28 maart 2024, 23:15:32

Zwart met witte poep gevaarlijk?

Gestart door Nina, 3 september 2008, 22:13:22

« vorige - volgende »

Nina

Hallo,
Ja ik weet dat ik net een bericht heb geplaatst al.  :P
Maar ik las op het forum dat zwart met witte poep niet normaal is bij vogels? Mijn valkjes en grasparkietjes hebben altijd al zwart met witte poep gehad, toen ik ze kreeg en nu ook nog steeds. Maar ze krijgen gewoon sla en appel en ze hebben veel lichaamsbeweging en zijn gezond. Dus dat begrijp ik niet goed? Ik heb eerst een heleboel opgeocht over valkjes en parkietjes, maar ik heb nooit wat gelezen over dat de poep niet zwart met wit mocht zijn ofzo. Ook als ik buiten loop dan zie ik altijd zwart met witte vogelpoep liggen, ik wist niet dat dat niet normaal was? Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken en wat kan ik er dan aan doen?
Nina

Kimm

hoi nina,

poepjes moeten groen met wit zijn. ik zou wat ontlasting laten onderzoeken bij een da voor de zekerheid hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Hoi,

Allereerst welkom hier!

Weet je zeker dat het zwart is, niet donkergroen bijv?
Zwarte ontlasting houdt eigenlijk in dat de vogel niet voldoende voeding binnen krijgt en zichzelf gaat verteren.
Vooral bij jonge vogels is dit gevaarlijk.
Heb je ze wel eens gewogen? Een grasparkiet weet ik helaas niet veel van, maar een valkparkiet heeft en gezond gewicht als hij boven de 80 gram in ieder geval zit.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------