14 mei 2025, 11:40:11

bloed tussen ogen op neus

Gestart door suusie, 13 september 2008, 19:01:24

« vorige - volgende »

suusie

hai
vraagje, ik heb 6 valkjes en dinsgad avond laat hoorde ik ze ineens ff schreeuwen (dit doen ze nooit als het donker is) en smorgens was ik bij ze en zag ik tot mijn verbazing dat ze bijna allemaal opgedroogd bloed tussen de ogen op de neus hadden zitten. bij 1 is het nu een stukje erger geworden (miss door krabben ofzo) en 1 heeft zijn oog ook iets anders dan hij hoort beetje gezwollen lijkt wel.
zou dit een of andere ziekte zijn of tekort aan iets, had paar dagen geen zaad dus heb ze andere hapjes gegeven, of kan het zijn door vechten ofzo. dit laatste zie ik ze eigenlijk nooit doen jah af en toe wat pikken op de kop maar jah dat doen ze toch allemaal wel eens.
heb het hok al onderzocht op miss ongedierte ofzo maar kan niks vinden. wat er op lijkt. dus als iemand ideeen heeft of hoe ze er het snelst weer afkomen.

,moet wel zeggen dat ze niet tam zijn en dus erg moeilijk te vangen aangezien ze in een hele grote volière zitten.

bobbie

Hallo Sussie,

Het klinkt alsof ze in het donker ergens van geschrokken zijn en toen in paniek rond zijn gaan vliegen, met alle gevolgen vandien. Degene die gewond zijn hebben neusbeschadigingen dus lijkt me ergens tegen aanvliegen het meest voor de hand liggend.

Als je enkele gewonde vogels niet vertrouwd zou ik ze toch uitvangen en ermee naar een dieren/vogelarts gaan. Met een vangnet op een rustige manier vangen moet lukken.

Veel succes, Nel :)

suusie

ok gellukkig.. klinkt miss raar maar was echt bang voor de wazigste ziektes. zelf dacht ik idd ook al aan dat rondvliegen in het donker. en diegene die het erg heeft die heeft het denk ik zelf weer los gekrabt. nou dan kijk ik het nog ff daggie aan en als het erger word dan zou ik die in ieder geval proberen te vangen.

thanks