25 april 2024, 18:32:05

Grijze witstaart (met foto's)

Gestart door •=Bonnie=•, 8 september 2008, 16:05:03

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

8 september 2008, 16:05:03 Last Edit: 8 september 2008, 17:14:13 by -•=Bonnie=•-
 De titel is uiteraard een geintje... maar het is echt een witmasker met een witte staart. Daarnaast heeft hij aan 1 kant "schimmel tekening". Bijgaand een aantal foto's ter illustratie. Het is volgens berekening een man, split cinnamon / lutino / bont

Ouders:
Man: albino ofwel lutino witmasker (splits onbekend)
Pop: cinnamon bont bleekmasker split witmasker








kenay86

van de man is geen split  bekend.. kan het niet wezen dat de wittestaart komt door dat hij ook split bont is? split bont x split bont geeft bont toch? dan zou hij gewoon enkel de staart als bont hebben :D

•=Bonnie=•

Citaat van: kenay86 op  8 september 2008, 18:38:47
van de man is geen split  bekend.. kan het niet wezen dat de wittestaart komt door dat hij ook split bont is? split bont x split bont geeft bont toch? dan zou hij gewoon enkel de staart als bont hebben :D


Dat  zou kunnen, maar dan blijft het bijzonder ik heb nog nooit een bonte zonder bonte kop en zonder bont in de slagpennen gezien. En vaak als valkjes zwaar bont zijn, zitten er veel bonte veren in de staart. Bij getekend bijv. zijn bonte staartveren een hardnekkig veel voorkomende fout.  :)

kenay86

ik ben benieuwd wat andere ervan zeggen en vooral hoe hij uitgroeit :)

mariejj

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  8 september 2008, 19:09:08
Citaat van: kenay86 op  8 september 2008, 18:38:47
van de man is geen split  bekend.. kan het niet wezen dat de wittestaart komt door dat hij ook split bont is? split bont x split bont geeft bont toch? dan zou hij gewoon enkel de staart als bont hebben :D


Dat  zou kunnen, maar dan blijft het bijzonder ik heb nog nooit een bonte zonder bonte kop en zonder bont in de slagpennen gezien. En vaak als valkjes zwaar bont zijn, zitten er veel bonte veren in de staart. Bij getekend bijv. zijn bonte staartveren een hardnekkig veel voorkomende fout.  :)


andersom toch?   bont= de wit/geel veren  dus de grijze staartveren zijn dan toch de foute?  ;)

Ik vind het een prachtig valkje  :D

•=Bonnie=•

Citaat van: mariejj op  8 september 2008, 20:56:10
Citaat van: -•=Bonnie=•- op  8 september 2008, 19:09:08
Citaat van: kenay86 op  8 september 2008, 18:38:47
van de man is geen split  bekend.. kan het niet wezen dat de wittestaart komt door dat hij ook split bont is? split bont x split bont geeft bont toch? dan zou hij gewoon enkel de staart als bont hebben :D


Dat  zou kunnen, maar dan blijft het bijzonder ik heb nog nooit een bonte zonder bonte kop en zonder bont in de slagpennen gezien. En vaak als valkjes zwaar bont zijn, zitten er veel bonte veren in de staart. Bij getekend bijv. zijn bonte staartveren een hardnekkig veel voorkomende fout.  :)


andersom toch?   bont= de wit/geel veren  dus de grijze staartveren zijn dan toch de foute?  ;)

Ik vind het een prachtig valkje  :D


Dat bedoel ik ook *grin* maar in een bijna gele/witte staart ben je geneigd de grijze veren de bonte te noemen. Net zoals je zegt dat er bonte vlekken op de schouders zitten, terwijl ze daar dus eigenlijk net niet bont zij  ;D

Ik bedoel dus de grijze staartveren in elk geval.

*Esther*

Als het een mannetje is? Wat gebeurd er dan met de grijzige vlekken, verdwijnen die dan net als de parels verdwijnen bij mannetjes??

•=Bonnie=•

Ik heb geen idee... het kunnen in dit geval ook geen parels zijn, de pop heeft geen parels. Het moet een man zijn omdat de vader lutino witmasker is (ja de vogels zitten alleen in een vlucht). Het komt wel voor dat een zichtbare geslachtsgebonden mutatie als lutino niet overerfd op de vrouwelijke nakomelingen maar dat is veel zeldzamer dan een reversed crossover van geslachtsgebonden mutaties als split.

We zullen het wel zien, wel grappig dat er dit jaar ineens meerdere opduiken op het forum. De witte staart vind ik eigenlijk nog grappiger dan de "schimmel" vorming.