4 mei 2025, 08:06:37

Welke splits??

Gestart door Peeps-Iago, 13 september 2008, 21:54:54

« vorige - volgende »

Peeps-Iago

Hoi,

Ik heb hier 2 valkjes die een koppeltje gevormd hebben.
Man is een Bronzefallow,pop is een witmasker cinnamon lutino opaline split bont of een bonte witmasker cinnamon lutino opaline. Aangezien het een spierwitte vogel is weet ik niet zeker of ze bont is of split bont.
Nu heb ik al vele berekeningen achter de rug maar kom er niet uit.
In het nestje lagen
1- bonte wildkleur
2 en 3- Cinnamon
4- opaline wildkleur
5- opaline cinnamon

De cinnamon komt overal wel in de lijst maar ik stuit ofwel op gewone wildkleuren en geparelde maar dan geen bonte, wel bonte geparelde dus ik kan even niet volgen.
Of kan het zijn dat de bonte of de opaline wildkleur een cross over is??

Groetjes Lin

*Esther*

Citaat van: Peeps-Iago op 13 september 2008, 21:54:54
Hoi,

Ik heb hier 2 valkjes die een koppeltje gevormd hebben.
Man is een Bronzefallow,pop is een witmasker cinnamon lutino opaline split bont of een bonte witmasker cinnamon lutino opaline. Aangezien het een spierwitte vogel is weet ik niet zeker of ze bont is of split bont.
Nu heb ik al vele berekeningen achter de rug maar kom er niet uit.
In het nestje lagen
1- bonte wildkleur
2 en 3- Cinnamon
4- opaline wildkleur
5- opaline cinnamon

De cinnamon komt overal wel in de lijst maar ik stuit ofwel op gewone wildkleuren en geparelde maar dan geen bonte, wel bonte geparelde dus ik kan even niet volgen.
Of kan het zijn dat de bonte of de opaline wildkleur een cross over is??

Groetjes Lin

Hoi Lin,

Je man kan split zijn opaline cinnamon en bont. Je popje, weet je zeker dat zij cinnamon inzich heeft? Ze is toch helemaal wit? Het kan ook nog zijn dat beide split bont zijn.

Waar kom je niet uit, mbt de mut calc?

gr Esther

Peeps-Iago

Hoi Esther,

Ik weet zeker dat het popje cinnamon heeft,ze is eigen kweek en komt uit een witmasker cinnamon split lutino en een bonte opaline cinnamon witmasker. Ze heeft ook zo'n hele lichte bruine waas op haar vleugeltoppen.
De man heb ik gekocht dus zijn voorouders ken ik niet maar als ik split bont-cinnamon en opaline op de mutaciecalculator ingeef krijg ik vannalles behalve de combinatie en gewoon wildkleur bont en wildkleur gepareld. Ik krijg wel bont gepareld eruit dan samen met gepareld en indien ik wat speel met de X1 en X2 ook gewoon bont maar dan is het geparled weer weg ???
Kan niet volgen heb de koper terug gemaild en die zegt dat ik een co-dominante bronzefallow split cinamon-gepareld en bont.

Alvast bedankt en groetjes Lin

Verenpakje

Als je binnen 1 nest zowel Cinnamon, Opaline Cinnamon en Opaline krijgt heb je idd te maken met een crossover.

Wat ik wel eens begrepen heb, is dat het cross-over gebeuren dan voornamelijk voorkomt bij het Opaline gedeelte binnen de mutaties.

Groeten, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

Peeps-Iago

Hoi Rene,

Bedankt ik dacht het ook al,weet iemand of de opaline nu een popje is met zekerheid dan?

Groetjes Linda