My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Monique,

Je hebt werkelijk prachtige valkjes, verder kom ik hier gewoon even gedag zeggen  ;)

Groetjes, Karin

Ivy

Hoi !
Ben nu pas achter dat je een nieuw boekje hebt :-[
Ik heb helemaal genoten van de foto's, uiteraard voor die gekke tweetal bij mij vandaan, wat zijn ze toch maf en zo heerlijk...
Jouw nieuwste valkje is echt gaaf (Neona), die kleur... mooi!

Nu de dagen weer korter worden, zullen we waarschijnlijk vaker thuis achter de laptops zitten :D

Ik zal zeker rond komen nozen hier...

Ik sluit me wel aan bij de bewonderaard van jouw handtekening, en ik vind het niet alleen mooi omdat het Yara is :p maar dat helpt wel mee hehe

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties op handtekening en foto's ;D en natuurlijk met de felicitaties voor Erwin  :D

Marc, even een antwoord op jou vraag. Ik heb de dennenappels gewoon in de winkel gekocht :) Je zou ze ook eventueel zelf kunnen maken, maar ik denk dat het wel veel troep geeft. Ik koop ze liever  ;D

Kirsten, ik ga jou denk ik binnenkort een IM sturen...  :)

Anja,
Het gaat heel goed op mijn nieuwe werk. Ik heb er al zo ontzettend veel bijgeleerd. Ik mis mijn oude collega's alleen wel een beetje. Die waren toch wat makkelijker in omgang en zo. Het zal wel loslopen. Ik ben toch altijd wat langzaam in me settelen op nieuwe werkplekken en zo.
Maar het werk is leuk en het gaat goed  :) Bedankt voor het informeren.






Zo even een kleine update over de birdies.
Eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. Na de vakantie merkte ik wel dat Neona niet meer zo aanhalerig was. Ik ben nu weer een aantal weken met haar bezig en ook weer even apart gezet en ze begint nu weer naar me toe te komen om een kroel te halen. Het is zo ontzettend schattig, want ze gaat dan echt kirren. Kleine geluidjes en zo maken. Echt zo lief  :-*

Ik zit met 1 klein probleempje... De rosella's kunnen niet meer zo vaak los. Ik heb er gewoon geen tijd meer voor. Ze moeten toch af en toe een beetje de vleugels kunnen strekken. Om nou alleen maar in zo'n kooi te zitten vind ik zielig.

Ik overweeg ze in de voliere te zetten, maar dan moeten daar weer een aantal valkparkieten uit, want het is al vrij vol.
Ik moet dan een keuze maken welke ik er uithaal. Het is wel moeilijk. Ik denk dat ik in elk geval Whooshy en Zowie eruit haal. Whooshy kan ik dan ook veel makkelijker loslaten. Maar welke andere twee? Eerst dacht ik aan Lulac, want die kan goed overweg met Whooshy en Zowie, maar ik wil haar het liefst geen stress geven als de kooi open gaat en zo. Lastig lastig lastig. Ik kan Disa en Garath erbij doen.... Moet nog even verder piekeren.

Verder heb ik nog een probleem... een hele lastige... Ik heb een scheet van een valkje bij Kirsten gezien die op een baasje wacht... ik heb gezegd... nu geen valkjes er meer bij... maar het diertje blijft in mijn hoofd zitten... Hoe kan ik hem het beste uit mijn hoofd krijgen? Hebben jullie dat probleem ook wel eens? Wat doen jullie dan? Ik vind het echt heel lastig.

Pauze is voorbij dus ik ga weer aan de slag!

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Als je dat valkje uit je hoofd wil krijgen moet je gewoon dat slotje van de kooien afhalen en het valkje ophalen! ;) ;D.

...en ik beloof dat ik niet zal zeggen "zie je wel!" ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Romy

Hoi Monky

Dankjewel voor deze fijne update :)
Op je werk zal het vast wel loslopen hoor. Je geeft zelf aan dat het wat duurt eer je je ergens hebt kunnen settelen. Dat goeie contact zoals je met je vroegere collega's had, is er ook gekomen door er lang mee samen te werken, dus als je nog wat langer hier werkt, dan zal je best ook wel een fijn contact krijgen :)

Oh wat heb jij weer een probleem zeg  ;D
Als je écht vindt dat je volière vol zit, dan is het beter om er geen valkje meer bij te nemen. Want in een overvolle volière is het niet fijn, niet voor het nieuwe valkje, maar ook niet voor de valkjes die je al hebt.
Als er wel nog eentje bij kan in de volière, dan moet je gewoon je geldbeugel dicht houden, dan komt er geen nieuw valkje meer bij  :P ;) ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Lastig altijd die keuzes. Ik weet zeker dat je de juiste gaat maken.
Wat betreft het valkje van Kirsten kan ik me helemaal aansluiten bij Marc.

