5 juni 2025, 12:48:42

1 man+ 1 vrouw, eigen kweek erbij?

Gestart door Nadja86, 14 september 2008, 19:44:06

« vorige - volgende »

Nadja86

nou ik ben inmiddels wel wat weizer geworden door alle berichtjes op het forum maar nog niet helemaal tevreden.

ik zelf heb 1 man kiko en 1 popje, mini.  deze gaan heel goed samen. nu hebben zij een nestje.

ik wil er graag een valkje bij maar kan ik ook een jong valkje uit hun nest houden? of moet ik een valkje van buitenaf halen?

ik wil nog wel een keer een nieuw nestje met mijn huidige koppel nemen, kan dat? of krijg je dan inteeld?

en,
is het zo dat een koppel word gevormd voor het leven. dus stel ik zet een man en vrouw bij hun erbij dan blijven mini en kiko bijelkaaren vormen de andere automatisch ook een koppel (als het klikt) of krijg je dan een mix?

zo heel wat vragen maar is wel van belang voor wat ik ga doen! ik hoop dat iemand mij wil helpen, maar dat geloof ik wel
bedankt

Landiej

"ik wil nog wel een keer een nieuw nestje met mijn huidige koppel nemen, kan dat? of krijg je dan inteeld?"

Van inteelt is alleen sprake als je broer/zus of valkjes met andere directe familiebanden gebruikt voor de kweek. Twee nestjes van hetzelfde koppel hoeven dus geen probleem te zijn.

Verder dacht ik inderdaad dat valkjeskoppels gevormd worden voor het leven. Dit betekent niet dat je geen uitzondering kan hebben. Je man zou er zomaar met de nieuwe pop vandoor kunnen gaan ;)