My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Woouuwwiieeeee !! Wat een schitterende foto's weer !!  :-* :D
Jij hebt alweer een leuk iets om naartoe te levenvoor in het voorjaar,Namibie(ik krijg die dubbele puntjes niet op de e  ;) ) ,spannend.  :D
Een goede beoordeling van het baassie is ook altijd mooi meegenomen.

Heel veel sterkte en beterschap voor je moeder.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hey meis, wat een mooie foto's heb je weer geplaatst!!!!

Leuk ook van je logeetjes, mooie kleuren.  :D

Beterschap voor je moeder, vervelend dat ze weer zoveel pijn heeft gehad.  :-\

Veel plezier met de voorbereidingen voor jullie reis naar Namibië (Yvon shift " e  ;) )

Groetjesssssssss

PS. nog proficiat met je goeie beoordeling, altijd leuk, toch??  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Hoi Monique,

Wouw, Namibië.... daar ga je vast héle mooie foto's maken ;D ;D. Leuke foto's ook weer van alle vogies. Hoe is het nou met Disa's veertjes? Ik zie nog wat op de vleugels.

Groetjes, Sanna

Monky

Hey allemaal,

Bedankt voor de reacties  :) Ik neem me steeds voor om regelmatig te schrijven, maar het komt er steeds niet van  :-\ Nou ja... we moeten het dan maar met sporadische updates doen.

Sanna, Disa blijft aan haar eigen veren knabbelen. Ik heb besloten om haar maar te laten gaan. Ik heb geen zin om haar steeds te kwellen en de anderen met haar. Ik blijf haar wel in de gaten houden dat ze niet te dun wordt of ziekjes wordt.

Verder is Disa aan het broeden. Ze had 2 eitjes gelegd en ze begon er ook echt stevig op te broeden. Ik zit niet op jongen te wachten, dus ik heb ze vervangen voor nepperds. Garath kijkt niet echt naar de eitjes om heb ik het idee. Ik zie ze nooit samen bij de eitjes en ik zie hem ook nooit broeden... tenzij hij het doet als ik weg ben of slaap 's nachts.

Verder gaat het goed met de birdies.

Een paar weken terug was er heftige paniek in de kamervoliere. Daar zitten Grovertje, Dara en Neona. Grovertje was degene die helemaal in paniek was. Ik heb echt geen idee waardoor. Ik kreeg hem ook niet rustig. Ik heb een extra lamp voor de nacht bij laten schijnen, maar het duurde echt een hele tijd voor hij rustig werd. Hij had zijn schouders bezeerd en hij is zijn slagpennen kwijt aan 1 vleugel. Verder heeft hij ervoor gezorgd dat Neona ook is gaan fladderen en zij heeft ook haar schouder wat bezeerd.
Hij was zo bang. Gelukkig is het sindsdien niet meer voorgekomen en hij maakt het weer goed.

Een van de logeetjes is een pitbull... werkelijk... als ik eten wil geven hangt ze in mijn vingers. Ik het er nu een bakje in gehangen die je van buitenaf erin kan schuiven zodat ik niet met mijn handen in de gevarenzone kom. Toch jammer dat ze zo gestoord is, maar ja... het is niet anders.

Ik ga weer gauw aan de slag.

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Wat jammer dat Disa toch aan haar veertjes blijft knabbelen. Maar inderdaad, als ze verder goed gezond is, is het zielig ze te kwellen. Je weet in ieder geval dat er geen ziekte aan ten grondslag ligt, dat is het belangrijkste. Ik heb het ook met Belle hoor. Volgens de vogelarts moeten ze op pellets zodat haar snavel niet blijft groeien, maar ik weet zeker dat ik dan Pino een keer op apagapen vind, want die vreet gewoon geen pellets...

Ach, arm Grovertje! Sneu is dat dan hè? Ze kunnen niet vertellen wat er aan de hand is en wij kunnen ze niet vertellen dat alles goed komt. Maar hopen dat het niet meer voorkomt.

Ai, gezellig zo'n pitbul. Nou veel sterkte dan maar. Blijft ze nog lang? ;D

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Monky

Fantastische foto's hoor  :D
Wel jammer dat Disa terug aan zichzelf knabbelt... Maar ik denk dat je de beste beslissing neemt. Wie weet gaat het vanzelf terug over, net zoals het gekomen is?

Heel vervelend hoor dat Grovertje zo hard schrikt en dat je niet weet waarom... Aan zoiets kan je je echt suf piekeren hè...
Hopelijk gebeurt het niet weer opnieuw!

Goetjes
Romy

Saar

Hoi hoi,
hoe gaat het hier? Weet je al het geslacht van Gisli?
Wilfred is dus een Wilhelmina... En iets donkerder van kleur geworden :)

Vind je deze kleur ook nog mooi?
Groetjes Saar :-*

Saar

Monky

Hartelijk gefeliciteerd, mijn lieve Lulac  :-*

Liefs,
Monky

Caroline

Gaaf gemaakt!!!!  :o

Gefeliciteerd Lulac.  :-*

En .... Zowie ook een beetje .... met zijn mama Coco, die vandaag 4 jaar is geworden .  ;)

Een fijn weekend, liefs Caroline  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,
Bedankt voor je reactie. Je bent blijkbaar de enige die nog een beetje interesse toont  :)

Nou daar ben ik dan weer. Het laatste half jaar is het ontzettend druk geweest. Ik heb meer verantwoordelijkheid op mijn werk en mijn weekenden zitten vol. Ik weet soms niet waar ik de tijd om echt te ontspannen vandaan moet halen. Maar goed, ik ben er nog steeds en ik heb weer wat foto's gemaakt...

Het gaat goed met de birdies. Er is 1 keer behoorlijke paniek geweest en ik vermoed dat het een reiger is geweest. Het was een ware bloedbad. Het kwam uit de kooi van Grovertje, Dara en Neona... Het enige is dat ik niet weet wie van de drie gewond was. Het is namelijk overdag gebeurd en toen ik thuis kwam van mijn werk om een uur of zeven, waren de vogels weer helemaal schoon  ??? Ik kon niet zien wie er gewond was... wel zag ik overal bloed... op het raam... op het dak van de kooi... op de laminaat... op de muren... het zat echt overal. Maar goed, ze hebben er gelukkig niets aan overgehouden en ik heb ze een flinke knuffel gegeven  :)

En dan nu de foto's  :) Ze zijn wel in de avond gemaakt dus ik heb ze met flits moeten maken. Ze zijn daardoor toch minder mooi...

Dara en Grovertje

Disa, nog steeds geknabbelde veertjes al lijkt het wel weer iets minder erg... Ik laat haar nu gewoon met rust. Ze is gewoon verder een vrolijke vogel... het is niet anders.

Garath met poep op zijn kop... hij heeft weer eens onder de kont van een ander gehangen  :P ;D

Gizmo is echt een prachtige man.

En zijn maffe pop Ilo...

Mijn mooie Isaura  :)

Onze oude dame Lulac  :-*

Neona en Grovertje. Neona is echt zo'n schatje en ze houdt ontzettend van kroelen  :)

Sanya is net aan het ruien, vandaar de rommelige veren.

Vesna schrok van de camera en haar eerste reactie is altijd... vleugels wijd.

Whooshy is altijd lastig op de foto te krijgen... ze komt altijd naar me toe... Het is hier toch een klein beetje gelukt  :)

Zowie... je ziet hem eigenlijk niet  :)

Hij begint Whooshy kuren te vertonen... hij wil altijd IN de camera in plaats van ervoor  :P

En onze broer en zus... Yaro en Yara... één van de hechtste koppels die ik heb.

Wat een lekker koppie heeft ze hier toch, hè?

En dan nog wat foto's van Gisli het grasje die ik bij Saar vandaan heb.

Samen met Istello van 9,5 jaar oud.

Ik ben gaar dus ik denk dat ik mijn bedje inkruip  :)

Groetjes,
Monky

Saar

Heey Monique,
Fijn te lezen dat alles voor de rest goed gaat met je beestjes.
En mooie foto's heb je weer geplaatst :)
Groetjes Saar :-*

Hermien

Minder goede foto's is erg veel gezegd hoor. Ze zijn prachtig! Wat je opmerking over interesse betreft: er zijn hier zóveel boekjes, dat het er soms gewoon niet van komt. maar vandaag was ik weer hier en zie dat je geweldige valkjes hebt!

Knuf van mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

Caroline

Hey meis, jammer dat je het soms zo druk hebt dat je niet weet hoe te ontspannen .... komt me bekend voor.  ::)

Je foto's van je vogeltjes waren weer prachtig!!!!  :-*

En wat beteft Disa .... groot gelijk hoor, beter minder mooi maar happy dan mooi en niet gelukkig. Heb ik hier ook met Coco, Pablo plukt haar kuif, ze gaat dus altijd kuifloos met een kale kop door het leven .... geen gezicht maar ze is wel heel erg gelukkig met Pablo.  :D

Een heel fijn weekend.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

mooie foto's hoor!! helemaal geweldig!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010