekker. Ik heb ook een topic geopend onder Ziek.

Ze lijkt weer iets beter te gaan, maar ik zal het pas echt weten als ze wat gegeten heeft.

Ik maak me best wel zorgen  :-\

Groetjes,
Monky

Caroline

Hè balen .... ik ga even bij ZIEK lezen.

Sterkte meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Monique,

ik heb het gelezen maar helaas kan ik je niet voorzien van een oplossing :'( :'( :'(

Heel veel sterkte met Sanya en ik hoop dat ze snel weer op knapt.

:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Anja

Mara

Hey Monique

Ik zal meteen even gaan lezen maar beterschap met Sanya!

Liefs

mara

Hermien

Ze ziet er inderdaad niet goed uit, hè? Tjonge, wat zou er toch aan de hand zijn? Goed van je om haar nu scherp in de gaten te houden. Natuurlijk hoop ik dat ze vanzelf weer opknapt. Je zult inderdaad wel geschrokken zijn en ik herken ook wel je paniek, meid. Als er iets met onze vriendjes aan de hand is ga je zelf toch ook even in paniek raken, hè? Ik duim voor je dat het meevalt, alhoewel ik het er echt niet zo heel erg goed vind uitzien.

Sterkte en geef de lieverd maar een dikke pakkerd van mijn 'Vliegtuig'.