My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hallo allemaal...

Vandaag ben ik terug gekomen uit Namibië. Wat een prachtig land is dat zeg. We zijn drie weken weggeweest, maar het is toch altijd weer fijn om thuis te zijn. Ik moest alleen even slikken toen ik zag dat Disa niet meer in de volière was. Ze verliet ons net een paar dagen voor ons vertrek. Net als onze lieve Jocko.

De overige valkjes waren weer helemaal blij om me weer te zien. Whooshy wilde echt bijna de tralies door om mijn neus te knabbelen en me kusjes te geven. Zowie deed uit blijdschap bijna vrolijk mee  :) Maar schrok van zijn eigen actie en deinsde toch weer een beetje terug. Hij deed vervolgens wat hij meestal doet... Zich breed maken en mooie deuntjes fluiten.

Ja... het is heerlijk om weer thuis te zijn.
Zotty, de kat, is altijd wat humeurig als we net terug zijn. Pas als Erwin haar geforceerd oppakt, kijkt ze hem nog even boos aan en laat zich dan weer heerlijk kroelen en is vervolgens niet meer bij ons weg te slaan  :)

De buren hebben weer goed voor onze beestenboel gezorgd. Zelfs de tuin staat er pico bello bij.

Ik ben de komende dagen nog vrij dus ik ga eens kijken of ik in samenwerking met het zonnetje nog een paar mooie foto's kan maken van mijn birdies.

Groetjes,
Monky

ps Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve reacties :-*


Caroline

Welkom terug .... ik kijk alweer uit naar je foto's!!!!

En wat lees ik nu Jocko ook?? ???

Dat wist ik volgens mij helemaal niet.  :-[

Of ben ik het vergeten?? Sorry, ik weet het echt niet meer.  ::)

Geniet maar weer lekker van je beestjes.

Liefs Caroline, blaaskus voor Zowie.  :-*

PS. hij heeft 4 broertjes en zusjes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Agos... het zat je niet mee :-\
Sterkte met t verlies van Jocko en Disa!
Hoe gaat t nu met Garath?

Monky

Ja Caroline, een paar dagen voor vertrek naar Namibië, zag ik Jocko zich anders gedragen. Het was 's avonds heel laat. Het leek ook heel snel achteruit te gaan. Ik wist in mijn hart dat het afgelopen was met hem. Hoe hij erbij zat en alles. Ik heb toen besloten niet naar de dierenarts te gaan, omdat dat toch te veel stress met zich mee brengt en ik wist dat de dierenarts niets meer voor hem kon betekenen. Ik heb de warmtelamp aangezet voor hem. Hij is er in gaan zitten. Ik ben op gegeven moment naar bed gegaan, maar ik kon niet slapen en ging om het half uur even bij hem kijken en tegen hem praten. Ik zag het verder achteruit gaan. Rond een uur of drie hoorde ik boven een krijs en ik ben naar beneden gerend... Hij was overleden.

Ik had geen energie meer om er hier iets over te schrijven. Eerst Disa en toen Jocko. Dus Caroline, je was het niet vergeten  :)

Saar, bedankt voor je reactie. Met Garath gaat het goed. Hij lijkt zich neergelegd te hebben bij de nieuwe situatie. Ik heb meer popjes dan mannen dus hij zal vast wel een nieuw meisje kiezen als hij er weer aan toe is... het is en blijft een man, dus daar ben ik niet bang voor  ;)

Ik zal straks eens kijken of ik in mijn fotoalbum hier wat foto's van de vakantie kan neerzetten. Ik heb ongeveer 4000 foto's gemaakt, dus het zal even ploeteren worden hahahaha.

Ik wil toch ook nog een presentatie maken met die foto's. Ik ga over een maand naar de VS, want mijn vader is terminaal ziek en heeft waarschijnlijk hooguit nog 2 jaar te leven. Hij is namelijk in een redelijk gevorderd stadium van ALS. Het kan langer duren, maar de kans is klein. Ik wil hem dan in elk geval een korte indruk geven van de vakantie in Namibië.

Oeps... een beetje off topic in dit berichtje... nou ja... jammer dan.

Groetjes,
Monky



Saar


Sanna

Ach Monique, wat lees ik nou toch allemaal. Arme Jocko ook.... en dan zo vlak voor je vakantie. Geeft toch een bitter randje dan... :-\ Hoe is Rossa eronder?

Jeetje, ALS... ik kan me voorstellen hoor dat je gauw weer naar je vader wilt. Wat is dat een rotziekte hè? Heel veel sterkte en nog een beetje een leuke tijd met je vader. Ja, dan is het inderdaad leuk om een goeie indruk van Namibië te laten zien ;). Sterkte met het uitzoeken uit die 4.000 :-X...

Groetjes, Sanna

Caroline

Ach Monique, wat een ontzettend slecht nieuws over je vader.  :'( ALS, jeetje, dat is echt heftig, een verschrikkelijke ziekte.  :-\

Ik hoop dat je een hele fijn tijd met je vader mag door maken, het lijkt me verschrikkelijk voor je om juist nu zover van hem weg te moeten wonen.

Heel erg veel sterkte.  :-*

====

Sterkte ook met het verlies van Jocko. Ik kon me inderdaad al niet voorstellen dat ik zoiets vergeet.  ::)

Triest hoor maar gelukkig heb je hem nog warmte kunnen geven en is het niet gebeurt toen je al op vakantie was.

Dikke knuffel. :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Saar, Sanna en Caroline, bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Het is inderdaad niet niks en de afstand is verschrikkelijk. Mijn moeder is nu bij hem gelukkig. Mijn broer (die daar woont) heeft het er heel moeilijk mee en krijgt nauwelijks of geen steun van zijn werk. Zijn baas had gezegd dat zijn werk er niet door beïnvloed mag raken... Het is niet alleen voor mijn vader goed dat mijn moeder er is. Ook Eric kan de nodige steun gebruiken... :'(

Volgende maand ga ik er heen met Erwin. Mijn zus gaat dan nog in augustus. Ik zal dan in het najaar alleen er heen gaan en met Erwin en mijn moeder gaan we met kerst.

Het gaat een vermoeiende jaar worden... in een emotionele rollercoaster.

Maar goed dat was even weer mega off-topic...

Rossa maakt het goed Sanna. Ze trekt weer helemaal naar ons toe en ze lijkt weer bijna helemaal te zijn zoals ze was voor ik Jocko bij haar had gezet. Dus bijna helemaal tam. Onvoorstelbaar, toch?






Goed en dan nu weer on-topic  :)
Met de birdies gaat het goed. Whooshy heeft zowaar op mijn vinger gezeten en Zowie ook bijna  :)
Garath lijkt zich te berusten in het feit dat Disa er niet meer is. Hij lijkt interesse te hebben in Isaura, maar het is nog niet overtuigend.
Ilo's kuifje moet er ook weer aan geloven. Ik hoor vaak wel wipwap geluiden van boven en gevolgd door een krijs... Dat moeten Gizmo en Ilo zijn... gezien haar kuifje.

Grovertje ziet Dara wel zitten. Ze zitten steeds vaker bij elkaar al heb ik ze nog niet zien kroelen. Helaas zit Neona daar haar snaveltje tussen te zetten en ze lijkt zich met de relatie die nu ontstaat te bemoeien. Voor haar zit er nog geen dominant pastel EF witmasker in, want het koppeltje die ze zou moeten krijgen... is nog niet echt een koppeltje. Kirsten gaat ze binnenkort apart zetten met een broedblok om te zien of het dan een beetje op gang komt, maar ik ga mijn adem er niet voor inhouden  :P Het ander koppeltje wat Kirsten heeft dat deze mutatie kan krijgen, daarbij is de kans maar 13 % op deze mutatie...

Ik zit toch te denken aan een bonte witmasker man voor haar te nemen. Ik vind het niet zo leuk voor haar als ze zo lang alleen moet zitten toe kijken. Ik zal bij Caroline en Kirsten beide even polsen naar hun bonte witmasker kereltjes  :)

Ok... genoeg gekletst...

Hier komen dan een paar close - upjes...

Vesna


Yaro



Ilo



Isaura



Zowie


Sanya


Neona


Dara






Ik ga nog even van het mooie weer genieten  :)

Groetjes,
Monky


Kimm

hoi monique,

jeetje wat heftig allemaal zeg  :-\  :-\
heel veel sterkte de komende tijd.  :-*

jij hebt weer prachtige foto;s gemaakt. mooie close-upjes :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Lieve Monique,

Allereerst wil ik je heel erg veel sterkte wensen met je vader, wat een verschrikkelijke diagnose ! Ik vind het ook ontzettend schokkend om te lezen dat je broer geen of nauwelijks steun krijgt van zijn werk  :'(

Ik ben heel blij dat je je vader dit jaar een aantal bezoeken kan brengen, maar owhh meid, wat zal alles ontzettend emotioneel zijn, zoals je zelf ook schrijft.

Welkom terug uit Namibië, hopelijk hebben jullie daar even jullie gedachten kunnen verzetten en fijn dat je je vader straks prachtige foto's kan laten zien.

De foto's van de valkjes die je geplaatst hebt zijn stuk voor stuk schitterend, maar wat heeft Dara toch een onzettend lief koppie  :-*

Monique en Erwin, nogmaals heel erg veel sterkte de komende tijd.

Liefs, Karin


bobbie

24 mei 2010, 19:44:16 #670 Last Edit: 24 mei 2010, 19:47:59 by bobbie
Tjeetje Monique, :'( ik dacht yessssssss weer heerlijke foto's bij Monique te bewonderen, lees ik heel veel verdrietige dingen. Je vader ALS  :'( Een oom van mij had dit ook.
Fijn dat je ons dit vertelde, ons een kijkje geeft in je heftige leven op dit moment op dit gebied. Hopelijk kunnen we je in de toekomst een beetje tot steun zijn. Gooi het er maar uit hier hoor, wij zullen er zijn voor je. Rot ziekte >:( Fijn dat je moeder nu bij hem is.

En Jocko, och jee. Ik weet nog dat ie bij je kwam. Heel veel sterkte hiermee.

Nu over de foto's. Geweldig mooi  :D wat een lekkere bekkies  :D

groetjes, Nel :)

Caroline

Hey meis, fijn te lezen dat je moeder nu bij je vader is en tevens je broer tot steun kan zijn. Wat verschrikkelijk hoe ze op zijn werk reageren.  :-\

Je foto's zijn weer van ongekende kwaliteit.  :D :-*

Super, leuk om ze (bijna) allemaal weer eens te zien.  :D

Ik las je "vraag" over de bonte witmasker MAN .... in september krijgen Unique & Queenie (zusje van Isaura) weer een blok, afgelopen kweekjaar kregen zij 10 prachtige bonte witmaskers.  ;)

Heel erg veel sterkte met alles.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Kimm,
Dank je wel  :)




Karin,
Het is inderdaad een verschrikkelijke diagnose... toen ze vermoedens hadden, weigerde ik het te geloven... tot ze zeiden dat ze voor 99 % zeker waren dat hij ALS had... De klap kwam toen extra hard.

Ik heb inderdaad mijn gedachten kunnen verzetten in Namibië. Zo erg zelfs dat toen ik weer naar huis ging, ik even na moest denken of het inderdaad allemaal echt was, zowel dat van mijn vader als de dood van Jocko en Disa  :-[

Bedankt voor je steun.





Nel,
Ik hoor van steeds meer mensen dat ze iemand kenden die ALS heeft. Voor mij was het tot sinds kort een onbekende ziekte. Nu word ik er bijna mee overspoeld.
Ik heb lang getwijfeld of ik het neer moest zetten... Heb het toch maar gedaan. Jullie lieve reacties geeft me weer extra kracht en energie.

Mijn vader wilde eigenlijk niet dat mijn moeder op dit moment zou komen vanwege het verbouwen van het huis en een kennis die enorm op hem in heeft zitten praten dat mijn moeder alleen een last zou zijn en voor te veel stress zou zorgen. We hebben met heel veel moeite het toch doorgezet en nu is hij zo ontzettend blij dat ze er is. Ze zijn misschien wel gescheiden, maar de band die zij met elkaar hebben is uniek. Ze kent hem beter dan wie dan ook en ze kan goed luisteren. Hij heeft er zo ontzettend veel aan gehad. Ik ben daar zo blij om. Het was een hoop geregel, want ze moest er in de rolstoel heen en dat moest op schiphol en Logan Airport allemaal geregeld worden, maar dat ging gelukkig allemaal goed en het was het meer dan waard.

Nogmaals bedankt, Nel, voor je steun.





Caroline,
Mijn broer kan een stukje familie wel om zich heen gebruiken. Hij staat er een beetje alleen voor. Dus ik ben ook heel blij dat mijn moeder er ook voor hem is.

Ik weet niet of de foto's van ongekende kwaliteit zijn, hahaha... Het valt niet mee met om goede foto's te maken met de nieuwe camera  :)

Ook jij bedankt voor je steun.






Groetjes,
Monky

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Och... een waarschuwing dat ik meer dan 30 dagen niet in mijn boekje geschreven heb :o

Met de birdies gaat het goed. Ik ben vandaag terug gekomen uit de VS, een bezoek aan mijn vader. Het is wat ik begrepen heb, behoorlijk warm geweest. Ik heb de birdies meteen een flinke douche met de plantenspuit gegeven. Zelfs de valkjes die er normaal niets van willen weten, vonden het nu heerlijk.
Wel heb ik gezien dat Istello (grasje 10 jaar oud) niet lekker meer staat op een van zijn pootjes. Binnen kort dus maar mee naar de dierenarts.

Helaas wordt Dara wat geplukt door Grovertje. Ik kijk het even aan, anders moet ik er iets op gaan bedenken.

Voorlopig ben ik wel even thuis. Voor de vakantie verzorgden we de vogels van de buren, nu we terug zijn verzorgen we de konijnen van andere buren daarna krijgen we de hond van mijn zus, want dan gaat zij naar de VS. Het gaan drukke weken worden.

Ik heb voetbal op de achtergrond aan staan. Ik kan het niet aan om er naar te kijken. Ik hoor de ene overtreding na de andere... oei... wat is het spannend.
Ik was trouwens ontzettend verbaasd hoe het in de VS leeft. Dat is toch echt wel heel anders dan 10 jaar geleden. We hebben gewoon alle wedstrijden kunnen zien met commentaar van niemand minder dan Ruud Gullit  ;D

De verzorgers van mijn vader waren ook allemaal voor Nederland... toen de VS uitgeschakeld was... behalve de Ghanees, die was voor Ghana  ;D

Ik hoop een dezer dagen wat foto's te maken van de Birdies... het is weer veel te lang geleden.

Groetjes,
Monky