My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

My cute little birdies, Part II

Hoe is het allemaal begonnen? Dat kan je lezen in My Cute Little Birdies... The Original: KLIK HIER

Ruim twee jaar geleden in mei 2006 ben ik naar Utrecht verhuisd. We hadden een aantal eisen waar de woning aan moest voldoen. Een daarvan was voldoende kamers en een grote woonkamer zodat ik mijn hobby met gemak kon blijven doen. Ik heb nu een gezellige vogelkamer waar ik een volière en een Lady kooi heb staan. Ik heb hier ook nog een bank staan, zodat ik in alle rust van mijn birdies kan genieten  :)

In de volière zitten 12 valkparkieten en 2 grasparkieten.




In de Lady kooi zitten 3 valkparkieten.







Valkparkieten


Lulac

Geslacht: pop
Mutatie: bont lutino
Geboortedatum: +/- 30 oktober 1999
Ouders: onbekend
Partner: geen
Karakter: ze is heel rustig, ze wil heel graag gekroeld worden door andere valkjes. Erg lief.






Gizmo

Geslacht: man
Mutatie: bont split witmasker
Geboortedatum: 5 april 2005
Ouders: onbekend (Valkparkietkwekerij "Valko"
Partner: Ilo
Karakter: hij is een baasje. Hij is erg trots en kan leuk machofluiten. Hij bepaalt wanneer er gekroeld gaat worden. Zowel bij zijn popje als bij zijn baasje ;D Hij zoekt meer contact met mensen dan met de andere valkparkieten.






Whooshy

Geslacht: pop
Mutatie: cinnamon gepareld split witmasker
Geboortedatum: 19 oktober 2005
Ouders: Jazzy en Dizzy (De Bonte Parel)
Partner: Zowie
Karakter: heel erg lief. Ze knabbelt veel aan mijn neus en geeft kusjes. Ze is erg rustig en erg aanhankelijk.






Garath

Geslacht: man
Mutatie: cinnamon geparelde witmasker
Geboortedatum: 17 januari 2006
Ouders: Dimple en Magic(De Bonte Parel)
Partner: Disa
Karakter: vrij rustig voor een man. Hij wil nog wel eens een fluitwedstrijd doen met zijn neefje Zowie. Hij gedraagt zich niet echt macho. Hij heeft een lief karakter.






Disa

Geslacht: pop
Mutatie: cinnamon bont gepareld
Geboortedatum: 20 maart 2006
Ouders: Dazzle en Chico (De Bonte Parel)
Partner: Garath
Karakter: pinnige dame. Ze laat echt zien wat ze wil. Laat zich door niemand intimideren. Ze wilt graag door Garath gekroeld worden, maar zelf zal ze niet zo gauw terug kroelen.






Ilo

Geslacht: pop
Mutatie: gepareld
Geboortedatum: 3 mei 2006
Ouders: Lucky en Snappie (Kwekerij in Schoorl)
Partner: Gizmo
Karakter: rustig valkje die zichzelf heel goed kan vermaken. Ze is een echte acrobaat. Ze heeft alleen wel de nare eigenschap om veertjes van Gizmo te plukken als ze hem kroelt :-\ Verder is ze vrij op zichzelf.






Vesna

Geslacht: pop
Mutatie: lutino
Geboortedatum: 13 mei 2006
Ouders: Luca en Bounty; Pleegouders: Tickle & Toya (Valkcity)
Partner: geen
Karakter: rustig en misschien een loner. Ze zit eigenlijk altijd alleen. Vroeger wilde ze altijd bij haar nestzusje Isaura, maar dat doet ze niet meer. Nu zit ze meestal alleen. Ze is heel lief. Ze zal altijd een speciaal plekje in mijn hart houden vanwege haar stroef begin.






Isaura

Geslacht: pop
Mutatie: bont geparelde witmasker
Geboortedatum: 19 mei 2006
Ouders: Tickle en Toya (Valkcity)
Partner: geen
Karakter: nieuwsgierig. Ze komt altijd bij je kijken wat je aan het doen bent. Ze heeft er ook een handje van om je haren te knabbelen. Ook al heeft ze geen partner, toch zit ze nooit alleen. Ze heeft wel pit in zich ook al komt ze rustig over.






Yaro

Geslacht: man
Mutatie: wildkleur
Geboortedatum: 15 juli 2006
Ouders: Makker en Nicky (De Schatkamer)
Partner: Yara
Karakter: trots ventje. Fluit de hele buurt bij elkaar. Hij is vormt een heel hecht koppel met zijn zusje en is heel beschermend. Hij laat elk nieuw valkje en vooral de mannetjes  weten wie de baas is  ;D






Yara

Geslacht: pop
Mutatie: lutino gepareld
Geboortedatum: 23 juli 2006
Ouders: Makker en Nicky (De Schatkamer)
Partner: Yaro
Karakter: broeds dametje. Ze zit overal op te broeden wat maar mogelijk is. Ze is heel bezitterig naar Yaro toe, waar je de een vindt, vind je ook de ander. Als ze maar ergens kan broeden is ze happy ::)






Grovertje

Geslacht: man
Mutatie: cinnamon gepareld split witmasker
Geboortedatum: 26 november 2006
Ouders: Dimple en Magic (De Bonte Parel)
Partner: geen
Karakter: lief kereltje. Heel zacht karakter. Heeft een heel lief fluitje. Hij is helemaal gek op vliegen. Het is net een straaljager. Hij is wel eigenwijs. Vooral als hij terug de kooi in moet ::)






Zowie

Geslacht: man
Mutatie: cinnamon bont split witmasker gepareld
Geboortedatum: 31 maart 2007
Ouders: Pablo en Coco (Binky's Friends)
Partner: Whooshy
Karakter: Heel dominant, maar wel een lief karakter. Fluit de sterren van de hemel (zelfs midden in de nacht en 's ochtends vroeg) en is continu Whooshy aan het versieren ook al heeft hij haar allang :-*






Dara

Geslacht: pop
Mutatie: Fallow cinnamon geparelde geelwang
Geboortedatum: 6 augustus 2007
Ouders: Sebastiaan en Ariel (Valkcity)
Partner: geen
Karakter: Heel onrustig. Ze kan nooit stil zitten. Ze is continu aan het ijsberen. Als je haar eenmaal vast hebt, vindt ze kroelen echt super lekker. Ze is een enorme schat  :-*






Sanya

Geslacht: pop
Mutatie: cinnamon bont gepareld
Geboortedatum: 21 april 2008
Ouders: Extran en Extreme (De Grijze Parel)
Partner: geen
Karakter: achterdochtig. Ze is wat onrustig omdat ze niet tam is. Ik heb ook nog niet echt een vertrouwensband met haar weten op te bouwen. Dat komt vast wel. Ze vindt het heerlijk om de andere valkjes om haar heen te hebben. Als ze merkt dat ze ergens alleen zit, gaat ze zich verplaatsten zodat dat niet meer het geval is. Zover ik kan zien heeft ze verder wel een heel lief karakter.






Neona

Geslacht: pop
Mutatie: fallow gepareld
Geboortedatum: 15 juni 2008
Ouders: Nemo en Crush (Valkcity)
Partner: geen
Karakter: heel lief en zacht karakter. Laat alles over zich heen komen. Ze houdt ontzettend veel van knuffelen. Ze trekt alleen niet echt naar de andere valkjes toe, behalve als ze in een kooi apart zit... dat probeert ze zich door de tralies te persen  ::)








Dit waren dus mijn 15 valkparkieten op een rijtje.

Naast de valkparkieten hebben we ook nog:

2 grasparkietjes: Lumpi (6 jaar) en Istello (7,5 jaar)

Lumpi


Istello




2 rosella's: Jocko (10,5 jaar) en Rossa (4 jaar)

Jocko


Rossa

Boekje van de rosella's: KLIK HIER




4 catharinaparkieten: Seda (2 jaar), Saphira (1 jaar), Jani ( 0.5) en Jada (0.5 jaar)


Seda


Saphira


Jani


Jada

Boekje van de catharinaparkieten: KLIK HIER




We hebben niet alleen maar vogels  ;D Neeeee, we hebben ook nog:

1 poes: Zotty (13.5jaar)







2 konijnen: Dormili (5 jaar) en Truukje (2 jaar)

Truukje


Dormili

Boekje van de nijnen: KLIK HIER

Vijver en aquarium.





Zo, nu hebben jullie mijn veestapel op een rijtje  :)
Veel leesplezier!

Let the fun begin!!!

Groetjes,
Monky

♥Debby♥

oh Monky wat een schitterend begin van je nieuwe boekje.

Je hebt een geweldige beestenboel! Fantastisch mooi..

Ik zal met veel plezier je boekje weer gaan volgen.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Esther*

Heeej,

Wat leuk dat je de beestenboel op een rijtje hebt gezet.
Die knaagdierenfles, drinken ze daar goed uit? Hoe doen ze dat?

groetjes Esther

Gerda

Hoi Monique,

Mooie voorstelronde. Prachtige foto's!
We gaan weer heel wat verwachten van je boekje!

Liefs, Gerda

Romy

Hoi Monky

Je hebt een prachtig nieuw begin gemaakt!
Ik heb er ontzettend van genoten om ze allemaal op een rijtje te zien.

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Woouuwww,dat ziet er allemaal mooi uit !!  :-*
Dat heb je weer goed gedaan zeg.  :D
We gaan weer verder genieten met wat er nog meer gaat komen in dit boekje.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Dank je wel Debby  :)

Hi Esther,
Mijn beestenboel is nu compleet. Het werd hoog tijd voor een nieuw boekje  ;)
Ze drinken bij mij inderdaad allemaal uit een flesje. Dat gaat heel goed en het water blijft in elk geval schoon. Af en toe moet je het even goed met een flessenborstel schoonmaken, maar het gaat heel goed. Ze drukken met de snavel tegen het balletje aan en likken het water wat eruit komt op  :)

Bedankt Gerda  :)
Helaas heb ik geen nieuwe foto's kunnen plaatsen. Gewoon geen tijd voor gehad om mooie nieuwe foto's te maken, maar het komt vast binnenkort... ik voel het gewoon  ;D ;D ;D

Dank je wel, Romy  :)

Dank je wel, Yvon  :) Jij bent de enige die weet hoe het er in het echt uitziet  :D






Het eerste verhaaltje in dit nieuwe verhalenboekje  :)

Zowie was vanochtend om half zeven al voluit aan het zingen. Niets verwonderlijks, want dat doet hij wel vaker  ::)
Het was alleen anders dan anders. Soms leek het tweestemmig. Dus ik kijken en luisteren van wie de tweede stem was. Ik zag tot mijn verrassing dat het Garath was  :) Ze waren echt beide tegelijk het zelfde deuntje aan het fluiten. Af en toe zat Garath er naast waardoor ik het dus opmerkte.

Hebben jullie dat ook meegemaakt? Dat je twee mannetjes hebt die exact hetzelfde zingen en nog tegelijkertijd ook?