Ben benieuwd wat de uitkomsten gaan zijn.

Liefs Anja

Karin

Hoi Monique,

Ik las dat je in mijn dagboekje had gezet dat het erg goed gaat met Grovertje en dat hij Dara probeert te versieren  ;D ;D ;D Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat ! Ik heb geen contact meer met de oude eigenaar, maar ze weet dat hij het heerlijk heeft bij jou hoor ! Succes met de beslissing of je er nog een valkje bij neemt...
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Ik kan je gerust stellen: dat probleem heb ik dagelijks en niet alleen als ik valkjes in het echie zie, maar al bij elke puntje van een foto hier op het forum waar donsjes op staan. Maarrrr, mijn 'Vliegtuig' is compleet.

Moeilijk hè?





♥Debby♥

ohhh monky. ik snap je helemaal.. en ik sluit me aan bij Marc.. dat is volgens mij de enigste juiste oplossing!  :D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Wat wij dan doen??  ::)

Gewoon een Immetje sturen.  :P

Kan me voorstellen dat je verliefd bent .... wat een bekkie staat erop hè??  :-*

Let wel op .... ik zag dat er kapers op de kust lagen.  :o

Succes met het nemen van een keuze.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Lieve Monique,

Er zijn inderdaad kapers op de kust. Ik heb vanmorgen vroeg (inmiddels gistermorgen  :o ::) ) Een berichtje gehad van een stel wat inmiddels twee valkjes heeft, waarvan de tweede bij mij vandaan. Op slag waren ze verliefd net als ik en jij eigenlijk en ik heb ze teruggemaild dat als ze deze kleine lieverd zien zitten, ze hem mogen komen ophalen als ie zelfstandig is.

het kleintje zou eens moeten weten wat hij met dat jonge leventje al voor liefde bij andere losmaakt.
Mocht het anders lopen dan weet ik je te vinden en kom ik zelf je slot slopen  ;D

Lieve groetjes van hier!
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Helaas of misschien wel gelukkig hahaha.... is de keuze al voor mij gemaakt  ;D De andere kapers op de kust waren eerder. Maar dat geeft helemaal niet, als hij maar een goed huisje heeft  :)

Verder gaat het prima hier. Volgende week zaterdag hebben we de Halloween Party en we zijn ons daarvoor klaar aan het maken. Er komen ongeveer 40 mensen. Vrijdag heb ik vrij genomen van mijn werk en gaan we het huis van mijn zus versieren  ;D 's Avonds gaan we met z'n vieren een griezelfilm kijken, want dan is het ten slotte echt Halloween. Zaterdag voor de gasten komen gaan we nog de laatste dingen doen, zoals de partytent buiten opzetten en zo. We gaan een hoek inrichten zodat mensen hun foto daar kunnen laten nemen, want als het goed is komen de meeste mensen verkleed. Nee, ik denk dat het echt wel gaaf gaat worden. Ik zal die week daarop een aantal foto's in mijn fotoalbum zetten. Dan kunnen jullie zien hoe het geworden is  :)

Maar goed, dat was even off topic  ;D





Met de birdies gaat het allemaal goed. Lumpi is vandaag zes jaar geworden.

Ik ga in elk geval de kooien verschonen vandaag. Ik moet alleen even kijken of ik dan ook vandaag de kooiwisseltruc ga uithalen. Het zal wel voor de nodige onrust zorgen. Maar goed dat zie ik straks wel.

Ik zal in elk geval proberen weer wat fotootjes te nemen. Het is alleen een beetje somber weer, dus of het gaat lukken, moeten we even afwachten.

Ik ga nu even lekker ontbijten. Tot later!!

Groetjes,
Monky

Anja


Gefeliciteerd met de verjaardag van Lumpi.

Liefs Anja

♥Debby♥

Gefeliciteerd met Lumpi!!

en je feest klinkt heeeeeeeeeeeel gaaf!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.