Sweetfuzzy's verhalenboek van de Volierebouw

Gestart door sweetfuzzy, 3 juni 2008, 22:02:24

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

3 juni 2008, 22:02:24 Last Edit: 4 juni 2008, 10:53:54 by sweetfuzzy
Hier ga ik jullie een beetje op de hoogte houden van de bouw van onze volière. Vandaag zijn de materialen binnen gekomen. Bij Marco begon het meteen al te kriebelen (en bij mij nog meer) en is gestart met de de bouw. Hier zijn de eerste foto's. Ik wil jullie op deze manier op de hoogte houden. Het is eigenlijk best goed verlopen de eerste dag. Vooral als je weet dat Marco iets dergelijks als dit nog nooit heeft gedaan ;D



Zo zag onze tuin eruit toen we eraan begonnnen



Macro is begonnen om de tegels te verwijderen



En voila de eerste paal staat



En toen stonden er al 3 palen



en alles nog waterpas ook





En toen stond er ineens al een derde van de volière

Hier zijn we gestopt omdat het al een beetje donker begon te worden. Wanneer we verder gaan met de bouw zet ik hier ook weer foto's neer.


Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

sweetfuzzy

4 juni 2008, 22:53:31 #1 Last Edit: 4 juni 2008, 22:55:07 by sweetfuzzy
Vandaag zijn weer aan de slag gegaan en het frame staat inmiddels. Ook heeft Marco het deurtje vast gemaakt. Deze moet nog wel met scharnieren worden vastgezet en bespannen worden met gaas maar dat is voor de volgende stap. Hier zijn weer wat foto's



We zijn maar weer verder gegaan waar we gisteren zijn gebleven



Kijk het word wel wat



Even de tussenbalken bevestigd en het geraamte voor het deurtje maken. Marco heeft ook een stukje betegeld





Het deurtje even passen en ja hoor het past. Nu nog even scharnieren kopen om hem vast te zetten. En toen begon het donker te worden dus we zijn weer gestopt voor vandaag. Het hele frame staat nu en ik ben dolblij. Morgen gaan we waarschijnlijk het gaas bevestigen.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

doerak

zo dat gaat lekker snel zeg
we zijn zelf ook begonnen met het bouwen van een voliere
voor onze 10 jarige dochter ze heeft besloten valparkietjes op te gaan vangen en onder tussen heeft ze er tien vanavond 11 en zaterdag halen we nummer 12 en 13 op binnen kort krijgt ze inootje van saar dus dat word nummer 14 en er staat nog een alino baby voor haar in bestelling die de naam krijgt bianco wat betekend witte koraal
wij wensen jullie succes met het bouwen maar dat zal wel lukken zo te zien
groetjes melanie's valken opvang

♥Debby♥

Hallo Sweetfuzzy,

Ben benieuwd hoe het verder gelopen is met de voliérebouw.. heb je nog een foto met het eindresultaat?

en hoe vinden de bewoners het?

Groetjes Debby


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

sweetfuzzy

Hoi ...

De bewoners vinden het prachtig. Ze kunnen nu vrij vliegen en dat is mooi om te zien. Hier een paar foto's















Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

♥Debby♥

 :o Wauw... dat is heeeeeel mooi geworden hoor!! die man van jou heeft gouden handjes!  ;D

Wat zul je genieten zeg. Ontzettend mooi!

Bedankt voor het plaatsen van de foto's.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

sweetfuzzy

ja hij is er ook heel trots op en ik ben heel trots op hem. Hij heeft zoiets nog nooit gedaan .. dus hij heeft het gewoon uit het blote hoofd gedaan ...
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Karin

Hij is erg mooi hoor ! Alleen is het dak gewoon van gaas of zit er iets overheen ? Als het dak dicht is scheelt dat heel veel wat betreft binnenkomende ziektes. Ook mis ik bescherming tegen de wind en een sluis. Zeker nu het slechte weer er aan komt is een bescherming tegen wind en regen geen overbodige luxe, want valkjes zijn eigenwijs genoeg om lekker buiten te blijven zitten  ;D ;D ;D Je ziet ze echt genieten hè ! En wat een mooie kronkelende zitstokken heb je er in !  :o
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sweetfuzzy

22 september 2008, 14:30:54 #8 Last Edit: 22 september 2008, 14:38:15 by sweetfuzzy
Bedankt. Het dak is alleen van gaas maar over het een derde deel zit inmiddels een stuk plaat zodat ze droog kunnen zitten als ze buiten zijn. Een sluis hebben we buiten niet. Daar hoef ik ook niet veel te zijn. Alleen om de vloer schoon te vegen. Het voer en het drinken staat allemaal binnen. Wat zou je adviseren als bescherming tegen de wind dan? En is het echt nodig? Want ze zitten wel erg veel binnen. oh ja die stokken heb ik bij iemand gekocht in Wernhout. Zijn wel duur ... maar dan heb je ook wat
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Karin

Als je het simpel wilt doen zou je gewoon van die rieten matten kunnen halen. Hoe heet dat precies, weet iemand vast wel. Je hebt ze ter grote van een schuutingdeel, maar ook op een rol. Als je dan één lange kant en de voorkant afschermd in de herfst / winter / slecht voorjaar dan kun je het desnoods weghalen met een mooie zomer. Uiteindelijk zullen de valkjes steeds meer buiten gaan zitten hoor  ;D Het zijn bikkels  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rob S

Wel simpel, maar niet weerbestendig. Ik zie ervoor kiezen om een paar houten vloerplaten te kopen, die onder een hoek op het dak plaatsen (zodat het water erafloopt) en dan als eerste bekleden met een spijkerrol en dan met shingles eroverheen. Zo stond mijn vorige voliere, een houten schuurtje (beide oude huis en staan er nog steeds, nu al 14 jaar zonder houtrot oid) en nu hebben we hier weer de voliere zo gedaan en het nieuwe houten schuurtje ook. Als je dat goed doet gaat dat echt heel erg lang mee. Je hebt dan maar 1 keer werk, is in het begin wel wat duurder maar je hoeft er nooit meer bij als je het goed doet.

♥Debby♥

of, als je licht in de voliere wil houden.. sandwichpanelen of kanaalplaten.

die kun je gewoon op het gaas monteren op het dak.. Dan hou je de ziektekiemen van de wilde vogels buiten maar je houdt wel de lichtinval van bovenaf..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.