28 maart 2024, 11:59:32

benaming lutino geelwang bronze fallow?

Gestart door *Esther*, 4 september 2008, 11:10:04

« vorige - volgende »

Kirsten

Dit blijft een discussie denk ik.
Er zullen er heus wel zijn, maar ik denk dat meerendeel ten onrechte de benaming lutino kado krijgt en het gewoon cinnamon geelwang bronze-fallow is. Ik heb enorm gele hier zitten en verschillende al gekweekt,. er zit absuloot 100% zeker geen lutino in.

en ik denk dat Esther bedoeld dat als er echt zo vaak lutino in zou zitten de geelwang lutino niet meer zo zeldzaam zou zijn, toch?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Esther*

21 september 2008, 23:17:42 #16 Last Edit: 21 september 2008, 23:40:47 by *Esther*
Citaat van: *Esther* op  4 september 2008, 11:10:04
Het valt mij op dat in topics, ook in Belgie of marktplaats over valkparkieten gesproken wordt die;

lutino geelwang bronze fallow zijn.

Maar is het niet zo dat deze vogels geelwang bronze fallow zijn en dat er helemaal geen lutino aan te pas komt? Maar dat ze aan de buitenkant alleen als een lutino-geelwang  er uitzien? En ze daarom dus zo genoemd worden.

Anders zouden er namelijk al veel meer lutino-geelwangen moeten zijn?
Omdat het bronze-fallow er makkelijk uit te kweken is.

gr Esther




Hier ging het om, Nick.

*Esther*

Citaat van: Kirsten op 21 september 2008, 22:19:16
Dit blijft een discussie denk ik.
Er zullen er heus wel zijn, maar ik denk dat meerendeel ten onrechte de benaming lutino kado krijgt en het gewoon cinnamon geelwang bronze-fallow is. Ik heb enorm gele hier zitten en verschillende al gekweekt,. er zit absuloot 100% zeker geen lutino in.

en ik denk dat Esther bedoeld dat als er echt zo vaak lutino in zou zitten de geelwang lutino niet meer zo zeldzaam zou zijn, toch?

Groetjes
Kirsten

Precies

*Esther*

Ik snap dus ook eigenlijk niet waarom een lutino-geelwang op papier? goedkoper is dan een lutino bleekmasker want de lutino-geelwang is toch echt veel zeldzamer.
Nieuwe discussie? ;)

•=Bonnie=•

Nou nee hoor, in Belgie stikt het van de lutino-geelwangen, alleen roeren ze er daar bronzefallow en evt opaline doorheen he.  ;)

I_Xyzyx_I

Wildkleur geelwang zie je ook nauwlijks, en dominant pastellen vliegen je zowat om de oren.. en toch is dp 2x zo duur...

En probeer maar eens een witmasker bronzefallow te vinden ;) een dp vind je veeeeeeel makkelijker...

Tijdje terug was er ook zoiets met lutino bronzefallow zonder geelwang, deze werden ook voor meer verkocht terwijl het gewoon lichtere varianten waren in combinatie met opaline. ;)

Als je het mij vraagt zijn het gewoon cinnamon bronzefallow geelwangen, wie koopt een man en zet er een lutino tegen aan? ;D

Groetjes Jasper



Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

*Esther*

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 21 september 2008, 23:48:17
Nou nee hoor, in Belgie stikt het van de lutino-geelwangen, alleen roeren ze er daar bronzefallow en evt opaline doorheen he.  ;)

Dat vraag ik me dus af of dat echt zo is.
Ik denk dat er geen lutino aan te pas komt.

*Esther*

Citaat van: I_Xyzyx_I op 22 september 2008, 02:27:34
Wildkleur geelwang zie je ook nauwlijks, en dominant pastellen vliegen je zowat om de oren.. en toch is dp 2x zo duur...

En probeer maar eens een witmasker bronzefallow te vinden ;) een dp vind je veeeeeeel makkelijker...

Tijdje terug was er ook zoiets met lutino bronzefallow zonder geelwang, deze werden ook voor meer verkocht terwijl het gewoon lichtere varianten waren in combinatie met opaline. ;)

Als je het mij vraagt zijn het gewoon cinnamon bronzefallow geelwangen, wie koopt een man en zet er een lutino tegen aan? ;D

Groetjes Jasper




Ben het met je eens.


kenay86

als iemand een cinnamon bronze fallow geelwang heeft heb ik wel een lutino popje :D maar moet die lutino dan niet split fallow wezen om dit uit te testen? zou dit namelijk best wel willen weten en misschien ook wel testen mocht er zo'n mannetje op mn pad komen.. nadeel is dan wel dat er 2 valkjes weg moeten, maar dat is het misschien dan wel waard? zou er dan zowiezo goed over na moeten denken hoor :D misschien is er iemand die contact heeft met een kweker in belgie en kan zo aan aan cinnamon bronzefallow geelwang komen?:D

en witmasker bronze fallow is toch wel te vinden?:D met een beetje geluk kan ik die kweken :D

*Esther*

Citaat van: kenay86 op 26 september 2008, 10:50:58
als iemand een cinnamon bronze fallow geelwang heeft heb ik wel een lutino popje :D maar moet die lutino dan niet split fallow wezen om dit uit te testen? zou dit namelijk best wel willen weten en misschien ook wel testen mocht er zo'n mannetje op mn pad komen.. nadeel is dan wel dat er 2 valkjes weg moeten, maar dat is het misschien dan wel waard? zou er dan zowiezo goed over na moeten denken hoor :D misschien is er iemand die contact heeft met een kweker in belgie en kan zo aan aan cinnamon bronzefallow geelwang komen?:D

en witmasker bronze fallow is toch wel te vinden?:D met een beetje geluk kan ik die kweken :D


De pop moet dan juist geen fallow in zich hebben.
Als je mannetje dan namelijk wel lutino en geelwang in zich heeft zoals de meeste belgische kwekers beweren, zou je er al lutino-geelwang popjes uit moeten kweken. Omdat lutino en geelwang allebei aan de dochters wordt door gegeven.

Mijn Lucky is zo'n mannetje wat een twijfel geval is.
Maar daar zitten nog meer twijfels in. Namelijk of hij uberhaupt wel geelwang  of bronze-fallow of lutino in zich heeft.

Lucky staat dan ook op de nominatie om te verhuizen. ;)


kenay86

ik zie op je site dat je toch wel een popje voor hem hebt.. tot nu toe geen geelwangen of lutino's uitgekomen ofzo omdat je daar over twijfeld :D

Ik heb een lutino popje split bont en witmasker.. mocht er een cinnamon bronzefallow geelwang op mn pad komen zal ik zeker na gaan denken om hem aan te schaffen ;) lutino geelwangen zijn enorm mooi en kunnen we gelijk kijken hoe het zit toch?:D maar zal vast neit de enigste wezen die er zo over denkt want lutino popjes zijn er vollop :D

is dit enkel te testen door een cinnamon bronze fallow geelwang man te nemen of zijn er nog meer mutaties waarmee je het uit kunt testen?

ben erg nieuwschierig geworden door het lezen van dit topic :D

Rianne

Ik heb een lutino opaline bronze fallow jong, hopelijk 2, beiden gereserveerd. Ze komen uit koppel":

Ouders:
Vader=Gepareld split voor Fallow {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Bont Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow

Nageslacht:
Jonge man
12.5 % Fallow  Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Fallow  Gepareld split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow
25.0 % Gepareld split voor Bont Fallow {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Gepareld split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
12.5 % Fallow  Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Fallow  Gepareld Lutino split voor Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow
25.0 % Gepareld Lutino split voor Bont Fallow
12.5 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Gepareld Lutino split voor Bont

Zeker weten dus dat het geen cinnamon opaline bronze fallows zijn, die kunnen hier niet uit komen. Mijn jongen zijn trouwens popjes, en lijken in de verste verte niet op een 'lichtere variant fallow'. ;) Meer op een diepgele lutino. Kijk maar, de kop is donkerder als het lijf en de bovenrug is donkerder. Hopelijk morgen nieuwe foto's;

Foto's:



I_Xyzyx_I

Hoe weet je dat het geen gewone lutino's zijn? Die kunnen er namelijk ook uit komen ;)

Ben wel benieuwd hoe je het verschil gaat zien, over een jaartje weet je het wel iedergeval :D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Felheid van de ogen, en de kleur is toch heel anders. En ik heb het Remco gevraagd, die heeft dit valkje gereserveerd, hij zag er wel fallow in.

nick01

laat eens wat meer duidelijke foto's zien , maar dan vooral ook van de ogen.
kunnen we er allemaal een mening over geven.

ik bedoel de meeste denken ook dat die gele vogel van mij geen cinnamonbronzefallow is , toch heeft ze nog steeds rode ogen na een dik half jaar.
en ook thierry was er van overtuigd dat dit een cinnamonbronzefallow is.