mijn valkparkiet vliegt overal tegen aan, wat nu???

Gestart door bianca33, 16 september 2008, 17:57:14

« vorige - volgende »

bianca33

Hallo allemaal,

mijn valkparkiet balou vliegt overal tegenaan en ik weet niet meer wat ik er tegen moet doen dus tot nu toe laat ik hem maar weer in de kooi wat ik zielig vind en wat niet mijn bedoeling was want ik zie mijn huis als zijn huis.
Ik heb balou sinds 2 juni van dit jaar en hij was toen ongeveer 8 weken oud. Ik heb hem langzaam tam gemaakt. Tot nu toe is hij nog niet volledig tam want soms rent hij weg voor mijn hand en als hij buiten zijn kooi is komt hij ook niet altijd naar mij dus volgens mij vertrouwd hij mij nog niet volledig. Maar ik wil hem dus niet ontzeggen om uit zijn kooi te gaan. Ik heb hem nu ongeveer 20 keer eruit gehad en telkens vliegt hij tegen de muur, kasten, deuren, kortom overal tegen aan. Zelfs als hij ongeveer naar zijn kooi vliegt en daar schijnbaar op wilt landen knalt hij nog tegen de muur. Laatst vloog hij tegen de muur in de keuken en belanden achter mijn oven!! Vanaf toen heb ik hem niet meer eruit gehaald. Ik vind het te gevaarlijk maar ook zo oneerlijk want opgesloten zitten, tja.....
Dus alsjeblieft kom met alle tips die je maar weet!!!!
Ik maar zeker balou zal er erg mee geholpen zijn.

groetjes balou en bianca

Kimm

hoi,

ik zou in jouw geval hem laten kortwieken door iemand die dat goed kan. dan zal het zeker beter gaan en kan hij zich ook niet verwonden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bianca33

Hoi kimm,

maar is dat niet slechter voor zijn algehele conditie want dan kan hij niet meer vliegen? Het klinkt zo drastisch :-\

groetjes bianca

Kimm

ze kunnen nog wel vliegen maar geen hoogtes en vaart meer maken. dit is tijdelijk . als ze weer in de rui komen worden de veertjes vervangen en komen er weer nieuwe veren aan. de conditie gaat absoluut niet achteruit. ze moeten meer kracht zetten waardoor de borstspier sterker gaat worden. hierdoor krijg je hem weer makkelijker in de kooi, maar wat belangrijker is, is dat hij zich niet te pletter kan gaan vliegen. als de veren weer terug zijn dan gaat het daarna ook vast weer beter.
kortwieken is niet erg, als het maar goed gebeurd. leewieken bestaat ook maar dat is verboden en erg zielig.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Als hem wilt laten kortwieken kan je alleen wat van de langste vleugelveren laten knippen.
Dan kan die nog wel vliegen alleen een stukje minder snel en minder hoog.
Helemaal kortwieken zodat hij niet meer kan vliegen zou wel zielig zijn ja.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >