My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Monique,

Heb je boekje herondekt :-[
Kreeg al lang geen berichtjes meer.
Spring dus gewoon weer in.
Heb genoten van je prachtige foto's.
Hoop dat alles goed komt met Disa.
Geen haar maar een kroeltje van mij :-*

Liefs Jeanine

Anja

Hoi Monique,

Wat een schitterende foto's weer. Das nog eens genieten zeg.

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen zowel voor jou als voor Disa.

Dikkek knuffel voor jullie,

Anja

Kimm

hoi hoi,

hoe gaat het hier? gaat het nog met disa?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Hoi Monique,

Ach die Disa. Heel goed dat je de AB niet hebt gegeven. Ernie was echt ziek en zelfs de vogelarts hier gaf geen AB omdat ze niet precies wist wat ze had. Ze geeft het alleen als het echt nodig is. Dat geeft maar weer eens aan dat het niet goed is voor de birdies, alleen in uiterste gevallen.

En wat heb je weer een schitterende foto's gmaakt. Ze zijn zooooo scherp.

Succes met Disa. Ik kom hier snel weer lezen.

Groetjes, nel :)

Dierenfreackske

Hoi Monky , eerst en vooral , bedankt voor de leuke handtekening die je maakte voor me , ik vind het schitterend hoor ! En wat een verwennerij hier weer met de foto's , ik heb er van genoten en wat een pracht van een valkjes heb je ook ! Grtjs Ann ;D ;D

Monky

Hi Marc,
De kooi van Grovertje en Dara staat bij het raam. Dus als de zon schijnt, vangen zij de meeste zonnenstralen  :)
Dara heeft inderdaad en leuk snoetje  ;D En een enorme kuif!  ;D

Dank je wel Kimm  :)

Hi Romy,
Disa is nu weer redelijk rustig. Ze eet en drinkt weer normaal.
Ze is het er alleen niet mee eens dat ze apart zit  :P
Ik heb een vrij simpele fototoestel hoor :) Ik maak verder ook heel veel foto's en alleen de "beste" plaats ik hier. Mijn tweede hobby is tuinieren hoor  ;D Ik denk dat fotografie een bijprodukt is. Ik verdiep me er niet zo in als sommige andere mensen. Ik rommel ook niet zo heel veel met de instellingen.
Maar bedankt voor de compliment  :D

Hi Jeanine,
Het kan best kloppen dat je geen notificaties meer kreeg... dit is namelijk een nieuw boekje  ;) Gezellig dat je me weer gevonden hebt  ;D
Ik heb alle vertrouwen dat het goed komt met Disa. Het is een sterke gezonde vogel. Er moet wel meer gebeuren dan rommelige veren om haar van haar stokje te doen vallen  :)
Ik zal haar proberen een kroel te geven... ze is er alleen niet zo heel er happig op  ::)

Dank je wel Anja  :) Ik hoop ook dat het helemaal goed komt met Disa :)

Dank je wel, Nel. Leuk dat je ook hier even langs komt wippen :D

Hi Ann,
Fijn dat je blij bent met de handtekening. Hij is goed gelukt, ook al zeg ik het zelf :-X ;D

Met Disa gaat het heel goed.
Ze eet en drinkt goed. Ze mist alleen wel haar maatje... en hij haar. Op een of ander manier lijken de veren weer een beetje netjes te worden. Het blijft haperig, maar het lijkt alsof er wat minder "vettig" eruit ziet. Dan het weer wat meer donsig lijkt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen  :-\ Maar goed, na de kerst bezoeken we de dierenarts in Driebergen. Ik ben heel benieuwd wat hij zal zeggen.

Neona is nog steeds happy in de kooi van Dara en Grovertje.
Ik ben alleen minder happy... Ze ziet me niet meer staan en doet alsof ze bang voor me is ??? Hoe is dat mogelijk? Voorheen sprong ze meteen op mijn hand en kwam tegen me aan als ik het deurtje opende... nu rent ze gauw de andere kant op als mijn hand nadert...
Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Snap er echt helemaal niets van  ???

Met de andere birdies gaat het prima. Isaura is Garath aan het stalken... Die wil op dit moment niets van haar weten... die is alleen  maar Disa aan het zoeken.

