16 mei 2025, 00:43:34

overleden valkje

Gestart door lynette, 3 september 2008, 14:20:55

« vorige - volgende »

lynette

hallo,

ik weet niet ofdat ik het in de goede topic plaats.

Zojuist is een van mijn valkjes overleden.
Ik wil op dit valkje sektie laten plegen maar waar moet ik wezen en wat zijn de kosten?

Er zijn meerdere valkparkieten ziek/verzwakt  :'( :censuur
en wil zo snel mogelijk uitsluitsel. De vogels hebben momenteel al een AB van vogelarts gehad maar toch helaas heeft Cismo het niet gered  :'(

Alvast bedankt

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

ach meid wat verdrietig!
ik weet de kosten niet maar dat weet een da wel. ik zou hem even bellen als ik jou was en misschien weet iemand anders hier wel wat het kost.
ik wens je ontzettend veel sterkte hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Lynette,

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je lieve Cismo.

Ik zou het valkje wel in de koelkast bewaren. Niet in de vriezer want dan richt je voor de sectie meer schade aan.

Wat het kost weet ik niet.

Liefs Anja

lynette

Bedankt dames

Cismo heb ik in de koelkast gelecht ingepakt in wat doekjes en folie. Dat heb ik ooit gelezen dat een vogel waar sectie op vericht moet worden niet in de vriezer mag.

Me vriend komt straks thuis en ga dan gelijk aan het bellen.

Vind het echt vreselijk naar idee dat Cismo in de koelkast lig  :-\ :'(

groetjes Lynette

lynette

Autopsie

Een gestorven vogel kan voor autopsie aangeboden worden. De pasgestorven vogel wordt zo snel mogelijk afgekoeld. Bij voorkeur wordt de vogel in een koelkast bewaard. Invriezen heeft niet de voorkeur, omdat hierdoor weefselstructuren kunnen veranderen, wat het onderzoek bemoeilijkt. Vervolgens wordt de vogel zo vers mogelijk in aluminiumfolie verpakt. Hieromheen een laag kranten en dit alles in een doosje. Dit kan via het postkantoor verstuurd worden naar een dierenarts, vergezeld met gegevens over de vogel. Geef de dierenarts zoveel mogelijk gegevens over de vogel, zoals leeftijd, geslacht en voorgeschiedenis van de ziekteproblemen.

Bij autopsie wordt de mogelijke doodsoorzaak onderzocht. Zeker als er meerdere vogels aanwezig zijn, is dit erg belangrijk. Wanneer de vogel een besmettelijke ziekte bij zich droeg, kan dit worden bepaald en kan mogelijk ook de rest van de vogels behandeld worden.

Dit stukje zocht ik  :D maar kon het goede zoekwoord niet vinden

Fre

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg naar voor je vind en kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk wil weten hoe dit kon gebeuren.

Ik heb een keer een vogel moeten laten inslapen bij de dierenarts en toen zei ze dat ik evt. sectie kon laten verrichten, maar dat ik dan wel rekening moest houden met zo'n 80 euro en dit zou dan in Utrecht gebeuren op een universiteit geloof ik.

Ik heb het toen niet gedaan (voor mij was de oorzaak duidelijk genoeg), maar houd een beetje rekening met dit bedrag.

Groetjes, Fre

Caroline

Hoi meis .... balen dat niet alleen Cismo is overleden maar dat er nog meerdere ziek zijn.  :'(

Inderdaad .... niet in de diepvries .... koelkast is wel aan te raden met deze temperatuur.

Sectie kun je laten verrichten bij bijv. Dr. Feld, de kosten hier zijn rond de € 35,=

Mocht je hiervoor kiezen kun je Cismo in de folie pakken en in een doosje verzenden naar het kliniek van Dr. Feld .... waar je na onderzoek telefonisch de uitslag op kunt vragen.

Na onderzoek kun je eventueel Cismo teruggestuurd krijgen (niet meer open maken hoor) mocht je Cismo een plaatsje geven in je eigen tuin.  ;)

Heel veel sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Bedankt voor jullie berichtjes

Ik ga maandag (morgen) naar prinsenbeek Kliniek De Baronie

Hier breng in Cismo heen en inmiddels de overleden Leyla.
Ze had de zelfde symptomen als Cismo.

Ik laat het weten als ik de uitslag heb

groetjes Lynette

Rianne

Hoi,

wat was de uitslag van de sectie?