Hoe kan ik zien of het een man of een pop is?

Gestart door Dorien, 10 november 2003, 20:33:13

« vorige - volgende »

Dorien

wie wil er aub nakijken om te zien welke valkparkieten ik heb man of pop???

groetjes

Sander

hello Dorien

De voorlaatste is alvast een man!Van de andere is het nog onduidelijk maar ik denk dat je tweede witmasker ook een man is!

groetjes
sander

Hermes_Lucy_nest


Hermes_Lucy_nest

11 november 2003, 21:58:46 #18 Last Edit: 12 november 2003, 15:58:38 by Angelique
de eerste ook een man denk ik :-/

3de foto is waarschijnlijk ook een man en die foto met de 3 valkjes zijn waarschijnlijk vrouwtjes...maar het is waarschijnlijk nog veeeeeeeeel te vroeg om te kunnen zeggen wat het word maar de voorlaatste is al zeker een man  

Dorien

11 november 2003, 23:58:00 #19 Last Edit: 12 november 2003, 15:58:59 by Angelique
bedankt voor het antwoorden!! wanneer beginnen valkparkieten te kweken?? in welke periode? en hoe oud moeten ze zijn??

hoe kan je dan zien of een witkop een man of pop is als je hem gaat kopen op 6weken oud?? mag hij dan niets van wit hebben op zijn hoofd??
 
groetjes dorien

Inger m

Hoi Dorien,
Een valkparkiet van 6 weken vliegt net uit. Er is dan nog niets te zeggen over het geslacht, omdat mannen en poppen dan nog identiek zijn.

Het heeft dan nog geen zin om naar uiterlijke kenmerken te kijken op die leeftijd, zie verder IM, want pas vanaf een maand of 4-6 begint de valkparkiet pas te verkleuren,

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Dorien

mijn witkop valkparkiet op de 3foto zit altijd te fluiten op een rare toon is dit normaal??
en de andere witkop gaat altijd bij de lutino valkparkiet met zijn hoofd duwen zodat de lutino op zijn gezicht kan bijten en de lutino wrijft zijn kuifke mooi met haar bek is dit normaal?? zo dit een koppel zijn??

groetjes dorien

Lique

12 november 2003, 15:53:55 #22 Last Edit: 12 november 2003, 16:03:52 by Angelique
Hoi Dorien,

foto 1 Waarschijnlijk een pop. Dit omdat ze een witkop man aan het kroelen is.

foto 2 wildkleur is een man, de middelste lijkt mij een pop (als ze al door de jeugdrui is) de andere, het meest vooraan, lijkt mij ook een pop mits ze door de jeugdrui heen is.

foto 3 man, zo te zien is hij aan het ruien, de effen staartveren komen door, dus man.

foto 4 man, alleen vind ik dat hij er erg slecht uitziet. slecht veren pak en zit bol. ogen half dicht...

foto 5 te jong om te kunnen zien

Lique

Hoi Dorien,
 
Ja, Het zou kunnen zijn, dat ze een koppel aan het vormen zijn. Omdat ze mekaar lekker kroelen.
 
Groetjes Lique

Dorien


Marianne

Hoi Dorien,

Kroelen =  knuffelen, veertjes verzorgen....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Dorien

is het normaal dat mijn witkop wit rond zijn ogen en bek heeft??????

groetjes dorien

Marianne

Hoi Dorien,

Hoe bedoel je dat precies?
Je hebt op de foto's 2 witmasker valkjes. De eerst begint met de rui, er zijn nog maar een paar witte veertjes rond zijn ogen en snavel. Als straks de valk door de rui heen is wordt hij hetzelfde als de witmasker op de andere foto, dus met een totaal wit koppie. Daarom noemen ze het ook witmasker.
Als het en pop was geweest dn had het koppie helemaal grijs gebleven.
Kijk anders maar een aan de linkerkolom bij de mutaties, daar staan voorbeelden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Dorien

ik bedoel die andere witkop niet die jonge witkop dat in de rui zit.
die heeft wit rond zijn ogen en bek precies zo hard wit ik weet niet wat het is ik heb hem zo gekocht

groetjes dorien

Marianne

Hoi Dorien,

Ja nu zie ik op de foto wat je bedoelt.
Ik weet het niet en kan je dan ook niet verder helpen helaas.
Ik zou deze valk toch voor alle zekerheid even apart zetten van de rest, hij oogt niet erg fit op het moment.
Misschien dat een ander je wel kan helpen.

Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!