12 mei 2024, 13:15:15

Met alles spelen

Gestart door Suzanne3007, 5 september 2008, 01:02:33

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Hoi allemaal,

Ik heb 2 valkjes, Rox en Dex. Ze zijn ontzettend lief. 's avonds zijn ze altijd los en lopen dan waar ik bezig ben. Ze volgen me steeds... Nu ook zitten ze steeds op mijn hand als ik aan het typen ben. Ze zijn erg nieuwsgierig en knagen en spelen  aan en met alles. Nu ook aan al mijn spullen daar ben ik minder blij mee. Ik heb wilgentakken liggen als ze eruit zijn op tafel. Ook heb ik die in de kooi hangen. Als ze het doen zet ik ze op hun kooi (straf), maar komen ze weer naar me toe  gevlogen en knuffelen (slijmen) en gaat het weer 5 min goed. Dan beginnen ze weer. Ik herhaal de handeling, maar ze blijven het doen. Hoe kan ik het ze afleren?  Ze zijn nog heel jong en moeten alles nog leren. Verder lees ik ook veel over gedragsverandeling in de puberteit... kan je er iets van te voren aan doen om dit tegen te gaan? of te verminderen?
Ze zijn nu zooo leuk en zou het jammer vinden als dit overgaat...

Hermien

Nou, het zijn geen mensen hè? Sommige dingen kun je ze wel afleren. Zo mogen mijn 'mannen' beslist niet op mijn hoofd landen en dat doen ze ook niet meer. Maar voor het overige is álles bij mij in huis speelgoed, behalve wat ik aan speelgoed voor ze kóóp. Daar kijken ze niet naar om als ze vrij rondvliegen. Moet je dus mee leren leven.

Wat de pubertijd betreft valt daarover vooraf niet zoveel over te zeggen. Ik denk toch dat veel zal afhangen van jou eigen gedrag. Zoals al gezegd, heb ik drie mannekes, waarvan de jongste nog in de pubertijd zit. Wil niet meer op schoot kroelen enzo. Doe ik toch. Goofy, die net uit de pubertijd is, was heel druk en soms gewoon lastig. Nu is hij weer helemaal de oude, kroelkoning en superlief! Gabber, mijn valkje van 7 jaar kan ik me de pubertijd niet meer van herinneren en met Silvo komt het ook weer goed. Zolang ze maar weten wie hier in huis de baas is.

Dusss, niet al te bang zijn, maar gewoon blijven doen wat je nu ook met ze doet.

Geniet maar van ze.