Yaro en Yara doen wat ze altijd doen... Elkaar voeren, wipwappen en anderen wegjagen  ::)

Sanya is echt een beauty geworden. Ze is helemaal klaar met de rui. Ze ziet er nu schitterend uit. Ze begint ook iets relaxter te zijn tegenover mij. Eerst zette ze de hele voliere op z'n kop als ik iets te dicht bij kwam, maar ze heeft me nu een beetje geaccepteerd  :)

Whooshy en Zowie zijn van die schatten. Zo heerlijk bij elkaar. Echt, het is een heerlijke prachtige koppel.

Vesna, Lulac, Ilo en Gizmo doen hun ding. Het zijn vrij rustige vogels die niet zo op de voorgrond treden.

Verder verwacht ik vandaag of morgen de kalender. Ik ben wel heel benieuwd hoe het geworden is en hoe het eruit ziet in het echt :)

Ik heb van het weekend allemaal lekkers voor de dieren gehaald voor de kerst. Ik maak voor de mensen weer een heel diner, dan moeten de dieren ook wat lekkers hebben  :)

Ik ga weer even aan de slag. Doei doei!!

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Wat heb je je valkjes toch weer schitterend op de kiek gezet !!  ;D
Hoe de veertjes ook zijn of zitten,ze blijven allemaal even mooi.  ;) :D
Ben ook wel benieuwd wat de arts in Driebergen je gaat vertellen.
Wat jammer dat Neona ineens angstig voor je is geworden.  :-\
Hopelijk is het een periode en is ze over een poosje weer de oude Neona.
Kan je je eigen ook niet een beetje opdringen aan haar,zodat ze merkt dat ze geen angst hoef te hebben voor je ??
Wat hebben mens en valk toch een mzzl als ze met de kerst bij jou eten.
Dat gaat volgens mij een heeeeeeerlijke maaltijd worden.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Monky

Oh, fotograferen als bijproduct  :-X Dan is je bijproduct toch wel fantastisch mooi hoor  :D
Het lijkt wel goed dat het beter gaat met Disa. Misschien gaat het wel vanzelf voorbij  ??? Zou natuurlijk erg vreemd zijn en vele vragen nalaten...
Hopelijk kan de Da over een weekje duidelijkheid brengen. Dan kan je zonder ongerust gevoel het nieuwe jaar in  :D

Waarom Neona nu ineens zo reageert weet ik ook niet  ??? Heb je haar een tijdje 'verwaarloosd' zodat ze misschien minder gewend is aan jou, en meer naar de andere valkjes toetrekt??? Dat is zo het enige waar ik aan denk momenteel...

Leuk dat het met de andere valkjes gewoon goed gaat! Meer hoeft dat niet te zijn :)
Ik ben ook erg benieuwd naar de kalender én naar jou mening daarover natuurlijk.

Groetjes
Romy

*~Jeanine~*

Hoi Monique,

Gelukkig dat het weer wat beter met Disa gaat. Het gaat vast helemaal goed komen.

En wat jij met Neona hebt heb ik hier met Belle. Ze was een heel lief kroelkipje maar sinds ze voor de charmes van Baloo is gevallen en hij op zijn beurt haar weer heeft gedumpt :o :-\ rent ze ook steeds weg als we in de buurt willen komen. Kan haar wel pakken maar uit zichzelf komt ze ook niet meer :'(

Heeft Neona misschien haar oog laten vallen op een knap ventje bij jullie?
Hoop dat ze toch weer haar lieve zelf wordt. Dat blijf ik ook hopen met onze Belle.

De valkjes van jou krijgen dus ook een echt kerstmaal :D
Dat vraagt om ...............

FOTO'S!!!  ;D ;D ;D

Liefs Jeanine

Caroline

Ik kan me de foto's van je kerstdiner van vorig jaar nog herinneren ....

De tafel was prachtig!!!!  :o

Heel veel plezier met de voorbereidingen.  :D

Een kleine vooruitgang voor Disa .... hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.  ;)

Nog een weekje.  :)

Knufje voor mijn mooie ventje en zijn lieve knappe dametje.  :-*

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Yvon,
Dank je  :)
Ik heb me gisteren inderdaad een beetje opgedrongen... het ging wel ietsjes beter, maar het houdt niet over  :P ;D

Hi Romy,
Ik durf niet te zeggen of het vanzelf voorbij gaat. Dat weten we pas als ze door de rui heen is. Ik moet ook maar even afwachten wat de dierenarts zegt. He tblijft vreemd :-\
Ik had gisteren een mail gehad dat het verstuurd werd. Dus ik denk dat het vandaag of morgen binnenkomt, maar met de kerstdrukte weet je het maar nooit. Ik ben wel benieuwd  :D

Hi Jeanine,
Neona zit nu bij Grovertje en Dara in de kooi. Grovertje is een man en Dara een pop. Het is niet echt een koppel, maar ze begonnen wel naar elkaar toe te trekken. Het zou inderdaad kunnen dat Neona met alle macht probeert om Grovertjes aandacht te trekken... het is ook een knappe kerel  ;D

Jammer dat Belle dat ook heeft. Ik ga mijn best doen om haar vertrouwen terug te winnen. Het is zo'n lieverd  :-* Als het mij lukt is er misschien voor jou ook weer hoop  :) Dat is leuk... we geven elkaar hoop... Wat een wereld, hè  ;D

Hi Caroline,
Jeetje, dat weet je nog ??? WOW je hebt een goeie geheugen  :D Het diner wordt ongeveer hetzelfde als toen. Mijn broer is hier vanuit de VS en mijn zes en zwager waren er vorig jaar niet, dus voor hen is het nieuw. Ik heb er nu wat meer handigheid in doordat ik het al een keer gemaakt heb  ;D

Ik zal Zowie en Whooshy een knufje geven  :)
Leuk trouwens dat je Sanne ook die handtekening hebt gegeven  :) Het is ook een schitterende koppel wat erop staat  :D

Ik heb me inderdaad gisteren een beetje opgedrongen bij Neona... Op gegeven moment stapte ze wel op... met moeite... Ik wilde haar uit de kooi halen om het kroelen te oefenen en ze vloog natuurlijk weg  ::) ;D Ik liet haar maar even gaan... lekker vleugeltjes strekken. Ik heb haar daarna weer gekroeld en dat ging goed... ze heeft lekker genoten. Maar ja... het is niet de bedoeling dat als ik haar bij me wil nemen ze meteen de benen neemt. Ik weet ook niet hoe ze dan de volgende keer gaat reageren  :-\ We wachten het af.

Disa is onveranderd. Ze vindt het tien keer niks zo alleen in die kooi. Ik heb steeds zoiets van... zal ik haar toch bij de anderen laten, maar dan is het weer zo'n gestress voor allemaal als ze weer gevangen moet worden over een week...  :-\ Wat een zorgen toch weer...

Gisteren moest ik toch wel even lachen...
Zowie zat in de ringen... er zit dan zo'n kwastje aan de onderkant. Die hebben ze helemaal rul getrokken en Zowie zat er lekker aan te sabbelen. Door dat sabbelen bewoog het kwastje dus... Lulac zat eronder en vond het dus heerlijk om door het kwastje gekroeld te worden. Als Zowie stopte, werd ze boos op hem hahaha. Tja, je moet wat  ;D

Ik ga weer gauw aan het werk. Mijn laatste dag en dan ben ik ruim een week vrij!!! YES!!  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Haha ik kan me zo voorstellen hoe het eruit moet gezien hebben met Zowie en Lulac  ;D ;D ;D

Fijn zeg, een week verlof  :D

Groetjes
Romy

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Monky,

Allereerst bedankt voor je prachtige kerstkaart in mijn dagboekje. Ik wens jou uiteraard ook hele fijne kerstdagen toe. :D

Heb nog even teruggebladerd en je foto's gezien. Ze zijn heel mooi. En Zowie en Whooshy zijn zo een lief koppeltje? :D Dat is leuk om te horen. Whooshy krijgt bij deze een knufje van haar broer Sunny...en oh ja, doe Zowie ook maar een knufje. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki