My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Oh dat is goed nieuws! Ik laat je zeker weten wanneer de kalender is toegekomen!

Om eventjes op je vraagje te antwoorden:
Ik herken heel erg wat je zegt. Als Flupke alleen zit, dan zit ze gewoon te dutten. Ze eet zelfs niets! Dat weet ik heel zeker, want toen we met het gezin een weekendje (van zaterdagmorgen tot zondagavond) weg waren, had ik alle bakjes gevuld met vers eten en de zondagavond lag er niet 1 schilletje in...
Het lijkt dus echt wel dat Flupke alleen actief is als ze iemand om haar heen heeft. Ik dacht wel dat dit niet zo zou zijn als er een ander valkje zou bijkomen. Maar zoals jij het vertelt, lijkt dit wel het geval!

Groetjes
Romy

sabine

Gelukkig kan ik overdag van mijn valkjes genieten. Dan zijn ze lekker levendig  ;D Als ik 's morgens benden kom zitten Binky en Pearl al in de kooi te schalleren of te eten. Binky heeft zijn eigen dut momenten. En dat is om 15 uur, want als ik werk ben ik meestal om die tijd van huis. En als ik vrij ben houd hij die ritme aan.

Groetjes Sabine

*Manon*

Hoi hoi,

Liep hier mega achter, maar heb ben weer wat bijgelezen.
Wel spannend wat je doet of je nog een man neemt voor Neona  ;)
en inderdaad dutten de valkjes veel, ik merk als ik zelf druk ben in huis, zijn zij het ook... ga ik rustig zitten, gaan hun ook zitten dutten....  ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Marian

Ik heb je gevonden :D
Ik dacht, hier vind ik vast nog veel meer van die super foto's ;)
En ja hoor, even teruggebladerd :P
Mooie combi van hobby's hoor! 8)

Groetjes, Marian

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 13 februari 2009, 12:58:55
Hi Marc,
Als je mijn voorgaande berichten gelezen had... dan zou je in principe een idee kunnen hebben van wat ik er nog eventueel bij zou doen  ;D


Voor de gein even terug gehaald uit mijn vorige dagboek... een lijstje dat ik helemaal aan het begin gemaakt heb...

1 gewoon of cinnemon gepareld
2 Witmasker gewoon of cinnemon gepareld
3 Geelwang lutino bijna, ze heeft ook fallow en parels
4 geparelde fallow
5 bont (gepareld/witmasker)
6 cinnemon witmasker
7 fallow

In dit lijstje heb ik trouwens niet de mutatie staan die ik overweeg te nemen voor Neona  :)


Ehh... ik vind het wel moeilijk hoor!... :-[
Maar nummer drie uit dit lijstje staat niet in het originele lijstje! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey Romy,
Mijn valkjes eten wel als ik er niet ben hoor  :) Anders had ik een heel groot probleem gehad als ik met vakantie zou gaan voor 3 weken  :P ;)
Jouw lieve Flupke zit natuurlijk alleen en is erg gehecht aan mensen om haar heen. Het is waarschijnlijk ook enorm stil zonder de huiselijke geluiden... nu ik erover nadenk... geldt het ook andersom. Ik ben zo gewend aan de geluiden van mijn dieren, dat ik het gewoon ontzettend stil vind als ik bijvoorbeeld met vakantie in een huisje ben... ik merk dan gewoon dat ik iets mis :)

Hey Sabine,
Ze zullen vast wel een eigen ritme inbouwen en ik neem aan dat ze overdag als ik er niet ben ook levendig zijn (mag het tenminste hopen  ::) ) Maar het is wel grappig dat ze altijd aan het dutten zijn als ik binnen kom en in leven springen als ik er ben... begrijp me goed... mij hoor je niet klagen  ;D ;D ;D
Zooooooo'n schattige handtekening  :-* :-* :-* :-*

Hey Manon,
Gezellig dat je hier weer eens komt koekeloeren  :D
Grappig eigenlijk hoe ze ook op ons reageren dan  :)

Hey Marian,
Leuk dat je me bevonden hebt  :D
Ik hoop niet dat ik je teleurgesteld heb 8) Ik weet niet of je daar ook in geïnteresseerd bent, maar ik heb ook een boekje over mijn tuin  :) Die staat geloof ik onder Buurthuis.

Hey Marc,
Nee maar wel bijna  :P
Zal ik het maar verklappen dan... Je moet wel beter lezen in vervolg hoor  ::) ;D
Als ik een mannetje erbij neem voor Neona, dan wordt het een bonte witmasker  :) Ik zit te dubben of ik een broertje van Isaura zou nemen of een neefje  :)






Hey everybody,

Wat heb ik een heerlijke dag gehad zeg... Ik ben eerst in de tuin wat vuil op gaan ruimen. Door de containers die op de hoek van de straat staan, waait wel eens die rommel mijn tuin in als het waait en ze het legen. En natuurlijk zooi van de bouw aan de overkant die de tuin inwaait  >:(

Het was echt zalig weer, dus lekker van het zonnetje genoten  :)

Toen ben ik met de voliere aan de slag gegaan. Ze zaten toevallig allemaal in het grote gedeelte dus ik heb het schotje voor het vlieggat gedaan nog voor ik ze eten had gegeven. Ik heb dat deel van de voliere schoon gemaakt en ze vervolgens daar eten gegeven. Ideaal was dat gewoon. Op 4 valkjes na zaten ze allemaal in dat kleine deel!!! Dus ik weer het schot voor het vlieggat geplaatst zodat ik het andere deel kon schoonmaken.
Tijdens het schoonmaken stond ik even op om mijn rug te strekken. Garath was een van de valkjes die in het grote deel was achtergebleven en zat echt het hoogste lied te zingen  :) Ik lekker tegen hem babbelen en hij kwam op mijn schouder zitten  :o Dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Ik draaide me om en wat zie ik tot mijn verrassing, Ilo zat achter mij aan mijn haar te knabbelen. Later aan mijn pony en mijn bril. Ze knabbelde ook nog even heel voorzichtig aan mijn neus en wang... zooo schattig. Gizmo kon natuurlijk niet achter blijven en die kwam naast haar zitten. Hij wilde wel gekroeld worden. Dus ik hem met mijn neus kroelen. Hij op gegeven moment samen met Garath het hoogste lied fluiten  :)  Vesna kwam er ook nog bij, maar die durfde niet al te dicht bij te komen.

In het andere gedeelte van de voliere waar de anderen allemaal zaten, zag ik Whooshy en Zowie proberen ook bij me te komen  :) Helaas kon dat niet tot ik klaar was.

Na helemaal klaar te zijn met schoonmaken, heb ik het schotje ertussenuit gehaald. Whooshy kwam als een speer naar me toe. Ze ging zelfs weer als van ouds weer aan mijn vingers knabbelen en erop zitten  :D Ik was weer helemaal blij!!! Dat had ze echt al een hele tijd niet gedaan. Ik dacht dat het kwam omdat ze meer naar Zowie trok. Maar nu kwam ze tot mijn verrassing toch weer naar me toe  :D

Ik heb de kooi van Dara, Grovertje en Neona ook verschoond en vervolgens lekker op de bank gezeten in het zonnetje... man, wat heb ik genoten Ze waren heerlijk bezig.

Wat me wel opviel was, dat Neona bijna niet van het gewone zaad mocht eten van Dara en Grovertje  :-\ Neona eet nu dus voornamelijk van de pellets en af en toe wat zaad als de andere twee er niet zitten. Gelukkig zijn pellets ook gezond, maar ja, ik vind het wel een beetje sneu voor Neona.

Het is echt wel een tijd geleden dat ik echt een hele dag met de birdies bezig ben geweest. Ik heb er werkelijk heerlijk van zitten genieten. En zij ook volgens mij. Ik heb het idee dat ze het niet zo leuk vinden dat ik die nieuwe baan heb genomen...






Natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt  ;D Dat kan natuurlijk niet uitblijven.
Ik moet helaas nu het eten afmaken en dan even eten dus die krijgen jullie straks te zien  :) Het zijn er bijna 30  :o :-[

Groetjes,
Monky


Monky

Ok en dan nu voor de foto's  :)

Ik begin een keer met Whooshy  :D Ze is zo ontzettend lief geweest vandaag  :-*


Eeeven de vingers proeven... Heel belangrijk... nooit vergeten  ;D


Even testen... ja ik kan erop zitten... hmmmm... even hier proeven... kijken of het net zo lekker smaakt  :P


Wat Obama kan, kan ik ook... Optrekken aan een rekstok... Misschien wint deze foto dan ook  ;D


I can seeeeeee yooouuuuuuu....


In de voliere is het meestal zo... Waar Whooshy is, is Zowie en anders om. Dat zullen we hier in mijn boekje dan ook maar doen, hè  ;)


Sanya probeert hier om het touwtje heen te spelen... er moet een handiger manier zijn dan jezelf kelen ::)


Onplofte koppie... zijn voor een poetsbeurt  8)


Tadaaaa...


Tja, niet echt woorden nodig, hè  ;D Jullie weten zo langzamerhand wel wie dit is, toch?


En nog maar een keer... ze had er nu alleen niet zo heel veel zin in. Hoe kan dat nou  ???


Nog zo'n beauty die niet zo veel zin had  ::) Maar je ziet wel haar mooie pareltjes  ;D


Een hele mooie foto van Ilo  :-*


Het parmantige dametje, Lulac :-* Ze zal jullie nu laten zien hoe je je goed moet poetsen, dus GOED opletten  ;D


Je pakt een veer bij de basis... en laat deze vervolgens helemaal door je snavel glijden... Let op! Wel dat tongetje gebruiken, hè! Anders wordt het nooit goed schoon  ;D


Dit herhaal je voor alle veren... JA alle!


Tot slot smeer je ze nog een beetje in met oorsmeer  :P


Vesna laat zien dat valkjes ook drumsticks hebben  ;D


Yara zit lekker toe te kijken in haar ring...


Hmmm... misschien er toch maar bovenop klimmen  ::)


Garath had vandaag ook al niet zo heel veel zin  :-\ Wat is dat toch met die vogels van mij  ???


Valentijn is ook hier langs geweest... Ze hebben lekker zitten poetsen  :-*


Geen woorden nodig denk ik  :)


Disa... haar koppie laat zien hoe mooi ze ooit is geweest...


Verschrikkelijk die toegetakelde veren  :'(

Ik heb hier nu twee foto's. Eentje is van Sanya en de andere is van Disa. Toevallig zaten ze naast elkaar toe ze zich aan het poetsen waren. Sanya en Disa hebben dezelfde mutatie: Bont geparelde cinnamon.


Sanya


Disa


Links Sanya, rechts Disa  :'(

Tot slot het schattige koppie van Neona... Daar wordt je toch verliefd op  :-* :-* :-*


Dat was hem dan  :)

Groetjes,
Monky



☺ Pita ☺

Wat een geweldige foto's , maar wat is er dan met die veertjes?
Of heb ik er over heen gelezen?
Je hebt wel mooie valkjes hoor :)

Caroline

Wow, wat een prachtige serie foto's heb je weer geplaatst!!!!  :D

Wat staat zowie mooi op die foto, super.  :D

Jammer van het kuifje van Isaura, ze is zo perfect.  ::)

De veertjes van Disa .... ik schrok ervan .... het lijkt een stuk erger geworden of is dit bedrog??

FIjne zondag.

PS. We hadden toch ook nog een prachtige serie tegoed, die je broer maakte??  :D ;) ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Pita,
Die veren spelen al sinds eind vorig jaar :'(  Je kan er hier meer over lezen: KLIK HIER

Bedankt voor de compliment  :)


Hey Caroline,
Het is inderdaad erger geworden. Ik zei al, die tijd alleen zitten heeft haar geen goed gedaan en daarom heb ik haar terug gezet.
Ik ben bang dat ik ermee moet leren leven dat ze zo blijft  :'(
Uit ervaring met Zotty, de poes, weet ik dat anti-depressiva niet altijd werken en ze wordt er duf van. Ik hoop dat ze straks toch de voorbeeld van de anderen gaat volgen dat ze ook de pellets gaat eten. En dan maar hopen dat het toch niet zo heel diep tussen de oren zit.

Ik ga maandag trouwens de vogelarts weer bellen. Het is nu bijna 2 maanden geleden nu, geloof ik. Even kijken wat hij verder nog vindt.

Ik weet niet waarom ze die lange kuifveren niet meer krijgt... tenzij Garath die er steeds uitknabbelt  ::)
Wat is dat toch met die vogels... steeds dat geknabbel aan zichzelf en elkaar  :P

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Wat een schitterende foto's weer !!  :-* :-*
Zou Disa teveel hebben opgelet bij de poetsbeurten van Lulac ?
Alleen begrijpt ze er niet veel van en poets ze teveel weg.  :-\
Ahhh,nee hoor !! Het lijkt me ook heel verschrikkelijk om het zo te moeten aanzien en niet wetend wat je er aan kan doen zodat ze weer een mooi verenpakje kan krijgen.
Hopelijk eet ze snel van de pellets en helpt dat dan ook echt.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Monique,
Ik liep erg achter in je boekje :-[
Maar nu ben ik weer bijgelezen en heb ik van alle prachtige foto's genoten ;D

Arme Disa met haar veertjes....
Ik ben benieuwd wat de dierenarts te zeggen heeft nu.

Ik geniet elke dag van je mooie kalender, in het kleine kamertje zit ik er met mijn neus bovenop ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ivy

Hoi Monique.

Je hebt erg mooie foto's geplaatst en Yaro is gewoon nog steeds de mooiste wildkleur van het forum :)

Disa ziet er inderdaad erg zielig uit... ik hoop voor je dat ze na de rui weer mooi wordt.

:-*
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Speciaal voor Caroline... Onze Zowie met...

WHOOSHY





én

LUMPI  :D




Groetjes,
Monky

Caroline

Aaaach!!!! GEweldig!!!

SUper zoals hij in de lens kijkt.  :-*

Wat een kanjer.  :D

Bedankt!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.