My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Nou het zijn zeker niet de mooiste foto's !!  :-X
Het zijn de allermooiste foto's !!  ;D ;D

Die sloten van tegenwoordig zijn ook niks meer waard.  :D
Loop je dan ook al met een idee watvoor mutatie je erbij wilt hebben ?

Groetjes Yvon

Oja,ook nog namens mij gefeliciteerd !!  ;) ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

Hoi Monique,

Schitterende foto's heb je geplaatst van je valken collectie ! Ook heb je de eerste personen al bij gemaakt met de prachtige kalender lees ik  :D

Ik ben ook benieuwd of je geslaagd bent voor een stoere bril  ;)

Liefs, Karin

sabine

Hoi Monky

Ik liep nog een beetje achter met lezen, sorry hier voor.
Maar je heb weer super mooie foto's gemaakt en ik moet je zeggen dat je geweldig mooie valkjes heb.
En ik kan elke dag er van genieten. Met jou mooie kalender.

Groetjes Sabine

Monky

Bedankt allemaal voor de reacties  :)

Caroline, ik heb inderdaad een nieuwe bril gevonden. Mijn oogsterkte was ook wat veranderd, dus als het goed is kan ik straks weer kraakhelder zien  ;D

Fijn dat je blij bent met de kalender  :D

Bedankt voor de felicitaties, Yvon  ;D
Nee hoor, de sloten zijn nog prima in orde. Ik overweeg alleen wat het beste is voor mijn Birdies  ::) ;D 8) Ik heb ook nog helemaal niet over mutaties nagedacht. Als ik er nog een bij zou nemen, zou het misschien een bonte witmasker worden. Maar zover zijn we niet.

Hey Karin,
Leuk dat je hier ook weer komt koekeloeren  ;D
Ik heb inderdaad een stoere bril uitgezocht... denk ik. Het is in elk geval heel anders als wat ik nu heb  8)






Hi allemaal,

Hier gaat het helemaal goed. Zoals jullie weten heb ik het opgegeven om Disa aan de pellets te krijgen.
Ze zit nu weer wat onwennig in de voliere. Ze ziet er echt niet uit... die periode in de aparte kooi heeft haar geen goed gedaan. Ik hoop echt dat ze nu Garath na gaat doen en ook pellets begint te eten. Het mooiste zou zijn dat ze het zo lekker gaat vinden dat zie niets anders meer wil  :P Maar ik denk dat het ijdele hoop is.

We wachten het af.

De birdies zijn nu in de rui. Veren vliegen door de kamer heen... ik heb het dan 's ochtends aangeveegd en 's avonds als ik weer thuis ben is het net alsof ik in geen weken heb gestofzuigd  :P Nou ja... het hoort er nu eenmaal bij  :)

Ik ga weer gauw verder.

Fijne dag nog allemaal.

Groetjes,
Monky


bobbie

Hoi Monique,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien is het inderdaad: zien eten doet eten. Zou mooi zijn.

Groetjes, Nel :)

Monky

Hi Nel,
Ik hoop heel erg dat je gelijk krijgt  ::) We hebben het in elk geval ook bij Garath gezien. Het is zo frustrerend  :P
Mijn duimen draaien overuren  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik duim ook voor de stelling : zien eten doet eten!!

Groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal,
Disa heb ik nog niet van de pellets zien eten...  :-\

Ik hoop dat dit een verstandige keuze was. Ze lijkt wel weer helemaal op te leven  :) Ze is Isaura aan het wegjagen. Die heeft namelijk geprobeerd Garath als maatje te krijgen. Dat is natuurlijk niet zo netjes van haar  :P ;D Maar goed, zo is het leven. Het lukt Disa in elk geval aardig om haar man weer terug te krijgen  :)

Ik ben nog steeds aan het dubben of ik nog een man voor Neona erbij zal nemen... De vraag is natuurlijk ook... is die kooi groot genoeg voor 4 valkjes... Ze mogen dan 's avonds wel los en in het weekend, maar overdag zitten ze met z'n vieren in die kooi voor de rest van hun leven.

Ik merkte dat ik er niet een valkje van de voliere erbij kan zetten... die hebben overdag de vrijheid en willen dat eigenlijk niet kwijt. Garath en Disa waren daar niet gelukkig.

Peins peins peins pieker pieker pieker... ach... ik kom er wel uit. Misschien heeft het gewoon zijn tijd nodig.  :)

Ik ga weer verder...

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Fijn dat je Disa toch wel ziet opleven in de volière! Dat is toch wel heel wat. En hopelijk gaat ze nu ook van de pellets eten... Is het geen mogelijkheid om het gewone zaad steeds te minderen en de pellets te vermeerderen, zodat ze op de duur niet anders kan dan pellets eten?
Ik denk hierop, omdat ik dacht dat alle andere vogeltjes pellets aten. Als dit niet het geval is, dan is dit natuurlijk geen goed idee.

Veel succes met denken of er nog een mannetje bij moet  ;) :P Gelukkig is er geen haast bij. Dat geeft je wat meer ruimte tot nadenken :)

Groetjes
Romy

Marc van de Kuifjes

Nee hoor, er kan geen mannetje meer bij komen want er zit een slotje op meen ik mij te herinneren! :P :P ;) ;) ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi romy,

De voliere valkjes krijgen al minder zaad als voorheen. Maar ja, als zij als eerste bij het bakje zit en eet wat ze lekker vindt, dan doe je daar weinig aan  :P

Maar goed, ze lijkt haar draai weer goed te hebben gevonden  :) Nu de veren nog  :-\

Hey Marc,

Het slotje zit er nog gewoon op hoor ;D Nadenken mag altijd toch? Ik weet het nog helemaal niet zeker. Ik zag Neona vanochtend lekker boven Dara zitten op de ringen dus misschien is het helemaal niet nodig  :) Ik kijk het eerst nog even aan. Zo lang zitten ze nog niet bij elkaar. Als ik echt merk dat ze ongelukkig wordt, dan is de beslissing snel genomen ;D en een reservering zo geplaatst... Ik heb namelijk al een beetje rond zitten snuffelen en ik weet al waar ik die eventuele reservering zou plaatsen  ;D (ik heb voor mezelf de keuze beperkt tot 2 kweeksters waar ik al valkjes vandaan heb)

En sloten zijn er natuurlijk ook om weer open te kunnen maken  ;D Anders had ik de kooien wel dicht laten lassen  8)







De laatste lichting kalenders worden trouwens verstuurd  :D vanavond!!

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Hoera! Ik ben ontzettend benieuwd om de kalender in real life te zien  :D

Groetjes
Romy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 12 februari 2009, 09:44:28
Hey Marc,

Het slotje zit er nog gewoon op hoor ;D Nadenken mag altijd toch? Ik weet het nog helemaal niet zeker. Ik zag Neona vanochtend lekker boven Dara zitten op de ringen dus misschien is het helemaal niet nodig  :) Ik kijk het eerst nog even aan. Zo lang zitten ze nog niet bij elkaar. Als ik echt merk dat ze ongelukkig wordt, dan is de beslissing snel genomen ;D en een reservering zo geplaatst... Ik heb namelijk al een beetje rond zitten snuffelen en ik weet al waar ik die eventuele reservering zou plaatsen  ;D (ik heb voor mezelf de keuze beperkt tot 2 kweeksters waar ik al valkjes vandaan heb)

En sloten zijn er natuurlijk ook om weer open te kunnen maken  ;D Anders had ik de kooien wel dicht laten lassen  8)



Hihi! ;D
Van mij mag je het slotje eraf halen hoor!
Ben al benieuwd naar wat je er nog bij zou zetten! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

13 februari 2009, 12:58:55 #284 Last Edit: 13 februari 2009, 13:16:15 by Monky
Hey Romy,
Ik heb een kleine verrassing... ik heb hem gisteren vlak voor de buslichting kunnen verzenden... met een beetje geluk heb je hem ietsjes eerder  :D


Citaat van: Caroline op 12 februari 2009, 23:21:29
Hij is zo mooi, Romy.  :D

:)

Hi Marc,
Als je mijn voorgaande berichten gelezen had... dan zou je in principe een idee kunnen hebben van wat ik er nog eventueel bij zou doen  ;D


Voor de gein even terug gehaald uit mijn vorige dagboek... een lijstje dat ik helemaal aan het begin gemaakt heb...

1 gewoon of cinnemon gepareld
2 Witmasker gewoon of cinnemon gepareld
3 Geelwang lutino bijna, ze heeft ook fallow en parels
4 geparelde fallow
5 bont (gepareld/witmasker)
6 cinnemon witmasker
7 fallow

In dit lijstje heb ik trouwens niet de mutatie staan die ik overweeg te nemen voor Neona  :)





Hey allemaal!!!

Komend weekend de boel weer helemaal uitsoppen.
Ik ga dan ook meteen Neona goed observeren. Disa trouwens ook  :) Die is echt weer helemaal happy in haar oude omgeving  :)

Is het jullie ook wel eens opgevallen, of het het alleen maar bij mij? Als ik de vogelkamer binnenloop, zie ik meestal de valkparkieten slapen. Als ik ook maar even in de kamer sta, komen sommigen al naar me toe geklauterd.
Als ik op mijn bank ga zitten om van ze te genieten, dat gaan ze volop spelen. Gekke dingen doen enz.

Ik vraag me dan wel eens af wat ze dan overdag doen als ik er niet ben. Spelen ze dan ook? Kan me nauwelijks voorstellen dat ze echt de hele dag slapen tot ik thuis kom en dan flink de aap uithangen  ;D

Mij hoor je overigens niet klagen... ik kan er echt uren naar kijken. Ik heb nog wat lekkere dingen gekocht zoals zo'n dennenappel met zaad en zo... dus ik ga weer lekker genieten van mijn speelse valkjes  :D
En wie weet komen daar wel leuke kiekjes door tevoorschijn  :D

Groetjes,
Monky