Laat de ratten tot mij komen!

Gestart door Sjaak, 25 september 2008, 21:01:41

« vorige - volgende »

Sjaak

Lig ik daar gisteren in bed met een lel van een migraine vreseljk veel medelijden met mijzelf te hebben komt De Baas naar boven met een tamme rat!!!!!!! Dat beestje zat zomaar midden in onze woonkamer om het vogelvoer heen te scharrelen. Waarschijnlijk is hij ergens uitgezet of weggelopen. Ik kijk in het mandje en de baas roept meteen: "Hij blijft niet hier!".


Nee, natuurlijk blijft hij niet hier, ik ben ook niet achterlijk we hebben beesten genoeg. Maar om het beestje nu weer buiten te zetten ging mij wat ver, dat overleeft ie niet. Inmiddels zit hij in de kattenmand en morgen worden er briefjes rond gebracht, meld zich niemand dan gaat hij zaterdag naar de opvang.

Vandaag kom ik thuis van het werk, laat de honden naarbuiten en Bo stuift meteen naar de andere kant van de tuin ergens achteraan. Ik denk nog: "Het zal toch niet waar zijn!" Maarjawel, achter de Japanse Esdoorn zit rat nummer 2, het beest stuift onder de deur het stalletje in en ik ga erachteraan. Eenmaal in het stalletje met de deur dicht laat hij zich rustig oppakken en rustig in de kattenmand bij rat 1 zetten. Ze kennen elkaar waarschijnlijk want na wat snuffelen gaan ze prinsheerlijk op het hooi een dutje doen.

Nu zit ik dus met 2 ratten opgescheept die waarschijnlijk gedumpt zijn door iemand anders en kan ik kijken dat ik de diertjes verzorgd krijg.

   

Ik bel de dierenambulance, leg mijn probleem voor en die geven me de naam van een grote dierenzaak  waar ze ook knaagdieren opvangen. Ik bel meteen en de vriendelijk man zegt dat ik ze mag komen brengen als er geen respons op de briefjes komt. Hiep hiep hoera, dat heb ik weer mooi voor elkaar.

Totdat ik rustig zit en mij opeens bedenk dat ik die naam van die dierenzaak ken. Ik graaf diep in mijn hersenpan en kom tot de ontdekking dat ze daar ook slangen etcetc houden cq. verkopen. Ze zullen toch niet mijn ratjes aan de slangen....................brrrrr ik mag er niet aan denken. Aan de andere kant is het duidelijk dat ze hier niet kunnen blijven en dat ik toch maar mooi opgescheept zit met het probleem van een ander. Nouja, we zullen maar hopen dat de eigenaar morgen in tranen voor mijn deur staat met de mededeling dat hij de kooi niet goed dicht gemaakt had.


Bello

Hoi Jacqueline

Ja maar je weet toch dat diertjes hun nieuwe huisje gewoon op gaan zoeken?

zijn het mannetjes of vrouwtjes?

Zien er wel heel leuk uit hoor.

Groetjes Dorothé



Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Citaat van: Bello op 25 september 2008, 21:42:06
Ja maar je weet toch dat diertjes hun nieuwe huisje gewoon op gaan zoeken?


Jaja, dat heb ik vandaag al meer gehoord, maar daar trapt mevrouw van puffelen niet in. Nee joh, dat gaat echt niet, ik stop op het moment alle vrije tijd in de valkjes. Zelfs de honden hebben zich al beklaagd! Ze zijn ook leuk en volgens mij zijn het 2 wijfjes. Ik pak ze ook niet uit de kooi bang dat ik me ga hechten.

Ons gezinnetje is compleet zo. Het bizarre is dat ik altijd een rat heb willen hebben maar de baas wilde niet. Zijn comprimis was een vogeltje en daarom kwamen Tom en Gerrie hahahahahaha

Bello

hihihi

Zo  vind ik zelf een landschildpad ontzettend gave dieren.

hihi ben benieuwd!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

kenay86

jemig hey! voor die ratten mazzel dat ze niet bij iemand naar binnen zijn gegaan met slangen ofzo :) ik hoop ook niet dat je ze weg hoeft te brengen naar die dieren winkel met slangen want die worden gewoon gevoerd daar omdat volwassen ratten niet verkopen :( je zou kunnen kijken op het ratten forum of op het hamster forum, daar zijn genoeg mensen die de ratjes wel op willen vangen al dan niet tijdelijk.. het is dat je zover weg woont anders had ik ze opgehaald en anar de opvang hier gebracht..

ik hoop dat de eigenaars snel bij je voor de deur staan!

Rianne

Het is dat je echt ver weg woont, anders had je ze wel hier mogen brengen. We hebben zelf 3 tamme ratjes, allen dames, er kan niks meer bij maar wij vinden ze echt leuk en ondanks de beestenboel hier zouden er nog wel 2 loge's bij kunnen. Niet naar de dierenwinkel brengen hoor! Als de eigenaar zich niet meld, zijn er vast wel andere mensen die ze van je over willen nemen!

Sjaak

De ratjes zijn inmiddels opgehaald door de Ratten Opvang Lage Landen. Dat moest van mij met spoed want ik verdacht een ervan mijn Gerrie te hebben aangevallen. Die had nl. vanmorgen bloed op zijn neus. Ik heb de beestjes dus met kooi en alles buiten gezet en tegen de opvang gezegd dat er spoed aan te pas moest komen.

Achteraf gezien kan het die rat nooit geweest zijn want volgens de dame van de opvang is het onmogelijk dat hij de kooi uit gekomen is. En het bloed op zijn neus was geen bloed maar een of ander stofje dat ratten afscheiden als ze zich niet op hun gemak voelen, porfyrine genaamd.

En met Gerrie gaat het inmiddels ook weer prima.

Kimm

a gossie, voelde die rat zich dan op zijn gemak bij gerrie?

gelukkig alles goed!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010