Hoe kan ik zien of het een man of een pop is?

Gestart door Dorien, 10 november 2003, 20:33:13

« vorige - volgende »

Dorien

hallo

hoe kunt u zien of je een pop of een man hebt? ik heb 5 valkparkieten en 2witkop parkieten.
als ik je een foto doormail kunt u dan zien of het een man of een pop is?? graag antwoord
bedankt

groetjes
dorien

Karin

Ja hoor, als ze volwassen zijn kunnen we dat zien. Stuur maar door die foto´s  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dorien

ja ok ma ik weet niet precies hoe oud ze zijn :'( .
Ik heb ze ongeveer al 4maand. ik denk dat ze ongeveer 6maand zullen zijn. ik heb ook een lutino valkparkiet kunt u dat ook zien of het een man of een pop is?? moet ik ook een foto doorsturen van de witkop valkparkieten??

groetjes dorien ;)

Dorien

ah en ik heb nog een vraagje mag je een witkop valkparkiet op een gewone valkparkiet zetten?

groetjes dorien

Inger m

Hoi Dorien,
Een witkop valkparkiet kun je gewoon op een 'gewone' valkparkiet zetten. Als je onder 'mutaties' kijkt op deze website kun je ook kijken wat er eventueel voor kleuren uit zullen kunnen komen.
Een witkop valkparkietenman heeft een duidelijke witte kop, de pop heeft een nog meer grijze kop. Maar als kan is het wel handig om even een foto op het forum te zetten (is ook leuk!).
Bovendien heeft een mannetje een grijze staart en het vrouwtje een gestreepte staart (maar als ze ongeveer 6 maanden zijn, dan is de gestreepte staart nog wel aanwezig bij de man. Met ongeveer een jaar oud heeft de valkparkiet zijn 'vaste' verenpak...)

Bij jonge valkparkieten is het nog moeilijk te zien wat voor geslacht het is. Bij lutino's is het ook moeilijker.
Kijk naar het gedrag van de valkparkiet. Het mannetje fluit en roept veel meer dan het vrouwtje. Uitgebreid fluiten en baltsen (kop buigen, vleugels wijd etc.) doet alleen het mannetje.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Dorien

mij hebben ze verteld dat je een witkop valkparkiet niet op een gewone valkparkiet mag zeggen omdat een witkop geen oranje kaken heeft en een gewone wel. dus dit kan helemaal geen kwaad???

groetjes
dorien

Dorien

10 november 2003, 21:27:04 #6 Last Edit: 10 november 2003, 21:38:16 by Dorien
ik hoop dat ik morgen weet wat een man of een pop is

Inger m

Hoi Dorien,
Ik weet niet waarom jou dat verteld is, maar een witkop is gewoon een andere kleurmutatie. Met de oranje kaken, bedoel je waarschijnlijk de oranje wangetjes (wildkleur)?

Overigs is wildkleur (grijs) vaak erg dominant, dat wil zeggen dat als je een mutatie (aparte kleur) met een wildkleur kruist, dan krijg je vaak alleen wildkleur jongen, en dat is wel een 'nadeel'.

Maar je kunt in principe gewoon alle kleurmutaties met elkaar kruisen, dat kan geen kwaad. Het is gewoon een valkparkiet met een ander kleurtje.

Zet voor een geparelde valkparkiet eens een advertentie op de site onder 'te koop/ gevraagd' of op www.marktplaats.nl (dieren/ toebehoren). Dan krijg je hopelijk wel een reactie voor een mooie geparelde!

Succes! gr Inger


Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Dorien

ah ok bedankt voor de informatie!  ;D

groetjes dorien

Stijn dc

hello

dat is eigenlijk wel de meest belachelijke uitspraak die ik ooit gehoord heb. mss zeiden ze het wel omdat ze dan nog een witkop zouden verkopen, en dan verdienden ze meer!
maar dat mag wel hoor, je kan hem wel tegen elke mutatie zetten.

SDC:D

Dorien

kijk maar aub om te kijken of het een man of pop is?




Dorien

deze is wel nog maar 7weken oud.

groetjes dorien