My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal!

Bedankt voor de felicitaties  :D
Ik heb gisteren gewoon gewerkt. Ik had zondag een appel- en een kwarktaart gemaakt om mee te nemen naar mijn werk. Het was goed gelukt moet ik eerlijk zeggen  :)

Ik kon om drie uur naar huis en dat werd gewoon doorbetaald tot vijf uur door mijn werk. Dus ik was voor de verandering eens vroeg thuis  :)
Erwin was nog aan het studeren, want hij heeft vandaag een examen Marketing. Maar we hebben lekker even gezeten en een weekje weg geboekt. We gaan naar Cochem in Duitsland volgende week.

We hebben vroeg gegeten en mijn vader belde rond een uur of zes... we hebben tot acht uur aan de telefoon gehangen hahaha. Ik ben toen nog snel wezen zwemmen... tja... gebak moet er ook weer af, hè?  ;D Toen ik thuis kwam, begon de waterval van telefoontjes.

Vanavond (dinsdag) gaan we uit eten. Dan heeft Erwin ook zijn examen gehad en kunnen we er een rustig avondje van maken.

Ik heb een hele mooie horloge en een vogelhuisje gekregen  :)

Toch al met al een geslaagde dag geweest.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad en dat je er toch hebt kunnen van genieten ondanks dat Erwin moest studeren.
Gelukkig halen jullie dat vanavond in  ;)

En wat voor mooie vooruitzichten hebben jullie! Een weekje vakantie  :D Dat is echt iets om naar uit te kijken  :D

Groetjes
Romy

Anja


Monky

Bedankt Anja voor de verjaardagswensen  :)





Nou jullie raden nooit wat ik vanochtend gezien heb!!!

Garath zat van de pellets te eten!!!

Nu komt natuurlijk de volgende dilemma... Als ik Disa weer in de voliere zet... zou zij er dan ook van eten zoals Garath dat doet? Hij volgt duidelijk het voorbeeld van de anderen.
Echt lastig om te doen wat het beste is  :-\

Ik moet eerlijk bekennen dat ik sowieso verrast ben dat ze er uberhaupt van eten  :-X Ik vind dit best een goede ontwikkeling.

Ok... dat was dan weer een kleine update  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dat is super nieuws!
Ik hoop dat ze allemaal hun voorbeeld gaan volgen en aan de pellets gaan  :D
Dat gaat echt wel verbazend goed bij jou, die omschakeling. Daar ben ik heel blij mee!

Groetjes
Romy

Kaatje

Hoi Monique,

Een beetje laat hier in je boekje, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Wat een schitterende foto's heb je geplaatst zeg. Prachtige valken heb je !

Groetjes, Karin

Marc van de Kuifjes

Hey Monique! Gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Sorry dat ik er zo laat mee ben, maar ik ben de laatste tijd erg weinig op valkparkiet.com :-[... Ik heb het nogal druk met een project waar ik aan werk voor mijn schoonbroer... ben ik al mee bezig sinds begin december en bijna al mijn vrije tijd kruipt erin! :o
Maar het loopt op z'n einde nu, er is dus beterschap op komst! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

christa

ha monkey
van harte nog met je verjaardag!
nou hoop ik dat ik de goede aan de veren over de catharina s?
hoe gaat het met die vogels?
groeten christa

Monky

Hi allemaal,

Nog bedankt voor de felicitaties  :) Die zijn altijd welkom ook al zijn ze laat  :D

Ik ben een weekje weg geweest naar Duitsland in Cochem. Nou het was heerlijk. Mijn moeder was mee en omdat ze niet goed kan lopen heb ik voorgesteld een rolstoel mee te nemen. Dat heeft ze zowaar gedaan en we hebben haar bijna overal mee naar toe kunnen nemen. Het was fijn om haar zo te zien genieten. Ze had het nooit kunnen lopen en nu heeft ze toch nog best veel gezien. Ik zal binnenkort weer foto's plaatsen in mijn reisalbum  :)

Ik had Neona weer gezellig bij Grovertje en Dara gezet zodat ze weer gezelschap had van hun. Toen ik vanochtend eten ging geven heb ik ook nog even in het pellet bakje gekeken... tot mijn grote verbazing zag ik er alleen nog maar een beetje gruis erin zitten :o Ze hebben er dus lekker van zitten smikkelen in mijn afwezigheid :D En dat terwijl de buren hun etensbak tot de rand toe gevuld had met zaad  :o Dus zij zijn nu ook om  :)

Volgens mij eten nu bijna alle valkjes en grasjes die pellets. Het is verrassend makkelijk gegaan. Ik denk dan ook dat ik Disa weer gewoon in de volière terug zet. Je ziet duidelijk dat ze het gezelschap mist en ik heb toch wel een klein beetje hoop dat als ze de anderen van de pellets ziet eten, zij er misschien ook aan gaat beginnen. Garath eet er in elk geval van dus misschien dat hij haar mee kan trekken.

Morgen gaan we dus weer de kooien omgooien. Neona blijft lekker bij haar vriendjes en Disa gaat ook weer terug naar haar vrienden.

Ik zit een klein beetje te dubben of ik er nog een mannetje bij zal halen... Ik weet het er zitten sloten op mijn kooien, maar ik heb nu een aantal keren geprobeerd een vogel uit de voliere in die kooi te zetten van Grovertje en Dara en de enige die zich makkelijk aanpast is Neona. Alle birdies uit de voliere zien er ongelukkig uit als ze in die kooi zitten. Ook al mogen ze vaker los.

Ik merk wel dat ook al vind Neona het heerlijk om bij Grovertje en Dara te zitten, ze toch wel een partner mist. Ze zit steeds achter Grovertje aan, maar die wil niets van haar weten. Die heeft meer oog voor Dara.

Ik moet hier nog even verder over peinzen. Ik wil geen impulsieve of overhaaste beslissingen nemen.

Verder zag ik tot mij grote verbazing Grovertje Dara nadoen... Hij ging in het gritbakje zitten en zat te piepen als of hij kippetje zat... en dat zat hij ook  ??? ::) Gekke vogels  ;D

Ik heb vandaag nog wat kiekjes gemaakt... niet de aller mooiste, maar goed genoeg  ;D

Helaas moet ik nu weg... ik laat me ogen opmeten voor een nieuwe bril  :) Tot vanavond!!

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Ik zit alvast te wachten op de foto's! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Zo daar ben ik weer...

De foto's....

Yara:


Yaro:



Whooshy:



Vesna:


Sanya:


Isaura:





Grovertje en Dara:








Neona:










Heeft Neona niet een ontzettend schattig koppie  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Mooie foto's weer hoor!
Vooral de foto's in het zonnetje vind ik prachtig! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

GEweldige foto's, je hebt prachtige valkjes.  :D

Kijk uit naar de kalender.  ;)

Hij krijgt in ieder geval een mooi plekje in mijn kweekkamertje.  :D

FIjn weekend.

PS. hebt je een leuke bril gevonden??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Monky

Het is inderdaad verbazingwekkend makkelijk gegaan om jou birdies pellets te doen eten! Hier hangt ook altijd een bakje pellets, maar eerlijkgezegd kijkt Flupke er niet naar om  :-\

De foto's zijn, zoals altijd eigenlijk ;), héél mooi! Vooral deze met het zonnetje erbij. Dat zorgt voor heel bijzondere kleurschakeringen en schaduwen   :D

Groetjes
Romy

Caroline

Hij is binnen, de kalender!!!!

Hij is gaaf!!!!

BEn er heel erg blij mee, bedankt.  :-*

FIjn weekend, liefs Caroline

Knufje voor Zowie.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.