My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

De foto's van Halloween staan in mijn reisalbum in het buurthuis:


KLIK HIER Halloween foto's

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Nou het pluizige is me niet echt opgevallen.  ;)
De valkjes staan erop zoals ze zijn,hunzelf.  ;)

Dus gewoon weer schitterende foto's van schitterende valkjes !!  :-* ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Monky

Je hebt echt weer heel mooie foto's geplaatst  :D
Ik ga zo even naar de foto's van je halloweenfeestje kijken.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Wow wow en nog eens wow. Geweldig je foto's.

Liefs Anja

Monky

Hi allemaal... daar zijn we dan weer... met foto's  ;D ;D ;D
Na de hele week genieten van de foto's van anderen, vond ik het weer eens hoog tijd om zelf weer eens wat kiekjes te plaatsen  :)

Ik wil beginnen met Neona... Eindelijk zit ze weer helemaal mooi in de veren en heb ik een fatsoenlijk foto van haar kunnen maken.





Ze is echt een schat. We hebben een soort ritueeltje opgebouwd. Voor ik naar mijn werk ga, geef ik de vogels eten. Daarnaast neem ik Neona even bij me voor een lekkere ochtendkroel. Ze weet dat nu en als ik 's ochtends dan de vogelkamer in kom, hangt ze al aan de tralies om bij me te zitten :) Ze moet wel eerst op mijn vinger stappen en dat kijkt ze me aan met van die hele lieve oogjes. Ik kroel haar dan en dan gaat ze met haar neus tegen mijn kin of shirt aan en maakt ze van die kirrende geluidjes  :) Helaas heb ik niet zo heel veel tijd om zo te kroelen, maar ik maak er toch altijd even tijd voor... Ik heb zelf een paar keer een latere trein moeten nemen hahaha. Het is echt een vogel met een super lief karakter. Ik heb dan wel heel lang op haar moeten wachten, maar het was het dubbel en dwars waard!!!

Dara is ook een schat. Ze is alleen super hyper hahaha. Steeds heen en weer op het stokje. Ik ga misschien toch die kooi eens anders inrichten. Ik vind hem een beetje saai... Maar goed, Dara dus. Ze is echt zo mooi. Ze zit mooi strak in de veren en ze heeft zo'n mooie zachtgele kleur en dan met die lichte wangen. Ik vind dit toch wel een van de mooiste mutatie.


Deze foto is misschien niet helemaal scherp, maar ik wilde hem toch even laten zien. Als je bij haar kooi komt staan kijkt ze je altijd even zo aan voor ze gaat ijsberen. Ze heeft zo'n lekker koppie  :-*


Grovertjes spitsen hun oren als ze trosgierst horen... mijn hemel, wat was hij er snel bij... je zou bijna denken dat ze nooit te eten krijgen hahaha.


Hij trekt zich duidelijk niets van mijn opmerkingen aan  ;D




Sanya is wel een heel apart valkparkietje. Ze is een klein beetje een vreemde eend in de bijt. Misschien omdat ze in een volière is opgegroeid bij Bonnie... wie zal het zeggen. Ze zit alleen niet zo goed in de veren... ze zitten wat rommelig. Ze zal ook wel aan het eind van haar rui zijn. Ze begint nu eindelijk wat minder onrustig te worden als ik voer in de volière hang. Voorheen stuiterde ze echt alle kanten op. Ze lijkt nu langzaam haar plekje te vinden. Moet je eens kijken wat een lekker bekkie ze heeft  :)



Ze was alleen niet snel genoeg bij de trosgierst... de anderen hadden het meeste al weggegeten  :P


Hier hebben we baby-boy... Hij zal en moet bij een speeltje zitten om te slapen... en hij wordt nog altijd door zijn zusje Yara gevoerd  ::)



Ja, geloof het of niet... bij elk speeltje  ;D


Ze wilden allemaal wel een hapje trosgierst  :) Het is zo'n schitterend gezicht om ze zo te zien dringen  :)





Lulac vond het allemaal wel best. Je zag haar bijna denken, gaan jullie je maar lekker vol vreten... dan heb ik even rust. Ze is nu dan negen. Ik weet dat valkparkieten 20 kunnen worden, maar ik denk niet dat zij dat gaat halen. Ze begint nu al rommeliger in haar veren te zitten en ze is rustiger geworden... nog meer dan ze al was al probeert ze nog wel af en toe een kroeltje te halen bij een van de andere vogels.



Ilo is ook een valkparkietje die toch meer op zichzelf is. Af en toe gaat ze wel bij Gizmo zitten en kroelen ze een beetje en als ik met Gizmo bezig ben komt ze er als een jaloerse kip op af. Maar verder is ze heel rustig en speelt ze vooral in haar eentje. Ik heb nog niet zo heel vaak een zo'n mooi evenwichtig en strak  geparelde valkje gezien.



Mijn beauty Isaura... woorden zijn eigenlijk overbodig  :)




Mijn lieve Whooshy  :-* Zij is ook weer helemaal door de rui heen. Ze heeft weer schitterende pareltjes en een prachtige kuif  :) Ze is mijn lieverd  :-* :-* :-*



En waar Whooshy is, is Zowie ook  :) Het is toch een kereltje met karakter. Echt schitterend. Wijkt bijna geen moment van haar zijde. Als ze wel even bij elkaar vandaan zijn, houdt hij haar nog steeds in de gaten en communiceren ze met kleine roepjes naar elkaar toe. Ze antwoordt ook altijd. Dit is zo'n hecht en schitterend koppeltje. Hier zie ik echt liefde in :)





Zo dat was het dan weer. Ik ga gauw verder met een schitterende roos in de grond zetten en met het huis schoonmaken  :) Tja het is natuurlijk niet altijd valkparkietjes wat de klok slaat  ;D Ik zou het wel willen, maar goed...

Tot later!!

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi,
Ik heb genoten van je prachtige foto's en je commentaar erbij :)
Stuk voor stuk hele mooie valkjes.  :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Heerlijk genoten Monky.. je hebt echt beauty's zitten hoor... wauw!!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Weer een mooie fotoreeks! :D
Ik heb wel Disa gemist denk ik! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Geweldige foto's heb je geplaatst, meis.  :D

Was het gelukt met de roos??

Werkse maar weer morgen!!  ;)

Liefs en een knuffeltje voor mijn mooie lieve trouwe ventje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Monky

Supermooie foto's en hele fijne commentaar erbij. Leuk hoor  :D

Groetjes
Romy

Marc van de Kuifjes

Hey Monky,
Ik vroeg me af... heb je al een calender voor volgend jaar klaar? ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

Nog niet helemaal, maar we komen er wel. Ik heb vandaag toevallig net de maand September gedaan. Dus nog 2 maanden te gaan  :)
De maand September is de maand van Vesna. Ik heb haar gecombineerd met een kransbloem hortensia.



Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Heel mooi alweer! :D
Jammer dat er geen rose valkjes bestaan, dat zou prima passen bij het rose van de hortensia! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Romy