Ik vond het heel verwonderlijk  :)

Morgen ga ik alle kooien flink uitsoppen. Vorige week was ik te moe van mijn eerste werkweek bij mijn nieuwe baan en de naweeën van de jetlag om het te doen. Ik schaam me wel een beetje  :-[ Maar goed, dat kan ook een keer gebeuren. Het moet trouwens wel, want volgende week is Erwin jarig en moet alles er natuurlijk sowieso eruit zien om door een ringetje te halen. Ik doe dan altijd extra mijn best  :)

Het zal alleen was moeizamer gaan, want ik heb waarschijnlijk een tennisarm. Hoe is het toch mogelijk... zo heb je nooit wat en dan heb je de ene naar de andere akkefietje  >:( Dinsdag moet ik naar de fysio om te kijken of dat het echt is of dat het iets anders is. Ze gaat het dan met de huisarts bespreken.  We wachten het maar weer even af.

Dus morgen kooischoonmaakdag en daarna moeten natuurlijk mooie foto's volgen.

Zo ik ga eens wat boekjes lezen, want ik loop hopeloos achter :-[

Groetjes,
Monky

Caroline

Gaaf, jij ook een nieuw boekje .... ik start ook weer een nieuwe, 01-10-2008.  ;)

En herken het hier ook, 2 mannen die hetzelfde fluiten .... meestal Unique en Kouros, is vooral heel erg leuk te horen als ze apart zitten, eentje in de huiskamer en eentje in de kweekkamer. Zo zaten ze een tijdje geleden, dan hoor je exact hetzelfde deuntje maar dan dolby surround.  ;D ;D

Uiteraard ga ik je hier ook weer volgen, je hebt weer heerlijke foto's geplaatst van je knapperd, alleen .... Neona zou ik inderdaad proberen beter op de foto te krijgen.  :P ;) ;D

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Ik liep al een hele tijd met de gedachte rond om een nieuw boekje te beginnen, maar het kwam er steeds niet van. Het kost namelijk best veel tijd zoals je misschien zelf ook wel gemerkt zult hebben hahaha  ;D

Ja ik weet het... Neona... Ik ga dit weekend echt een betere foto van haar maken... Ze is echt heel mooi, en deze foto doet haar niet echt eer aan... :-[

Jij ook een heel fijn weekend  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het lijkt me - zoals je zelf aangeeft - echt verwonderlijk om 2 valkjes hetzelfde in stereo te horen fluiten  :D :D :D Dat was vast superhard genieten  :D

Je hoeft je niet te schamen dat je een weekje later pas de kooien poetst hoor. Je had er wel een heel goed excuus voor vind ik! Ben je ondertussen van je jet lag verlost?
Hopelijk gaat het snel terug beter met je arm.

Groetjes
Romy

Hermien

Haha, ik heb er hier DRIE die tegelijkertijd hetzelfde deuntje zingen, alleen kan Gabber het niet hebben als zijn broers gaan meedoen. Dus houdt Gabber dan weer snel zijn snavel. ben benieuwd hoe dat straks met Binky gaat. Misschien met geduld en veel oefenen krijg ik straks mijn eigen vier soprano's...... ;D   ;D   ;D   ;D

Kaatje

Hoi Monique,

Wat leuk dat je een nieuw boekje begonnen bent, leuk zo kan ik alles vanaf het begin gaan bijhouden ! Ik moet zeggen dat ik je volière schitterend vind, leuk zeg, zo'n volière voor binnen, wat een plaatje en wat een lekkere ruimte hebben ze hier in  :D

Je hebt prachtige valkjes, ... heel erg leuk dat je over elk valkje een uitgebreid verslag hebt gemaakt, maar ook over je andere dieren ... je hebt inderdaad veel "vee"  ;D

Ik ga je boekje dan ook zeker volgen, ik ben er lekker op tijd bij, leuk !!

Groetjes, Karin

Marc van de Kuifjes

Heej... je bent toch al met een nieuw boekje begonnen! :D Ik was het me net aan het afvragen!

Ja hoor, hier zingen de mannen ook wel eens hetzelfde liedje. Hoewel... vroeger met Jefke gebeurde het wel vaker dat Rikske Jefke nabootste en ze gelijktijdig hetzelfde liedje zongen. Nu gebeurt het met Elmo ook nog wel maar niet meer zo frequent!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Romy,
Ik ben vandaag bij de fysio geweest... Het zal nog een aantal weken duren voor het genezen is... als het geneest. Ze wil eerst weer die pees/zenuw weer gaan irriteren en aanzetten tot herstel. Ik ben benieuwd. Ze zei ook dan ik met mijn linker hand moet gaan muizen... ik ben rechtshandig, dus dat gaat leuk worden :P We wachten het nog maar even af... Het komt allemaal wel achter elkaar... ik hoop dat dit voorlopig even het laatste is  :-\

Hi Hermien,
De 4 soprano's klinkt best leuk  ;D ;D ;D Flink oefenen dus met het viertal  :D Ik wil wel naar de uitvoering komen  ;D

Hi Karin,
Leuk dat je het hier ook komt volgen  :) Alles goed met Paco en zijn dames?  :)

Hey Marc,
Ja joh, je moet beter kijken  ;D ;D ;D
Leuk dat ze dat bij jou ook doen. Blijkbaar komt het toch wel veel voor. Grappig dat ze het bij mij nog nooit eerder gedaan hebben :)






Hi allemaal,

Ik heb van het weekend de volière en de kooi verschoond. Vanavond heb ik de nijntjes gedaan... morgen dan nog de rosella's en de cathi's. Veel werk allemaal, maar we komen er wel.

Ik heb ook een aantal foto's gemaakt, maar ik stond er versteld van hoe slecht ze waren  :-[ De meeste waren niet scherp. Als het weer wat lichter is... bijvoorbeeld in het weekend, dan zal ik het nog een keertje proberen. Echt balen, want ik had eindelijk een mooie houding van Dara waarbij je haar schitterende kuif en prachtige parels kon zien.

Neona is aan het ruien. Ze heeft allemaal nieuwe veertjes. Haar koppie is een klein beetje kaal aan de achterkant, maar verder ziet ze er mooi uit. Ze heeft voor een popje een vrij smalle kuif, maar misschien dat dat zich ook nog verder gaat ontwikkelen.

Lulac is ook wat kalig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik haar er niet goed uit vind zien. Ze hangt een klein beetje met haar vleugels... ze is dus wat kalig op het koppie... maar ze een wel goed en ik zie haar ook poetsen. Haar ontlasting is prima... zou het de leeftijd zijn? Ze wordt volgende maand negen.

Met de andere birdies gaat het ook allemaal goed. Je ziet ze altijd genieten als de kooi schoon is. Ze merken dat blijkbaar toch wel. Er hangt een heerlijke eucalyptus geur in de kamer. Echt wel lekker hahaha.

Ik ga weer verder met het verslag over mijn vakantie in de VS. Het is bijna klaar dus hou mijn boekje met reisverslagen in de gaten!  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Nou laat ons hopen dat de fysio het bij het rechte eind heeft en dat de pees goed gaat herstellen. Links muizen lijkt mij aartsmoeilijk  :o Heb je geen touchpad? Of heb je een 'bak' ipv een laptop?

Of Lulac door de leeftijd er ietsje minder uit ziet, weet ik niet. Eerlijkgezegd denk ik eerder van niet. Maar ik kan verkeerd zijn want ik heb er geen ervaring mee. De reden dat ik dat denk is omdat valkjes toch wel heel veel ouder dan 9 kunnen worden, dus ik denk niet dat ze nu al bejaard is of zo.
Heb je de mogelijkheid om haar gewicht in de gaten te houden? Door bv haar te lokken met trosgierst op een weegschaaltje of zo? Daarmee weet je ook al heel veel. Gelukkig is haar ontlasting goed, en gedraagt ze zich ook zoals anders.

Ik zie enorm uit naar je reisverslag! Die zijn altijd gepaard door prachtige foto's en hele mooie uitleg erbij. Dat zal weer genieten zijn hoor als die erop staat!

Groetjes
Romy