19 april 2024, 00:56:58

Saya bang voor Yui

Gestart door Damien, 1 september 2008, 19:04:43

« vorige - volgende »

Damien

Ik heb Saya al ruim een jaar, en ik heb een paar weken geleden er een vriendinnetje bijgehaald. Ik heb Yui eerst aan het huis en aan mij laten wennen voordat ik haar aan Saya ging voorstellen.

Ik ben zo'n week geleden begonnen met het samenzetten van de 2, maar Saya blijft bang voor Yui.
Yui is jong en nieuwsgierig, en Saya is een schijtluis. Ze zitten nu allebei op m'n schouders, maar als Yui te dichtbij komt, dan gaat Saya aan m'n arm hangen en kijkt driftig om haar heen naar ontsnappingsmogelijkheden.
Ik weet ook niet of het samenhangt, maar de laatste paar dagen heb ik het idee dat Saya wat minder makkelijk uit de kooi stapt dan voorheen. Eerst deed ik het deurtje open en snelde ze er naartoe. Dit doet ze nogsteeds, maar als ik mijn vinger bij haar hou zodat ze kan opstappen gaat ze weer terug in de kooi.
Ik krijg het idee dat ze het eruit halen associeerd met het ontmoeten van Yui.

Ze doen niet lelijk naar elkaar ofzo, maar Saya lijkt bang voor haar. Ik heb ze net samen zitten kroelen, waarbij ik langzamerhand de koppies tegen mekaar aan liet komen, en dat vond Saya prima. Toen ik stopte met kroelen ging ze blazen en sprong naar achteren, weg van Yui.

Ik snap dat Saya niet moet zeuren er maar aan Yui moet wennen, maar wat is de beste methode hiervoor? Ze zitten nog allebei in een andere kooi, omdat ik denk dat ik Saya in de stress jaag als ik Yui bij haar in de kooi zet.

Iemand tips?
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Kimm

hoi,

ik zou het meer tijd gaan gunnen. ook zou ik ze nog steeds appart houden. niet dwingen om bij elkaar te gaan zitten. ze moeten uitzichzelf elkaar gaan opzoeken. ik denk dat het wel goed komt als je het meer tijd gunt en ze gewoon laat geworden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Damien

Ik neem er de tijd voor inderdaad. Ik heb de laatste 2 dagen ze er alleen apart uitgehad, zodat Saya wat tot rust kan komen. Of ze dit nodig heeft weet ik niet, maar ik wil niet dat ze het 'er uit gaan' gaat associeren met enge Yui.

Ik ga ze pas bij elkaar in de kooi zetten als ze rustig naast elkaar kunnen zitten.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik