20 april 2024, 05:10:36

Valkjes met "schimmel" patroon

Gestart door •=Bonnie=•, 7 september 2008, 20:11:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

7 september 2008, 20:11:29 Last Edit: 7 september 2008, 20:15:14 by -•=Bonnie=•-
Onlangs kwamen er wat valkjes  voorbij met een patroon dat leek op "schimmel". Vlekkerige witte vlekken alsof je aan het verven bent terwijl er bijna geen verf meer op je kwast zit.

Ik kon de topics met de foto's ervan niet meer vinden. De reden dat ik het vraag is dat ik ook zo'n jong denk heb. Alleen zit de "schimmel" bij de mijne maar aan 1 kant... De normale kant is gewoon witmasker grijs, niet opaline oid. Een ander grappig iets is dat het een witte staart heeft en een deels witte rug, verder niets dat op bont wijst, geen bont in de nek en kuif, geen bont in de slagpennen. :o ??? ::)

De ouders:

Man: witmasker lutino splits onbekend.
Pop: cinnamon bont bleekmasker split witmasker.

Binnenkort zal ik foto's plaatsen, het jong zit nog niet helemaal in de veren.

Het gaat me dus om de foto's van die andere jongen en ik ben ook benieuwd of die bij iemand zijn die ermee wil kweken om te zien wat het wordt. Misschien heeft hij of zij dan belang bij de mijnde. Dit zou volgens berekening een man moeten zijn.

•=Bonnie=•

7 september 2008, 20:16:34 #1 Last Edit: 9 september 2008, 09:05:55 by Sanna
Ondertussen heb ik het topic gevonden... het ging om deze twee valkjes. Als de eigenaren nog aanvullende info hebben? Graag :)





Lin

7 september 2008, 20:33:41 #2 Last Edit: 7 september 2008, 20:36:01 by Lin
ik neem aan dat de eigenaren al bericht zijn door je. Waren die andere nog van een bepaald geslacht dat je weet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Nee heb ik niet bericht wat ik weet niet wie de eigenaren zijn, de geslachten van deze valkjes weet ik ook niet. De mijne zou een man moeten zijn.

•=Bonnie=•

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  7 september 2008, 20:11:29
Onlangs kwamen er wat valkjes  voorbij met een patroon dat leek op "schimmel". Vlekkerige witte vlekken alsof je aan het verven bent terwijl er bijna geen verf meer op je kwast zit.

Ik kon de topics met de foto's ervan niet meer vinden. De reden dat ik het vraag is dat ik ook zo'n jong heb. Alleen zit de "schimmel" bij de mijne maar aan 1 kant... De normale kant is gewoon witmasker grijs, niet opaline oid. Een ander grappig iets is dat het een witte staart heeft en een deels witte rug, verder niets dat op bont wijst, geen bont in de nek en kuif, geen bont in de slagpennen. :o ??? ::)

De ouders:

Man: witmasker lutino splits onbekend.
Pop: cinnamon bont bleekmasker split witmasker.

Binnenkort zal ik foto's plaatsen, het jong zit nog niet helemaal in de veren.

Het gaat me dus om de foto's van die andere jongen en ik ben ook benieuwd of die bij iemand zijn die ermee wil kweken om te zien wat het wordt. Misschien heeft hij of zij dan belang bij de mijnde. Dit zou volgens berekening een man moeten zijn.

*Esther*

Volgens mij moet je voor de eigenaren Valerie en Gerda hebben?

♪ Marlies

Inderdaad, dat ene valkje is van Valerie. :D

Valerie

Hoi hoi,

Die ene is van mij, dat klopt. :)
Die blijft ook bij me, omdat dit het enige jong is van Peppie dat ik nu over houd. ;)

Ik heb met een kweker uit Duitsland gemaild, die ook deze mutatie heeft.
Hij mailde dat het volgens hem een vertekend opaline is. Hij heeft 2 mannetjes, maar krijgt uit deze 2 mannetjes niet opnieuw schimmel.
Mijn "schimmel" ziet er nog steeds even mooi uit.
Ik moet nu nodig een naam gaan verzinnen.  :-X



Ik zie in mijn valkje duidelijk: vervaagde parels, bont op de kop en nek (niet in de slagpennen).

Groetjes,

Valerie



•=Bonnie=•

8 september 2008, 09:08:37 #8 Last Edit: 8 september 2008, 10:05:50 by -•=Bonnie=•-
Hey Valerie, en is de jouwe een man of een popje? Wat zijn de ouders van deze vogel?

Ik zal nu even foto's maken van de mijne.

Valerie

De ouders zijn Peppie  :'( Wildkleur man, split voor bont X1 cinnamon gepareld X2 lutino en Luna, cinnamon pop, kanssplit bont.



♥Debby♥

ooo wat een mooie valkjes!  :o

heel erg apart! ben benieuwd naar de foto van jouw valkje bonnie.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Oh Valerie .... wat is het valkje mooi geworden .... heeft het trouwens al een naam gekregen??

Het feit dat het parels zijn betekend dat het een popje is dus pareltjes behoudt .... ben benieuwd of ze na de rui er hetzelfde door komen.

Ik vind haar heel erg bijzonder.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Dankje, Caroline.
Nee, het heeft nog geen naam. Ik zat te denken aan Stippie, maar weet niet of dat erg leuk is.




Saar

Mijn Ludo ( lientje) heeft ook van die vlekjes in de vleugels...
Ik dacht eerst dat het poepvlekjes waren omdat ze op de uiteinden van haar vleugelpennen zitten :-[ Ikben er 99% zeker van dat het een wildkleur pop is, deze week krijg ik als het goed is de dna uitslag. Ik zal kijken of ik vandaag foto's kan plaatsen.
Groetjes Saar :-*


PS: Bonnie, het is een jong van Kyra...