17 mei 2024, 18:06:07

Valkje eet slechter

Gestart door Angelique84, 9 oktober 2008, 08:31:54

« vorige - volgende »

Angelique84

Hallo...

Mijn valkje, man van 7 maanden, eet de laatste tijd slechter. Ik zie hem wel eten, maar dan is ie nog geen minuut bezig. Zonnepitten eet hij ook niet meer. Als ik trosgierst ophang, dan eet hij dit wel in 1 keer op. Zijn gewicht was eerst rond de 89, nu nog 80, 81.
Hij zit verder niet bol ofzo en slaapt op 1 poot, maar ik vind hem wel druk (schreeuwt vaak) en laat partnergedrag zien. Als ik de kamer uitloop, dan begint hij te schreeuwen. Hij houd me ook continue in de gaten. Dit is ook erger geworden tijdens zijn eerste rui die hij pas heeft gehad. Kan het afvallen ook hiermee te maken hebben of iets anders?
Eten en vers water heeft hij altijd beschikbaar.
Zijn ontlasting heb ik al opgestuurd en daar moet ik morgen voor bellen.

Alvast bedankt, groetjes, Angelique

Saar

Hoi Angelique,
Ik hoop dat je er snel achter bent wat Chico mankeert..
Zelf vermoed ik dat het een combinatie is van de rui en t feit dat ie jou als partner ziet :-\ Ik heb hetzelfde probleem met Chico zijn zus, Ludo... Die wordt ook gek zodra ze mij niet ziet.

Na de vakantie toen ben ik weer 5 dagen per week gaan werken. Vrijdag ochtend was ze dus duidelijk niet lekker.. Was ze 7!!!! gram in 1 dag afgevallen. Ben op zaterdagmorgen meteen naar de vogelarts gegaan. Die heeft de ontlasting op de kweek gezet en die kon dus niks vinden.
Ludo heeft dus last van een gedragsprobleem. Als ik nu ga werken dan is ze rustig. Maar als ik thuis ben, en ik loop weg zonder te zeggen ben zo terug of ik ga boodschappen doen dan breekt ze bij wijze van spreke de boel af ::)
Nou hopelijk heb je de uitslag van het onderzoek snel...
Groetjes Saar :-*