My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

18 november 2008, 13:30:27 #90 Last Edit: 18 november 2008, 16:22:52 by Monky
Hi Caroline, Marc en Romy.
Leuk dat jullie het mooi vinden  :)






Ik ben aan het overwegen om een aantal "koppels" die ik heb bij elkaar te zetten op de kalender. Ik heb 15 valkjes en er zijn natuurlijk maar 12 maanden  :P

Ik ben helaas niet zo ontzettend veel meer online. Ik merk dat ik daardoor heel veel mis  :-[ Ik probeer wel overal wat te lezen, maar de verschillende verhalen en dagboeken gaan zo snel. Is bijna niet meer tegenaan te lezen. Vind ik wel een beetje jammer, vooral omdat ik het contact ook een beetje verliest met sommigen van het forum. Helaas is het niet anders.

Daarnaast komt ook nog dat ik zelf ook niet zo heel veel te schrijven heb en ik val steeds in herhalingen hahaha... leeftijd begint me nu misschien een beetje in te halen hahaha  ;D Nee hoor...  ;)

Met de Birdies gaat het hartstikke goed en ze vermaken zich prima  :)
Ik heb een enorm goede band met Neona. Ze vindt kroelen zo lekker en dat doen we dan ook vaak. Ze laat ook wel weten wanneer ze genoeg heeft, hoor. Snavels zijn daar erg goed voor hahaha.

Whooshy heeft nu echt voor Zowie gekozen en ze begint mij langzaam los te laten. Wel een beetje jammer, maar ze is in elk geval in goede handen  :) Maar ik mis het knusse van haar wel een beetje.

Ik moet weer gauw aan de slag, want mijn werk wacht op me  :)

Doei doei...

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Heb je minder te schrijven ??
Dan plaats je toch wat meer foto's ??  :P ;D

Tja,soms moet je een stapje achteruit zetten om een valkje de kans te geven om met een soort genoot lekker een valkje te laten zijn.  :-\
Maar je krijgt er dan wel weer iets heel moois voor terug.
Zo'n lief,kroelerig valkjeskoppeltje.  :-*

Schitterende foto's en handtekening !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Monky

Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft dat het hier keihard gaat in sommige boekjes, en dat ik daar de tijd voor ontbreek om die allemaal bij te houden. Jah er is dus werkelijk nog een leven naast het forum van valkparkiet  ;D

Ik heb echter nog nooit het gevoel gehad dat je in herhaling viel hoor in je boekje! Integendeel! Ik vind je updates altijd erg leuk en interessant om te lezen.

Je idee om koppeltjes op je kalender te plaatsen vind ik een erg goed idee  :D Alleen hoop ik nu maar dat m'n favo - maandplaatjes er nu niet uit vliegen  ;D

Wat fijn dat Neona zo'n lieverd is  :D :-* Ik moest spontaan op Flupke denken, zij is ook altijd in voor een kroel  :D Wel een beetje jammer natuurlijk dat je Whooshy een beetje 'kwijt' bent. Maar zij zal er niet minder gelukkig om zijn met haar partnertje. En daar is het ten slotte om te doen he  :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Wat een schitterende handtekening weer.

Ik ken je gevoel. Ik loop ook overal gigaveel achter. Het gaat idd ook zo snel in de meeste boekjes dat het niet meer bij te houden is. Je bent echt de enige niet.

Liefs Anja

Monky

Citaat van: *Yvon op 18 november 2008, 13:37:59
Hoi hoi

Heb je minder te schrijven ??
Dan plaats je toch wat meer foto's ??  :P ;D



Meer foto's ??? Begint dat ook niet te vervelen dan? Voor mijn gevoel zijn die ook steeds bijna hetzelfde hahaha  :P

Hi Romy,
Dank je voor je lieve woorden :)
En welke waren je favoriete kalendermaanden dan? Wie weet kan ik je nu al geruststellen  ;D Trouwens, ik verander verder niets aan de achtergrond en zo. Er komt alleen een extra valkje in beeld  ;)

Hi Anja,
Dank je wel  :)
Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben... kan bijna niet anders hahaha. Alleen voorheen kon het het redelijk bijhouden, maar met mijn nieuwe baan... het schiet er gewoon bij in. Maar goed. Het is zoals het is, toch?
En ik ga er niet minder door van mijn birdies genieten  ;D






Sanya begint steeds meer bij de groep te horen. wat is zij mooi zeg ! Ze hing vanochtend aan een van de ringen met gespreide vleugels. Echt schitterend gewoon. Ze heeft ook een heel lief koppie. Jammer dat ze toch vrij schuw is, maar ja, je kan niet alles hebben.

Wat ik toch vaak wel heel grappig vind, is hoe ze dingen echt in groepsverband doen. Als ik de lamp 's avonds aandoe als ik thuis kom en ik ga even bij de birdies kijken, dan gaan ze altijd standaard eerst even wassen en echt met z'n allen tegelijk. Vervolgens gaat een groot deel naar voer op zoek. En de koppeltjes gaan elkaar kroelen.

Dat blijft toch wel een van mijn favoriete dingen om te zien... een koppeltje dat aan het kroelen is  :) Je ziet ze gewoon genieten. Ik kan er uren naar kijken.

En dan natuurlijk het zelf kroelen met Neona. Wat een genot. Het helpt wel dat ze alleen zit. Gelukkig ziet ze de andere birdies wel. En 's avonds mag ze lekker rond fladderen met Grovertje en Dara. Wat ze overigens heerlijk vindt. Even lekker bij haar soortgenootjes  :)

Wat hou ik toch van mijn Birdies  :D En ik zal van deze beauties dit weekend weer foto's proberen te maken :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dat is wel fijn om te horen dat er aan de achtergrond niks gaat veranderen. Een hele geruststelling  :) ;)

Als ik je verslagje lees, dan voel ik gewoon de liefde die je voor je birdies voelt  :D :-* Dat heb ik hélemaal hetzelfde, voor Flupke  :D
Valkjes zijn zo'n ontzettend lieve vogeltjes  :-*

Ik kan me voorstellen dat het mooier is om naar de valkjes te kijken, dan naar de tv! Zo'n vogelkamer lijkt me dan ook fantastisch, een echt rustpunt om lekker te relaxen...  :D

Oh wat fijn, foto's! We worden lekker verwend de laatste tijd, dankjewel! Ik zie al uit naar het weekend.

Groetjes
Romy

Monky

Volgens mij zijn mij valkparkieten aan het demonstreren tegen foto's maken. Ze hebben het met elkaar afgesproken... kan gewoon niet anders  :-\

Ik wilde een foto maken van Sanya voor op de kalender. Ik vond de foto's die ik had niet helemaal goed genoeg. Dus ik ga voor de voliere staan met mijn camera. Ik zag Whooshy al in mijn ooghoek mijn kant op komen... ik dacht nog, ik moet nu snel zijn, want Sanya zit nu mooi en anders blijf ik zitten met een foto van Whooshy's snavel... van dichtbij...
Terwijl ik mijn aandacht op Whooshy had, komt van de andere kant Zowie. Hij is iets feller dan Whooshy en gaat echt aan de fototoestel hangen. Ik bleef maar proberen een foto te maken van Sanya en het viel me op dat het steeds moeilijker werd om een gaatje tussen de vogels aan de tralies te vinden. Tot ik even goed keek en zag dat er 8 van de dertien vogels in de voliere voor mijn neus mijn zicht zaten te beperken  :o
Het was echt alsof ze het expres deden.
Nu moet ik alleen nog even kijken of het gelukt is om een redelijke foto te maken tussen al die valkparkietenlijfjes  :) Wat een ervaring hahaha. Maar dat zien jullie straks wel als ik de maand oktober af heb voor de kalender  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Oktober?? :o
Da's een behoorlijke jet lag! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Nou Marc, dat valt best mee, lijkt me. Het is nu november. Ik moet alleen nog een aantal van de anderen nog aanpassen. Ik heb nu Oktober klaar. Dan hoop ik November ook straks even te doen en dan zet ik ze nog even op een rijtje. Dan mogen jullie ook nog op en aanmerkingen maken van wat je anders zou doen of zo. Dan kunnen we de puntjes op de i zetten en ik laat er eentje afdrukken. Als ik hem mooi genoeg vind, mogen jullie als je nog interesse hebt ze ook nog bestellen. Ik zal dan een topic openen onder divers of zo.

De maand oktober met een de roos "Golden Shower"



Eventuele handtekening:



Groetjes,
Monky

Caroline

Hij is weer erg mooi Monique .... maar persoonlijk vind ik Vesna ietsje mooier.  ;)

Succes met november .... ik ben heel erg benieuwd naar je kalender .... ik wil hem graag in mijn kweekkamertje hangen.  :D

Gaaf met mijn eigen Zowietje erin.  ;)

FIjne zondag.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Monky

Ik denk dat je valkjes eerder protesteren, is het niet  ;)
Een foto van al die valkjes aan de tralies zou ook niet mis zijn hoor  :D

De maand oktober vind ik heel erg mooi. Alleen heb ik een klein opmerkingetje : kan het zijn dat de bloem ietwat wazig is? Of ligt dit aan ons nieuwe beeldscherm hier? In je handtekening valt het helemaal niet op, op de grote foto een klein beetje.
Mij mag je alvast op je lijstje zetten voor de kalender hoor  :D Ik vind jou stijl van fotograferen en 'inkaderen' (ik weet écht niet hoe dat noemt  :-X), ontzettend mooi!

Ik ben al erg benieuwd naar het rijtje wat je zal plaatsen, ondertussen is er al wat tijd verstreken en ik kan ze me niet allemaal meer herinneren.

Groetjes
Romy

Anke

Hoi,
Jammer dat je minder tijd hebt voor het forum, maarja er is inderdaad nog een leven naast de dagboekjes :)

Foto's daar worden wij hier volgens mij noooooit zat van ;D
Ik vind het plaatje voor november en je handtekening met Vesna weer erg mooi.
Het is toch best hard gegaan, straks is de kalender al klaar :)
Ik verheug me er al op, maar dat wist je al ;)
Succes met alle drukte op het werk!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

23 november 2008, 12:33:51 #102 Last Edit: 23 november 2008, 13:48:44 by Monky
Hi Caroline en Romy,

Ik was er zelf eigenlijk ook niet helemaal tevreden mee... Er klopte iets niet. Ik heb hem dan ook veranderd  :)

Dank je, Anke  :-*






Ik heb de kalender nu klaar. Alle maanden hebben nu een valkparkiet en een bloem  :) Aan het eind van het jaar raakte mijn bloemen een beetje op... Ik wilde elke maand een bloem voor die maand plaatsen, maar ik heb de laatste paar maanden nauwelijks foto's van bloemen in mijn tuin gemaakt  :-[ Dus is het een klein beetje anders geworden. Onder Divers zal ik alle maanden op een rijtje zetten en jullie mogen dan commentaar geven  :) Het wordt ook een beetje jullie kalender  ;D

De liefhebbers kunnen dan ook aangeven of ze er een willen. Ik zal de prijs en alles er ook bij zetten.

KLIK HIER

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
Spannend!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hi allemaal,

Ik heb gisteren weer fotootjes gemaakt. Dit keer weer terwijl ze los waren. Ten minste... een deel los was. Ze willen niet allemaal. Het grappige was dit keer dat Garath en Zowie zonder hun dames eruit gingen. Ik zet de voliere altijd weer dicht als ze los zijn, want ik moet geen 15 valkparkieten tegelijkertijd in de kamer hebben rond vliegen en dan ook nog 2 grasjes... dat is vragen om ongelukken  :P

Maar goed, Garath en Zowie gingen er dus uit... eigen vrije wil. Maar vervolgens blijven ze aan de buitenkant van de voliere in de buurt van hun dames. Ze worden er enorm onrustig van. Garath was zelfs zo erg dat hij steeds Neona wegjoeg als ze te dicht in de buurt kwam. Hetzelfde gold trouwens voor Dara als zij te dicht bij kwam... Maar zij had Grovertje die het voor haar opnam.
Ik zette regelmatig de kooi open zodat ze eventueel terug konden of dat de dames eruit klommen... Ze deden geen van beiden  ::)

Toen de tijd op was en ze allemaal weer de voliere of kooi inmoesten ging het vrij gemakkelijk  :) Zowie heb ik gelokt met trosgierst  ;D Hij kreeg toch wel op zijn donder van Whooshy... ik heb ze de hele avond niet bij elkaar zien zitten. Voor Garath wachtte het zelfde noodlot. Disa was onvoorbiddelijk. Ze ging expres op een plek zitten waar hij niet naast haar kon zitten.

Dara heeft op dit moment nog maar 2 staartveren. Ze kan dus niet zo goed vliegen. Ik weet niet wat dat bij haar is. Ik zie trouwens wel al nieuwe staartveren komen. Ik hoop voor haar dat het niet al te lang meer gaat duren. Ik heb haar lekker gekroeld voor ze terug de kooi in ging. Dan zie je die oogjes zo lekker dichtknijpen... zo lief...  :-* :-* :-*

Ook Neona kreeg een lekkere kroel voor ze weer de kooi inging. Kan ze altijd waarderen ;D Ik trouwens ook  :)

Vanochtend was het weer helemaal goed tussen Whooshy en Zowie... Disa heeft blijkbaar een langere adem... die zat nog steeds hoog en droog waar Garath niet bij kan.
Ik ben benieuwd wat ik straks aantref als ik weer thuis ben.

Ik proberen vanavond wat foto's te plaatsen. Ik ga eerst zwemmen... Doordat mijn arm en achillespees nog niet zijn hoe het zou moeten, kan ik nog steeds niet badmintonnen. Ik wil toch sporten, dus ben ik maar proberen te zwemmen. Ik probeer dat 3 keer in de week te doen.

Maar goed... de foto's hoop ik daarna te kunnen plaatsen  :)

Groetjes,
Monky