29 maart 2024, 09:23:14

Buitenkant van linkervleugel bloedt

Gestart door Tara, 20 oktober 2002, 16:06:04

« vorige - volgende »

Tara

Hoi, 't is misschien wel een site van valkjes, maar ik heb eigenlijk een vraagje over mijn ene grasparkiet, Luna. Gisteren waren er 2 vrienden van mijn  broer met m'n broer aan 't spelen en die ene haalde Laiko(valkparkiet) uit de volière. Ik was ontzettend boos, want er konden vogels weggevlogen zijn!
Toen ging ik kijken naar Laiko en zag ik bloed aan haar rechterpoot en wat erboven aan haar pluimen. Ik keek en vond geen wonde, dus was het bloed niet van haar, dan ging ik meteen naar de andere vogels kijken, maar zag niets. Vanmorgen haalde ik Laiko uit om wat bij mij te zitten en zo, en ik ging nogmaals kijken naar mijn vogels en zag dat Luna aan haar kopje wat bloed had(maar niet zo duidelijk te zien was) en aan haar linkervleugel aan het uiteinde. Ik keek of er geen wonde op haar kopje was en vond niets. Maar alleen bloedt haar vleugel. En 't is zeker niet weinig. Mijn pyjama zit onder 't bloed  :-/ Weet iemand wat hier gaande was? Ik heb ook zitten denken dat Laiko en Luna hebben gevochten, maar dat kan ik eigenlijk niet geloven.
Hopelijk weet iemand raad, groetjes, Tara&Co

tiny

ik denk dat die hem gekwetst heeft aan de draad>.
die zijn zo fragile dat die niet veel mogen mankeren.
het zal wel goed komen.
groetjes


Tiny

Peter

Hoi Tara,

Vervelend zeg dat er een parkietje gewond is, het gebeurd ook weleens dat ze de vleugel ophalen aan iets scherps. Er kan ook misschien gevochten zijn, of ze zijn misschien ergens heel erg van geschrokken. Bijvoorbeeld een kat tegen de voliere waardoor de parkietjes overal tegen aan gevlogen zijn. Het is erg moeilijk om op afstand daar een oordeel over te geven, alleen en tip: Goed kijken of het goed blijft gaan! En alvast veel sterkte!!!

Groetjes,
Peter

cisca

Hallo Tara.
kan het misschien zijn dat je parkietje een bloedpen heeft dan bloed het ook heel erg als de pen breekt of beschadigd is waarschijnlijk als het zo is heeft je parkietje geprobeerd de pen te trekken en hem zelf beschadigd bloedpennen zijn voor een parkiet heel iritant en ze doen hun best om ze weg te krijgen.
als dit niet het geval is dan heeft hij gevochten of ergens tegen aan gezeten.

Tara

Hoi Cisca, ik denk dat het is wat jij hebt gezegd, want mijn vogels zouden echt niet gaan vechten hoor;)
Groetjes, Tara&co

franky

hallo iedereen
mijn lutino heeft dat ook maar dan aan de beiden vleugels maar het kan ook een gat zijn want je ziet een klein plekje dat zwart s aan de beiden kanten en hij kan ook nie vliegen
groetjes,frank