3 mei 2025, 19:53:51

wat voor popje voor deze mooie man

Gestart door mila, 25 oktober 2008, 20:17:14

« vorige - volgende »

mila

wat voor popje voor deze mooie man.

hij komt uit een albino pop en een bont man.

ik hoor het graag van julllie

ik wil graag door gaan dit soort bonte kleuren....

•=Bonnie=•

Een pop met ook zo'n beetje dezelfde aftekeningen zou mooi zijn, witmasker of split witmasker.  :)

Er zijn nog meer variaties mogelijk maar als deze tekening is wat je wilt kun je daar bij de pop het best aan vasthouden.

Karin

Ik zou een mooie zwaarbonte pop doen, zonder parels en dan split witmasker. Eventueel een cinnamon, maar mocht de man split zijn voor cinnamon is het handig als zij niet cinnamon is  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoe weet je zo zeker dat dit een man is? Als ik lees wat de ouders zijn, zie ik zo gauw niet hoe dat kan.

mila

nou ik geef je eerlijk toe dat hij heel mooi kan fluiten.
maar de kweker die heeft mij gezegd dat een man is :P
nou geloof ik die man wel want dat is een hele goeie bekende van daarom.
haha

Rianne

Ouders:
Vader=Bont split voor Witmasker
Moeder=Witmasker Lutino split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Lutino}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker split voor Bont {X2:Lutino}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont
25.0 % Bont split voor Witmasker
25.0 % Witmasker split voor Bont
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont

Dit moeten de mutaties van de ouders zijn, anders krijg je geen bonte witmaskers. Je ziet dat er geen parels bij staan.
De vader moet sowieso gepareld of split gepareld zijn, is dat zo, dan zijn alle geparelde jongen automatisch popjes omdat dit geslachtsgebonden vererft.
Is de moeder ook gepareld (wat je niet ziet bij een albino), krijg je zowel geparelde zonen als dochters. En kun je dus niet zien wat het geslacht is tot de eerste en tweede rui.

De exacte mutaties van de ouders zou wel handig zijn, is de man bijv cinnamon, is dit geen pop omdat het valkje geen cinnamon is. :)

mila

ja dat begrijp ik van de ouders.
man is een bonte maar durf niet met zekerheid te zeggen dat ie split witmasker is.
de pop is een albino split gepareld volgens mij.
deze is al door de eerst rui heen want ik mocht hem pas ophalen na de eerst rui en hij moest naar de tentoonstelling.
deze ouders hebben dit ook nog nooit gehad is een ouder koppel kreeg eigelijk alleen maar albino's hij heeft nog zo'n 1 zitten van dat koppel.

ik vind het moeilijk om te zeggen.
ik zal de kweker nog een keer vragen wat de ouders splitten zijn.
en dan zet ik het meteen erbij.

groetjs

mariejj

Citaat van: mila op 26 oktober 2008, 15:32:30
ja dat begrijp ik van de ouders.
man is een bonte maar durf niet met zekerheid te zeggen dat ie split witmasker is.
de pop is een albino split gepareld volgens mij.
deze is al door de eerst rui heen want ik mocht hem pas ophalen na de eerst rui en hij moest naar de tentoonstelling.
deze ouders hebben dit ook nog nooit gehad is een ouder koppel kreeg eigelijk alleen maar albino's hij heeft nog zo'n 1 zitten van dat koppel.

ik vind het moeilijk om te zeggen.
ik zal de kweker nog een keer vragen wat de ouders splitten zijn.
en dan zet ik het meteen erbij.

groetjs

De man moet split witmasker zijn want anders komen er geen witmaskers uit.
Een pop kan geen split gepareld zijn.  ;)

Als deze door de rui is geweest dan is het een pop want een man verliest zijn parels dan.  ;)

•=Bonnie=•

Mijn Jelle en Extran zijn beide opaline bonte (bewezen) mannen, ze zijn nu 1,5 jaar oud en hebben nog steeds hun parels. Bij bont blijven de parels vaak langer zitten.

Rob S

Daar komt bij dat er ook zeer regelmatig crossovers plaatsvinden ;)