My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hey allemaal,

Bedankt voor de belangstelling en berichtjes.
Mijn vader is goed de operatie doorgekomen. Hij heeft alleen een enorme terugval gehad en in een enorme depressie terecht gekomen. Gelukkig begint hij daar nu weer een beetje uit te krabbelen.

Zijn herstel van zijn spieren gaat heel langzaam. Hij moet weer leren lopen en zijn beenspieren te gebruiken. Hij is alleen er bang om te vallen en hij heeft een aversie tegen bewegen en oefeningen doen. Daardoor doet hij alleen oefeningen die met fysio gedaan worden en de rest van de dag ligt hij op bed. Ik baal er van dat ik hem niet meer kan motiveren of bij hem kan zijn om met hem mee te lopen. Maar ja... zo is het leven. Ik zou zo weer terug naar de VS gaan om hem weer te helpen.

Helaas is mijn moeder ook weer gevallen doordat ze de rollator niet op de rem had gezet. Natuurlijk met als gevolg een blauw gezicht. Ze lijkt ook in een dip te raken, dus we moeten haar ook goed in de gaten houden.

Goed... Dat was het voor wat betreft de off topic  :)

Met de birdies gaat het goed. Zelfs de veren van Disa lijken weer mooi te worden. Het lijkt een beetje op en neer te gaan met haar. Ze eten allemaal pellets.
Grappig is dat hè? Als je het probeert te forceren, dan vreten ze het niet, en als je hun de keus laat, eten ze het wel. Ik geef het als bijvoer hoor. Zaad is nog steeds de hoofdmaaltijd.

Ik zal dit weekend echt proberen wat foto's te maken, want ze zien er nu echt fantastisch uit nu ze een mooi pak veren hebben en helemaal door de rui heen zijn.

Ik merkte wel dat ze me gemist hadden toen ik bij mijn vader was. Toen ik de kamer binnenkwam werd ik me toch toegeroepen door allemaal!! Ze kwamen aan de tralies hangen en vooral de mannen waren riedeltjes aan het fluiten en schreeuwen. Doet me dan toch wel goed.

Met de catharina Seda gaat het helaas wat minder. Hij is in zijn nekje helemaal kaal geplukt bijna tot bloedens toe en vanochtend vond ik hem op de grond. Hij sliep gewoon, maar dat is natuurlijk niet de plek waar hij hoort te zitten als hij gezond is. Ik heb een warmte lamp op de kooi gezet en ik hoop dat hij vanavond nog leeft. Helaas had ik vandaag belangrijke afspraken voor mijn werk staan, dat ik niet langer thuis kon blijven. Toen ik weg ging vanochtend zat hij wel weer op het stokje. Ik hoop echt dat hij nog leeft als ik thuis kom vanavond.

Ik ga weer aan de slag  :)

Groetjes,
Monky

Anja

Hey Monique,

Heel veel sterkte voor je ouders en ik hoop dat je catharina Seda nog opknapt. Mijn duimen draaien voor je.

Wat fijn dat de birdies door de rui zijn en eerlijk gezegd ben ik nu al nieuwsgierig naar je foto's.

Wat een fijn gevoel geeft het als je dan thuis komt en ze laten blijken dat ze je gemist hebben.

Dikke knuffel,

Anja

Marian

Hallo Monique,

Jeetje, niet mis allemaal, heel veel sterkte met deze situatie van je ouders.
Wat heerlijk dat je zo verwelkomd bent, kan me voorstellen dat je dat goed doet! :D
Hoe is het gegaan met je Catharina Seda?
Ben ook benieuwd naar je foto's.

Fijn weekend, groetjes Marian

Kimm

hoi monique,

meid wat een toestand met je vader he. gelukkig is hij de operatie goed doorgekomen.

ik ben heel erg benieuwd naar het verenpak van disa.
goed hoor dat ze pellets eten nu. welke geef jij nu?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Monique en Erwin,

Dank je wel voor jullie kerstkaartje  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Liefs,

Anja

Monky

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Met Seda gaat het verrassend goed. Hij kijkt nog niet zo helder uit zijn oogjes als de andere cathi's, maar hij gaat wel steeds uit de warmtelamp zitten. Ik hoop dat deze stijgende lijn doorzet en dat hij ook weer nieuwe veertjes in zijn nek krijgt  :-\ Het ziet er toch altijd akelig uit. Het lijkt dus vooralsnog goed te gaan.

Ik zou foto's maken en dat heb ik ook gedaan. Natuurlijk niet op het meest ideale tijdstip... namelijk gisteren toen de zon scheen, maar goed, er zitten wel een paar leuke tussen  :)

Verder is me iets grappigs opgevallen. Als ik 's ochtends en 's avonds (voor en na mijn werk) bij de birdies ga kijken dan reageren ze normaal. Ze blijven hun ding doen en zo. Nu was ik vanwege de sneeuw vandaag extra veel in de vogel kamer om foto's te maken en Neona komt echt steeds naar me toe! Ze knabbelt een beetje aan mijn neus en probeert me klauterend te volgen. Ik vraag me af... ze is een fallow, dus misschien dat ze als het donker is toch vrij weinig ziet en als het licht is ze me beter herkent? Ik vond het in elk geval wel leuk en opvallend.

Oh... ik zou foto's maken van Disa, maar ik zie dat ze er niet tussen staan... Ze zit meestal op de meest ongelukkige plekken. Volgende keer dan maar weer  :)

Ok, genoeg geklept... nu de foto's  ;D

Ik begin met mijn lieve koppel, Whooshy en Zowie. Die zijn zo lief met elkaar bezig (zie handtekening) Volgens mij, als ik met dat koppeltje zou kweken, zou ik super lieve jongen krijgen. Dat kan bijna niet anders. Ik heb meer koppels, maar zoals deze twee met elkaar omgaan...  :-*


Whooshy


Zowie









Een ander koppel dat ik heb zijn broer en zus, Yaro en Yara. Ik blijf het een grappig gezicht vinden hoe zij elkaar voeren. De foto is helaas niet scherp, maar volgens mij wel verder duidelijk :)



Dan nog Yara op haar lievelingsplekje.



Dan hebben we nog mooie Sanya.




En natuurlijk Neona.


Dara en Grovertje beginnen echt een koppeltje te worden. Ik zie ze steeds vaker bij elkaar zitten en volgens mij zag ik ze gisteren stiekem kroelen  ;D Maar goed, Dara is lastig te fotograferen in het donker dus nu even alleen een foto van Grovertje.




Tot slot Isaura en Garath en het grasje Gisli. Alle valkjes zijn een beetje op hun hoede als Gisli voorbij komt. Ze is echt zo bewegelijk. Ik kan dan echt merken dat Istello wat oud begint te worden. Maar hij leeft wel helemaal op door zo'n mooi jong ding bij zich. Ik heb ze uitgebreid zien kroelen samen  :D





Lekker aan het spelen met de tie - rib.


Zo dat waren ze dan voor nu even voor wat betreft de valkparkietjes. Ik heb in het Buurthuis een aantal foto's geplaatst van ons besneeuwde tuin. In mijn tuinboekje zal ik de overige foto's binnenkort plaatsen. Ik heb echt genoten van de sneeuw. Echt heerlijk dat het ook een keer op een zondag is, zodat ik er ook in daglicht van kan genieten hahaha.

Fijne avond allemaal!!!

Groetjes,
Monky

Anja

Geweldige foto's Monique. Dacht even dat je ook zwart-wit foto's had geplaatst maar toen ik beter keek was dat toch niet zo.

Op deze foto is het slotje van de touwring open.



Fijn dat het met Seda de goede kant uit gaat. Ik duim voor je dat ze weer helemaal herstelt.

Het kan goed zijn dat Neona je beter herkent bij daglicht. Wel lief hoe je het beschrijft.

Liefs,

Anja

Kimm

wow mooie foto;s weer monique!!  :D ik geniet daar altijd weer van.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Heej Monique,

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt zeg! Om gewoon jaloers op te worden. Zoals je wel gemerkt hebt, was ik weer even niet hier geweest. En natuurlijk begrijp ik je reactie over desinteresse wel en heb dat persoonlijk niet als verwijt opgemerkt. Verder las ik over je ouders dat het daar even niet zo lekker mee gaat. Sterkte meid. Dat is weer een hele zorg voor je, hè?

Ik ga echt proberen wat vaker hier te komen, want je schrijft leuke updates en schiet de meest fantastische plaatjes.

Knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

                                          :-*  :-*  :-*  :-*

Caroline

Hey meis, ook ik loop in veel boekje wat achter, zo ook hier merkte ik ....

Ik lees nu pas over de tegenvallers met je beide ouders, sterkte hiermee meis,  :-*

Super leuke fioto's, leuk om Zowie weer eens te zien.

Mooie handtekening ook.

Ik geniet hier nog steeds van je kalender die in mijn kweekkamertje hangt.

Liefs van Caroline

PS. bedankt voor je kaart.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Meer sneeuw foto's in mijn boekje: My Cute Little Garden KLIK HIER






Hey Anja,
Ik weet dat het slotje van de ringen nog open is. Hij is namelijk te stroef om te sluiten. Ik krijg hem dus niet dicht. Gelukkig kunnen die ringen niet vallen  :)

Hey Kim,
Je vroeg in de buurtcafé wat voor een hek... Nou, we heb toen we in dit huis zijn gaan wonen een hek voor ons oprit laten plaatsen. Ik wilde er graag valkparkietjes op en ik wilde ze met uitslaande vleugels. Het was mij nog niet gelukt om zo'n foto te maken als voorbeeld dus ik had mensen hier op het forum opgeroepen om hun foto's van vliegende valkjes te plaatsen  :) Daar was deze hek het resultaat van  :D


Hey Hermien,
Leuk hoor als je vaker komt koekeloeren  :D Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch?

Hey Caroline,
Leuk dat je die kalender nog hebt hangen  :D
Ja, Zowie is zo'n schatje... ik raak bijna niet over hem uitgepraat hahaha.


Ik moet weer gauw aan het werk  :) Ik ga wel bij tijds naar huis, want ik heb het vermoeden dat het best lang zal duren, want ik moet met de trein...

Help duimen dat het mee zal vallen  :)

Groetjes,
Monky

Kimm

jee gaaf hoor dat hek monique!!! dat was een goed idee van jou  :D ik vind het echt mooi!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky


Dank je wel, Kim :)

Wat me vanmorgen overkomen is...

Ik stond mijn bood te smeren vanochtend voordat ik naar mijn werk moest... Hoor ik een gedonder en het huis trilde... vervolgens gingen de vogels in de vogelkamer helemaal te keer... echt ze waren niet rustig te krijgen.
Ik stond vervolgens te trillen op mijn benen...
Erwin was ook zijn bed uit gesprongen en stond met een verwarde blik in ze ogen in de gang met zijn haar alle kanten op... Ik zei, het kwam van boven... dus wij naar de zolder. We konden weer door het dakraam op de overloop kijken dus ik had de link al vrij snel gelegd. Het sneeuw was van het dak afgegleden en het had ook echt als een lawine geklonken...
Mijn hart ging als een gek te keer en ik stond te trillen op mijn benen. Man, wat was ik geschrokken.

Het gebeurde nog 1 keer en weer alle birdies alle kanten op. Ik heb toen maar de plisés weer dicht gedaan, want dat houden ze niet lang vol als er steeds sneeuw naar beneden dondert van het dak af.

Ik moet zeggen dat het even duurde voor mijn hart weer een normale ritme had.

Poeh... gelukkig zijn er geen gewonden gevallen voor zover ik het kon zien.

Groetjes,
Monky

Caroline

Jeetje, heftig zeg, kan me voorstellen dat je jezelf de rambam schrikt.  :o

Gelukkig wist je snel wat het was.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

nou inderdaad schrikken hoor! ik zou mij ook een hoedje schrikken.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010