My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Kimm

hoi monique,

hoe gaat het met disa? en het eten gaat nog goed? ik hoop het wel hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Hi Allemaal,

Disa is nog steeds hetzelfde. Ze is volgens mij wel happy dat Garath er ook bij is... ze wil steeds door hem gekroeld worden. Garath daar en tegen lijkt veel minder blij met zijn nieuwe verblijfplaats :-\

Ze zijn in de kooi in elk geval veel minder happig op de pellets. Ik moet duidelijk nog langer doorgaan met de poeder erdoorheen te mengen. Ach ja... je kan niet alles hebben, toch?

Neona vindt de pellets ook niet zo heel erg boeiend. Het lijkt dus wel een voordeel als de vogel in een volière zit en dus voorbeeld heeft. Als er 1 schaap over de dam is volgen er duidelijk meer. Hoewel ze toch liever zaad eten dan de pellets.

We houden gewoon stug vol. Ik zal Disa laten zien dat IK de langste adem heb... ondanks mijn slechte conditie  :P ;D






Voor de liefhebbers... Ik heb in mijn tuinboekje het jaar 2008 ondertussen ook afgesloten. In januari zal ik weer nieuwe foto's plaatsen... als  je dan terug kijkt naar januari 2008, dan geloof je niet hoeveel sommige planten gegroeid zijn  :)

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
De aanhouder wint ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Monique

De aanhouder wint moet je maar denken. Krijgen we binnenkort weer foto's?  ;D Krijg geen genoeg van de Cute Little Birdies.

Groetjes

Mara

bobbie

Hallo Monique,

Dus je bent nog steeds in de pelletsstrijd? ;) Komt goed hoor.

Ik had ook zo'n moeite met Tommie, ook zo'n eigenwijzie. Maar het is gelukt. Bij jou lukt het ook vast wel.

Succes, Nel :)

Kimm

hoi monique,

ik las in buurthuis dat jij in houten woont? daar woont mijn zus ook :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Volgens mij werkt Monique in Houten .... en woont ze in Utrecht, Kim.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Ik doe mijn best Anke  8)

Tja, Mara... foto's wordt lastig. Ik ga met het donker weg en kom weer thuis als het donker is. De foto's lukken dan gewoon niet zo lekker. Dus we moeten wachten tot het weekend. Nu maar hopen op goed weer, anders lukt het nog niet goed  :P ;D

Ja Nel, ik zit nog steeds in de pelletstrijd... Het stomme is dus dat ze in de voliere die pellets wel eten  :-\ In de aparte kooien niet. Maar ik blijf de gemalen pellets en zaad mengen. Ik heb ook een bakje met alleen pellets in de kooi hangen. Gekke Dara gebruikt steeds dat bakje om op te zitten... maar ervan eten... ho maar  ::)

Hi Kimm,
Caroline heeft gelijk... ik woon in Utrecht en ik werk in Houten. Ze hebben een webpagina van het weerstation in Houten, vandaar dat ik de temperatuur daar zo goed weet hahaha.
Maar leuk dat je zus daar woont. Kleine wereld hè  :)






Arme Erwin... Hij wilde dus een gat maken in het ijs van de vijver want die was dichtgevroren... hij wilde kijken of de pomp het nog deed. Hij steekt zijn hand in het water...brrrr... Blijkbaar had hij zijn handen niet afgedroogd... of niet voldoende in elk geval, want hij vroor bijna vast aan de deurkruk van de achterdeur. Hij stopt altijd zijn sleutels in zijn mond als hij beide handen nodig heeft... dat had hij bijna gedaan, maar bedacht zich net op tijd.

Tja... dat zijn allemaal van die dingen met deze kou.

Birdies maken het goed  :) Die hebben binnen geen last van de kou  ;D

Groetjes,
Monky

Sanna

Citaat van: Monky op  6 januari 2009, 12:57:39
Blijkbaar had hij zijn handen niet afgedroogd... of niet voldoende in elk geval, want hij vroor bijna vast aan de deurkruk van de achterdeur. Hij stopt altijd zijn sleutels in zijn mond als hij beide handen nodig heeft... dat had hij bijna gedaan, maar bedacht zich net op tijd.


Poeh! Das maar goed ook. Ik zag laats in een survival programma op Discovery dat wanneer metaal aan je huid vastgevroren is vanwege de kou de enige manier om dit weer los te krijgen zonder de meest afgrijselijke wonden te krijgen is eroverheen te plassen...... :-X :P Uiteraard geldt dat natuurlijk voor Siberië omstandigheden, met een sleutel aan je lip kun je ook gewoon even binnen gaan zitten totdat die loslaat. Maar die deurkruk had écht niet vast moeten vriezen ::) ;D ;D.

Groetjes, Sanna

Monky

Even tussendoor...

Voor degene die de verjaardagskalender willen... deze week de laatste mogelijkheid om te bestellen.

KLIK HIER

Groetjes,
Monky

Monky

Zo, weer even een update...

Disa... tja... ze vertikt het om de pellets te eten dus ik blijf het malen en door de voer mengen.
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik haar veren er beter uit vind zien  :-\ Zo niet, juist slechter. Komend weekend zal ik haar weer even goed observeren bij daglicht. Tot die tijd geef ik in elk geval nog extra vitaminedruppels.

Neona is helemaal gek op gemalen pellets in combi met zaad. Elke ochtend heeft ze haar bakje helemaal leeg en zit ze te springen om meer. Het grappige is dus dat de de pellets op zich niet aanraakt  :) Laat haar maar lekker eten, want ik vond dat ze voorheen altijd erg weinig at.

De voliere vogels hebben moeite met hun dieet. Het feit dat ze veel minder zaad krijgen vinden ze duidelijk niet leuk. Ook zij krijgen nog steeds gemalen pellets erdoorheen. Wel zet ik minder zaad bij ze neer en op verschillende plaatsen in de voliere heb ik bakjes met pellets hangen. Ze eten goed van beide, maar het lijkt toch alsof ze 's avonds nog honger hebben ook al ligt er nog genoeg pellets. Dus ook dat houd ik even in de gaten.

Verder lijkt het ook alsof ze allemaal spontaan aan het ruien zijn of zo. Ik zie overal nieuwe pennetjes... behalve bij Disa natuurlijk  :-\

Ik hoop dat het een klein beetje zonnig is komend weekend. Dan kan ik weer wat foto's maken  :) Dan mogen jullie me ook de mening geven over Disa... of haar veren er inderdaad erger uitzien of dat ik het me verbeeld.

Groetjes,
Monky

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ik geef Nutribird voor parkieten... B14 is dat geloof ik.

Karin

O, die eten ze hier graag  ;) Ik heb er Garath ook mee van de trosgierstverslaving afgekregen  ;D ;D ;D Ik heb momenteel een aantal merken en als het broedseizoen over is ga ik eens een testje doen bij de valkjes. Dan hang ik in iedere kooi 4 bakjes met in alle 4 een ander merk, kijken wat ze het lekkerste vinden. Ik heb o.a. Zupreem gekocht, die schijnt nogal makkelijk opgenomen te worden. Ik ben benieuwd ! Wat hier ook vrij goed gegeten werd was die van ecobird. Dat lijkt een beetje op "paardenbix", maar dan kleiner natuurlijk  ;) Alleen bleef er wel veel poeder over. Dit kun je weer mengen met eivoer, maar ja... ze mogen natuurlijk ook niet teveel eivoer, dus je houdt veel poeder over  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves