28 maart 2024, 10:10:43

benaming lutino geelwang bronze fallow?

Gestart door *Esther*, 4 september 2008, 11:10:04

« vorige - volgende »

Rianne


nick01

oke rode ogen niet echt superfel op deze foto maar goed foto's zijn moeilijk.
ik durf niet te zeggen met zekerheid of dit een fallow is of niet.

1 ding vind ik wel grappig , die van jouw is wel fallow maar die van mij niet terwijl die van mij fellere ogen heeft en die ook nog eens ouder is  ::).

*Esther*



Zullen we het weer over de combi met geelwang hebben?

nick01

2 oktober 2008, 01:32:53 #33 Last Edit: 2 oktober 2008, 01:34:45 by nick01
waarom per se combi geelwang , je wilt toch weten waarom die vogel zo geel kleurt?
dan moet je toch kijken welke mutatie dat doet in combinatie met bronzefallow  :-[?


*Esther*

Citaat van: *Esther* op  4 september 2008, 11:10:04
Het valt mij op dat in topics, ook in Belgie of marktplaats over valkparkieten gesproken wordt die;

lutino geelwang bronze fallow zijn.

Maar is het niet zo dat deze vogels geelwang bronze fallow zijn en dat er helemaal geen lutino aan te pas komt? Maar dat ze aan de buitenkant alleen als een lutino-geelwang  er uitzien? En ze daarom dus zo genoemd worden.

Anders zouden er namelijk al veel meer lutino-geelwangen moeten zijn?
Omdat het bronze-fallow er makkelijk uit te kweken is.

gr Esther




Niet helemaal Nick.  ;)

nick01


jij wilt weten of die lutinobronzefallowgeelwangen wel echt lutino zijn.(in het eerste deel van de vraag)
ik zeg jij wilt weten wat die gele kleur veroorzaakt. (lutino of een andere mutatie?)

is dat niet tzelfde alleen anders verwoord?

I_Xyzyx_I

In combinatie met geelwang.. waarschijnlijk cinnamon geelwang bronzefallow.

Zonder geelwang, ook waarschijnlijk cinnamon bronzefallow, maar er zullen ongetwijfeld een paar lutino bronzefallows tussen zitten.

Zelf heb ik op dit moment een vogel zitten waarvan gezegd word dat dit een lutino opaline bronzefallow is, dit is een vogel precies als een bronzefallow opaline alleen dan is de bronzefallow kleur lichter. Hiervan werd gezegd dat het ook platinum kon zijn, maar waarschijnlijk is het geen van beide en is het gewoon.. bronzefallow opaline alleen dan in een lichtere vorm.

Ik zeg niet dat de vogels van Rianne geen lutino bronzefallow is, maar ik denk dat lutino bronzefallow toch licht bruine waas heeft in tegenstelling tot cinnamon bronzefallow. Want cinnamon lutino is een vogel waar de cinnamon kleur word opgebleekt door de lutino, daardoor is de kans groot dat dit ook gebeurd bij bronzefallow. Maar het kan zijn dat het wel alles opbleekt, zeker weten doe je het niet tot de vogels een jaar oud zijn en ze dan nog steeds de rode ogen hebben.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Jasper, ik heb een 2 jarige cinnamon bronze fallow geelwang en die heeft ook geen bruine punten, en hier zit zeker weten geen lutino in omdat de moeder geen lutino is, en het koppel zit apart.

I_Xyzyx_I

Hoi Rianne

Ik zei dat cinnamon en bronzefallow elkaar opheffen.
Bij lutino en cinnamon krijg je een licht beige vogel, dus het cinnamon word opgebleekt door de lutino.
Hierdoor verwacht ik dat lutino de bronzefallow opbleekt en niet helemaal doet verdwijnen, maar zeker weten doe je het niet tot je kweekt met de vogels ;).

Of bedoelde je dat je ook een bewijs hebt dat cinnamon en bronzefallow elkaar op heffen? Of heb ik iets verkeerd verwoord? :P

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Ik weet niet wat er opeens is veranderd maar ik reageerde op het wel of niet hebben van bruine vleugelpunten en dat lees ik niet meer in je bericht terug.