My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het zwemmen  :D Heb je geen last van je arm dan?

Zitten Disa en Garath alweer samen? Of heeft mevrouwtje een hele harde kop?  :P

Fijn om je update te lezen, je manier van schrijven zorgt ervoor dat ik zo voor me zie wat je valkjes uitsteken  :D Heel fijn hoor!

Groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal,
Even snel tussen door.

Ik heb een vraag staan over de veren van Disa bij "andere vragen"
Ik hoop dat iemand het herkent.

Groetjes,
Monky

Monky

Ik heb nog wat foto's van Isaura, Whooshy en Zowie gemaakt.







Groetjes,
Monky

Anke

Hoi,
Mooie portretjes heb je weer gemaakt :)
Ik heb je vraag gelezen. Helaas heb ik geen idee wat er zou kunnen zijn met de veren....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja


Monky

Hi Anke, Caroline en Anja,
Fijn dat jullie ze prachtig vonden  ;) Ook al waren het er niet veel  :)






Ik begin me toch wel zorgen te maken over Disa...
Op de foto leek er inderdaad wat zwarte puntjes te zijn, maar als ik zo kijk, zijn die er niet.
Haar gedrag is niet veel veranderd. Al lijkt ze wat rustiger. Ze zondert zich ook een beetje af. Garath zit nu meer bij Isaura dan bij Disa  :-\ Ze lijkt zich wel te poetsen, maar het gaat heel raar door die kapotte veren.
Verder lijkt ze toch wat vermagerd. Het kan mijn verbeelding zijn, maar ze was altijd vrij fors. Nu niet meer zo.

Dus wat ik ga doen is haar uit de voliere halen en haar in de kooi van Neona zetten. Ik kan niet bij mijn andere reserve kooi, want Erwin slaapt vannacht in een hotel voor zijn werk en het is een helskarwij om die kooi van de vliering af te krijgen.
Neona gaat dan bij Dara en Grovertje in de kooi. Daar heeft ze tijdens onze vakantie ook gezeten en dat ging toen prima. Ze vliegen ook altijd met z'n drieen los, dus dat zal wel goed gaan.

Ik wil Disa dus even opserveren. Ook wil ik haar wegen als het me lukt. Ik leg keukenpapier om haar kooi heen en ook in de kooi zodat als ze inderdaad iets van beestjes in haar veren heeft, dat ik dat kan zien door de zwarte spikkels die dan op het witte zichtbaar zijn.

Met de andere birdies gaat het dus helemaal goed. Zij hebben nergens last van. Eigenlijk heel vreemd als het om beestjes zou gaan, maar beter het zekere voor het onzekere.
Ik heb het echt met haar te doen. Ze ziet er echt niet uit. Al is het niet erger geworden dan op die foto's.

Nou, ik moet weer aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

0h wat vreemd zeg dat je nog steeds niks meer weet van die vreemde veertjes... Mocht je geen beestjes vinden (wat ik ter harte hoop), dan zou ik denk ik toch eens met Disa naar de VA gaan, misschien weet die wel meer.
Of is het geen idee om eens met Feld te bellen en dan eventueel foto's via mail te sturen? Misschien hebben zij wel een idee wat het zou kunnen zijn...

Groetjes
Romy

Sanna

Hè Monique, wat vervelend nou van Disa :-\. Ik hoop dat je gauw erachter komt wat het nou is.

Groetjes, Sanna

Monky

Hi Romy,
Ik zet haar eerst apart om te observeren. Ik ga haar tevens wegen en haar gedrag bekijken. Dat zal toch de dingen zijn waar een dierenarts naar zal vragen. En ik kan het in de voliere gewoon niet goed zien.
Mocht ze een zorgelijke gewicht hebben of ik vind beestjes of ze doet anders dan ga ik direct naar de dierenarts.
En misschien dat ik inderdaad sowieso met Feld contact opneem of ik de foto's kan sturen.

Maar ik ga eerst haar gedrag eens goed bekijken.
Bedankt voor het meedenken  :)

Hi Sanna,
Ik hoop ook dat ik er gauw achter kom. Kijk, als het alleen rommelige veren zijn, dan trekt dat wel weg met de rui, maar dit is meer dan dat. We verscherpen het toeziend ook  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het is inderdaad een goed idee om haar eerst heel goed in de gaten te houden, want dat zijn zaken die de DA ook zal willen weten natuurlijk.
Foto's naar Feld sturen kan echter nooit geen kwaad, integendeel. Misschien heeft ie wel een pasklaar antwoord  ??? Het zou heel vreemd zijn gezien hier niemand kop noch staart aan krijgt, maar het zou maar eens kunnen...

Het meedenken is graag gedaan.  :-* Ben er trouwens ook wel mee bezig hoor... Wil erg graag weten wat het is, gewoon omdat jij dan niet meer ongerust hoeft te zijn over haar!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,
Ik had helaas vandaag geen tijd om te bellen  :-\ Maar zodra ik een gaatje vind, zal ik inderdaad even Feld bellen om te kijken wat hij vindt... en of hij dat natuurlijk via de mail wil bekijken.
Lief dat je meeleeft :) Bedankt  :-*






Disa zit nu in het kooitje van Neona. En Neona geniet lekker van de gezelschap van  Dara en Grovertje  :) Ik heb haar nog niet gewogen. De stress van de verhuizing was meer dan genoeg. Ze voelde niet extreem mager, maar ik vind dat altijd moeilijk te bepalen. Haar gedrag lijkt normaal. Ik heb haar zien drinken. Nog niet zien eten, maar wel schilfers in het etensbakje gezien. Ze poetst zich wel gewoon. Ik ben in mijn haast vergeten papier rond de kooi te doen, dus dat doe ik vanavond even. Kijken of er zwarte spikkels te voorschijn komen. Verder lijkt ze in orde. Ze is wat onrustig en zoekt steeds naar Garath, wat wel logisch is.
Ze lijkt dus wel ok. Morgen probeer ik haar te wegen. Dan weten we dat ook weer.

Dan heb ik van de week nog wat kiekjes gemaakt.


Whooshy


Sanya


Yaro


Waar is mijn kuif!!!


Kijk!!! Foetsie!!


Hey, moet je mij niet aankijken... ik weet van niks... ik heb zelf nauwelijks een kuif...


Uhuh... zie niks hoor niks... ikke niet...


Oh ik help wel even mee zoeken... nope... hier is ie in elk geval niet... snuf snuf... yuck  :P


Me stuupid... me know notting...


Ik ben ook onschuldig hoor...


Mij moet je niet aankijken hoor... ik heb een grijze kuif  :o


Ik weet het, ik weet het....


Puh... dat was niet zo moeilijk... iemand heeft hem opgevreten! Puh...


??? ??? ??? Je zou weel eens gelijk kunnen hebben  :(

Dan nog een serie rafelige kroelfoto's...









Zo dat waren ze voor vanavond.

Groetjes,
Monky

Sanna

Ik zit ineens te denken Monique, zou Garath het soms gedaan kunnen hebben?? Het lijkt gewoon of Disa's veertjes aangevreten zijn...

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Monky

Je hebt erg mooie foto's geplaatst!
Maar Disa haar veertjes zijn toch écht wel supervreemd hoor... Ik hoop dat je snel te weten komt hoe of wat!

Groetjes
Romy

Anke

Hoi,
En.....? Heb nog zwarte stipjes gezien?
Ik heb weer van je foto's genoten.
Hihi het commentaar erbij ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes