28 maart 2024, 21:50:34

staart van opalines

Gestart door *Yvon, 15 september 2008, 17:37:41

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Vanmiddag viel me op bij de opaline jongen van 5 weken dat de 1 een gele staart met een zwart lijntje heeft en de ander niet,die is grijs.  ::)
Keek ik naar de volwassen opalines(popjes),die hadden ook een gele staart met een zwart lijntje erop.
Wijs dat er nou op dat die met de grijze staart een man is ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Met de uitzonderingen daargelaten, worden alle jongen geboren met het verenkleed als dat van de pop. Op een leeftijd van 5 weken is het daarom niet te zeggen of een jong man of pop is, tenzij je dat weet door de vererving :)

*Yvon

Hoi hoi

We weten de geslachten niet van deze jonge van 5 weken.
Daarom vind ik het dus vreemd dat er 1 een grijze staart heeft.  ::)





Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Yvon,
Wat apart die grijze staart......
Het verschil is echt heel duidelijk te zien.
Ik ben benieuwd....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Heel apart, bij de bovenste foto dacht ik dat het om een witmasker ging :P. Ik heb ook geen idee hoe het zou kunnen komen.

mariejj

Alle kleur bij de linker is minder fel,, 
Ik zou t ook niet weten  ;D

Quendi

Soms hebben jonge mannetjes in het nest al minder parels, dus kan de staart ook minder geel zijn van mannetjes in het nest. Heel logisch lijkt me...

Groetjes Sietske

Quinten

Het jong met de grijze staart heeft volgens mij iets van bont in zich ( kijk maar eens naar de kuif!) en volgens mij kan het daar te maken mee hebben .......

Volgens mij is het dan ook wel een mannetje ( maar daar kan ik niets 100% over zeggen) Wat zijn de ouders ???

*Yvon

Hoi hoi

Het valkje is zeker niet bont,het heeft alleen maar een splitvlek.
Verders geen gele veertjes te bekennen alleen de pareltjes dan.  :D
Het is wel split bont.  :)



Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >