My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Monique,

Schitterende foto's weer ;).
Ik was van de week in de dierenwinkel en daar hebben ze 3 rose-kaketoe's zitten. Eerst zaten er 2. De dominantste is toen plotseling gestorven en degene die overbleef (Bo) bloeide toen helemaal op. Nu, ik denk een jaar of anderhalf later, zitten er weer 2 bij Bo in de kooi, 2 jongkies. Maar de veertjes van Bo's borst deden mij heel erg aan Disa denken. En nu ik erover nadenk is dat al heel lang zo en ik denk dat hij het ook zelf gedaan heeft en nog steeds doet. Maar wanneer hij dat aangeleerd heeft? Misschien toen hij gedomineerd werd door die andere, of misschien toen hij alleen zat? Het is in ieder geval al een hele tijd zo en het beestje is verder gewoon heel vrolijk en lief. Ik denk ook niet dat Disa's veertjes plotseling er beter uit gaan zien. Die zijn gewoon vernield. Als er verbetering in zit, dan lijkt mij dat je dat pas met de rui gaat merken.

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Monky

Je hebt erg mooie foto's geplaatst  :D
Ik denk ook dat je pas na de rui gaat zien of Disa haar veren weer verknalt.
Maar op de eerste foto zie ik aan haar vleugel onderaan aan de kant van haar koppie dat er 2 intacte veren zitten. Misschien is dit het begin van de rui? Of zijn dit veren die ze nog niet heeft aangepakt. Je kan in de gaten houden of dat zo blijft of niet, om een gedacht te hebben of het beter met haar zou gaan of niet.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Monique

Prachtige foto's zeg. Heb er weer van genoten.

Liefs

Mara

Caroline

Lieve foto's, Monique .... leuke update!!  :D

Ben weer bij gelezen hier  ;) was ook niet zo veel .... je bent druk druk druk!!!!!

Geen verwijt hoor .... zolang we af een toe mogen genieten van je prachtige foto's, klagen wij niet.  ;D ;D

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Monique,

Even laten weten dat je prachtige foto's hebt geplaatst ! Ik heb er enorm van genoten  :D

Ook maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om je een heel fijn weekend te wensen.

Liefs, Karin

•=Bonnie=•


Getekend mag dan populair zijn maar dit is toch ook wel heeeeel erg mooi hoor  :)

Anke

Hoi,
Ik had even gemist dat je weer foto's had geplaatst.
Dus heb ik er nu pas van genoten ;D
Je valkjes staan er weer prachtig op.
Enneh... ja hoor foto's van de andere birdies is een heel goed idee ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :D :-*

Zoals beloofd heb ik hier nog wat foto's van de anderen  :) Niet allemaal even mooi, maar ach... je kan niet alles willen, toch  ;D ?


Garath, hij was 17 januari 3 jaar geworden  :) Wat gaat de tijd toch snel. Hij was toen mijn verjaardagscadeau  :)


Gizmo, hij fluit de sterren van de hemel  :D


Grovertje, onze straaljager  ;D


Ilo, maatje van Gizmo. Ze heeft nog altijd prachtige parels  :)




Isaura, de beauty van mijn voliere  :-*


Lulac, mijn oude dametje  :-*


Neona, mijn lekkere kroelkip  :)


Sanya, wat een kuif heeft ze toch, hè?


Vesna met haar lekkere slaapkoppie  :)


Whooshy, die duidelijk maakt niet graag op de foto te willen... ik denk dat dit een van haar lelijkste foto's is  :-X 8)


Zowie en Whooshy eten dankbaar van de pellets. Ik ben enorm trots op ze  :-*


Yara, lekker aan het slapen  :)


Yaro, het mooiste wildkleurtje van het forum  ;D


Zowie, ook al zo'n slaapkoppie  ;D

Dat waren ze voor nu.

Groetjes,
Monky

bobbie

Hallo Monique,

Wat is het weer kwijlen hier  ;D ;D :D

En ja hoor, het is de mooiste wildkleur van het forum, prachtige Yaro.

En Garath, ik weet het nog toen je hem kreeg. Drie jaar alweer :o?

Het verenpak van je pluizige dametje knapt, als het inderdaad aan de voeding ligt, pas over ruim 1 jaar op. Als ze het zelf doet zie je geen verschil ::) over een jaar.

Doei doei, Nel :)

Monky

Hi Nel,

Waarom zou ik pas over een jaar het  verschil zien ???
Als het aan de voeding ligt en ze knabbelt niet meer, dan zou je het toch al bij de eerstvolgende rui terug zien?

Ik ben benieuwd naar je redenatie.

Groetjes,
Monky  :)

Kimm

hoi monique,

van harte meid en ik wens je een hele leuke dag!



liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*



Liefs Manon

Ps: je hebt prachtige foto's geplaatst.... wilde ik ook nog even gezegd hebben  ;) ;D ;D

bobbie

Hallo Monique,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag toegewenst. :D :D :D





Citaat van: Monky op 25 januari 2009, 23:27:14
Hi Nel,

Waarom zou ik pas over een jaar het  verschil zien ???
Als het aan de voeding ligt en ze knabbelt niet meer, dan zou je het toch al bij de eerstvolgende rui terug zien?

Ik ben benieuwd naar je redenatie.

Groetjes,
Monky  :)



Het is niet mijn redenatie Monique, maar het verhaal van een vogelarts.

Zoals ik je al schreef hadden Dinky en Bobbie mijn gaaien allebei voedingsstoffentekort omdat Bobbie al het lekkers er uit at en Dinky at wat er overbleef, dus allebei ongezond.

Mijn vogelarts legde toen uit dat het lichaam een tijd nodig heeft om alle tekorten aan te vullen. De veren die nu al "in de maak zijn" hebben deze stoffen nog niet opgenomen. Daar komt het ongeveer op neer. ;)

Als het aan knabbelen ligt dan zie je het al de eerstkomende rui, mits ze gestopt is met knabbelen natuurlijk. ;D

Groetjes, Nel :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sabine

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met je verjaardag  ;D
Je heb erg leuke foto's gemaakt van je valkjes.

Groetjes Sabine