My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Sanna

Monky

Hey allemaal,

Mag ik jullie voorstellen aan Richy... De mooie bonte witmasker die het vriendje moet gaan worden van Neona  :)

Ik heb de foto's even uit Caroline's boekje gegapt... Vindt ze vast niet erg  :-X

Het is echt een enorme beauty geworden.

Groetjes,
Monky

ps Caroline, bedankt voor de foto's  :-*

Sanna

Schitterend vogeltje Monique!! Ik hoop dat hij gauw mag komen verhuizen ;).

Groetjes, Sanna

cals

Ik vindt Richy ook een prachtige valk :-* heel veel plezier met hem!
Groetjes van Carla

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Morgen is het zover...

Richy komt naar Utrecht!!! Ik heb de kooi al klaar staan :)
Hij komt eerst beneden te staan in de woonkamer zodat hij aan ons kan wennen. In de gang zal ik hem dan dagelijks los laten en dan maar hopen dat hij lekker bij me komt zitten.

Als hij een beetje aan me gewend is, dan zet ik Neona bij hem, zodat zij aan elkaar kunnen wennen. Als zij aan elkaar gewend zijn, dan zet ik ze beide bij Grovertje en Dara. ]

Voor hun wil ik toch eigenlijk een andere kooi. Ik vind dat ding waar ze nu in zitten echt zo'n onding. Het is geschikt voor parkietjes en misschien kanaries of andere zangvogeltjes, maar niet voor valkparkieten en catharina parkieten.

Morgen is het dus zo ver... Op naar Veghel!!!

Groetjes,
Monky

Sanna

O wat zul jij morgen een heerlijke dag hebben Monique! ;) ;D Heel veel plezier met ophalen, ik hoop dat het een lief ventje is (maar dat moet toch haast wel?? ;D ;D)

Groetjes, Sanna

Monky

Nou, we zijn weer thuis... met Richy  :) Wat een heerlijk schattig kereltje is het.
Volgens mij vond hij de reis zelf niet zo veel aan. Hij was er in elk geval niet van onder de indruk. Thuis heb ik hem heel even tot rust laten komen in zijn reismandje voor ik hem in zijn nieuwe kooi ging doen.

Dit is iets wat ik nog niet heb mee gemaakt... Richy ging meteen spelen met een speeltje dat aan de zijkant van de kooi hangt. Meteen aan het knabbelen geslagen.
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met hem  :)

Ik wil hem nu eventjes met rust laten, maar morgen zal ik wat kiekjes van hem maken in zijn nieuwe leefomgeving.

Nu ga ik even gauw de nijntjes van de buren verzorgen...

Groetjes,
Monky

Caroline

Fijn dat alles goed is gegaan.

Het was leuk jullie weer even te zien.  :D

Geef lieve Richy morgen een kusje van me ... ik miste hem net echt in de kooi, het is zo'n lekker scheetje.  :-*

Slaap lekker voor straks en werkse morgen.

Liefs Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met Richy, het is zeker een prachtig kereltje zeg !! Maar dat kan ook eigenlijk niet anders, want dat zijn zo'n beetje alle valkjes die uit Veghel komen  ;)

Ik wens je heel veel plezier met Richy toe  :D

Groetjes, Karin

Monky

Hey Caroline,

Ik kan me voorstellen dat je hem in de kooi miste. Het is echt zo'n schatje. En inderdaad hij piept een klein beetje als hij aandacht wil  :) Echt zo'n schattig geluidje.

Dank je wel, Karin. Het is zeer zeker een pracht kerel. Ik moet zeggen dat hij in het echt vele malen mooier is dan op de foto. Ik denk dat het komt omdat hij zijn veren stak langs zijn lijfje houdt als er een camera in zijn gezicht geduwd wordt.
Als hij ontspannen is, dan heeft hij echt zo'n schattig koppie... hij knarst enorm veel en heeft van die opgezette veren naast zijn snavel.

Ik heb foto's met flits genomen en foto's met een hele hoge ISO waarde zodat ik de flits niet hoefde te gebruiken. Die zijn wel wat korrelig, maar dan snap je een beetje wat ik bedoel met die opgezette veren naast de snavel.

Richy in zijn kooi... flits vindt hij duidelijk niks  :)

Hij is wat argwanend... kuif plat, maar toch zit hij redelijk ontspannen...

Ja hoor... dan komen die schattige veertjes naast zijn snavel omhoog  :)

Zo'n snoepie  :-* :-* :-*

Toen ik thuis kwam zag ik dat hij al gegeten had. Later zag ik hem zelfs eten, dus hij heeft zijn koop al verkend.
Ik heb naast de kooi even tegen hem staan praten en hij begon inderdaad een beetje te pruttelen... Lieve geluidjes maken. Vervolgens wilde hij naar me toe komen. Het speeltje zat in de weg, maar hij baande zich een weg naar me toe... Hij gaf mijn neus een paar knabbeltjes en ik stak later mijn vinger door de tralies. Eerst werd hij er wat onrustig van, maar later ging hij er gewoon pontificaal bovenop zitten. Hij had er ook geen zin meer om vanaf te gaan. De gekkie.

Nee hoor... Ik ben echt heel blij met Richy. Hij doet zijn naam ook eer aan.

Ik ga weer lekker even tegen Richy babbelen en dan nog even mijn opgenomen CSI en Bones kijken.

Fijne avond verder!!

Groetjes,
Monky

Caroline

Lieffff!!!!

Ik ben blij dat hij zichzelf bij jou ook laat zien zoals hij mijn liet zien ... het is zo'n lief en lekker ding, ik was/ben echt verliefd op hem.  :-*

Heel veel plezier en liefde van en met Richy.

Liefs Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Mooi valkje heb je erbij hoor !!
Geniet er maar van :D

Sanna

Oh Monique, wat een snoepie!!!! Wat zal jij heerlijk gaan genieten van dit jonge ding. Heerlijk hoor, een 'baby' in huis ;). Geniet ervan!

Groetjes, Sanna

Kaatje

Het is echt een poeperdje !!

En wat een super leuk gezicht zijn die opgezette veertjes naast het snaveltje, zo schattig altijd  :-* Heerlijk dat jullie al zo'n klik hebben, dat kan alleen nog maar beter gaan worden. En wat Sanna zegt, heerlijk weer een 'baby' in huis  ;D

Ben gelijk weer verliefd op baby valkjes  ;)